  • 51. Data: 2007-06-14 18:32:23
    Temat: Re: bezpieczeństwo kart kredytowych
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    news:pan.2007.06.14.17.46.08@gmail.com...

    > Ale dlaczego ... jeżeli sobie mogę sam wybrać taki PIN, to wystarczy
    > skleić 2 numery telefonów które znam na pamięć, i już 18 cyfr (powiedzmy
    > że 18 wystarczy).

    To nie musi być wcale takie proste i szybkie ustalenie 9, 12, 15 i 17
    cyferki. Ludzie wybieraliby pewnie PIN'y postaci "dwadzieście czwórek" co by
    ubiło ideę bezpieczeństwa.

    > Mogą być urodziny córki znajomych, może być rzeczona bitwa pod
    > grunwaldem, czy inne takie tam. Wtedy taki PIN by chociaż zaczynał
    > przypominać coś w rodzaju podpisu.

    Idea fajna, praktykę widzę nędznie.

    marekz

  • 52. Data: 2007-06-14 20:28:03
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 14 Jun 2007 20:32:23 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    >
    > To nie musi być wcale takie proste i szybkie ustalenie 9, 12, 15 i 17
    > cyferki. Ludzie wybieraliby pewnie PIN'y postaci "dwadzieście czwórek"

    To już tych ludzi problem. Tak jak tych co sobie PIN notują na
    karteczce przypiętej do karty.

    Poza tym, po iluśtam użyciach już by człowiek wiedział że
    pierwsza to 7 a ósma to 9. Tak jak ja, logując się do millenium nie muszę
    już liczyć cyferek w peselu.

    Mi sie bardzo PIN podoba, bo generalnie opieranie się na podpisie
    jest troche anachroniczne. Tylko jeżeli jest tak że ja muszę bankowi
    udowadniać że nie jestem wielbłądem, a przy pinie jest to niemożliwe - to
    chciałbym żeby ten PIN był chociaż jakąś ochroną. 4cyfrowy pin nie jest.

    p. m.

  • 53. Data: 2007-06-15 05:10:30
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Sęk w tym żeby to było zmienne :). Tzn jeżeli ktoś raz podpatrzy pin,
    > żeby mu to na nic się nie zdało :).

    W niedzielę dodajesz jedynki, we wtorek trójki, a w sobotę siódemki... ;))
    No, chyba że ktoś ma słabą pamięć do dni tygodnia...

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 54. Data: 2007-06-15 11:52:38
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 15 Jun 2007 07:10:30 +0200, Maciej Loret napisał(a):

    > W niedzielę dodajesz jedynki, we wtorek trójki, a w sobotę siódemki... ;))
    > No, chyba że ktoś ma słabą pamięć do dni tygodnia...

    Czy nigdy Ci się nie zdarzyło, że błędnie wpisałeś hasło logując się do
    banku lub na Allegro?
    A w haśle nic nie musisz wyliczać!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 55. Data: 2007-06-15 12:13:34
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Czy nigdy Ci się nie zdarzyło, że błędnie wpisałeś hasło logując się do
    > banku lub na Allegro?

    "Do banku" zdarzyło się...
    Na Allegro nie, bo się w to nie bawię...
    No i ...?

    > A w haśle nic nie musisz wyliczać!

    Zdarzyło mi się mieć parę stłuczek. Czy z tego powodu mam nie jeździć autem?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 56. Data: 2007-06-15 12:25:40
    Temat: Re: [OT] bezpieczeństwo kart kredytowych
    Od: g...@o...pl

    On 15 Cze, 07:10, "Maciej Loret" <m...@p...pl> wrote:

    > W niedzielę dodajesz jedynki, we wtorek trójki, a w sobotę siódemki... ;))
    > No, chyba że ktoś ma słabą pamięć do dni tygodnia...
    nie wiem skąd się bierze takie podejście do dni tygodnia, ale
    wszystkie kalendarze, w których tydzień zaczyna się od niedzieli
    natychmiast lądują u mnie w śmietniku.
    Sorry za OT, ale NMSP :-)

    Pozdrowienia,
    Tomek

  • 57. Data: 2007-06-15 20:56:52
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 15 Jun 2007 14:13:34 +0200, Maciej Loret napisał(a):

    > Zdarzyło mi się mieć parę stłuczek. Czy z tego powodu mam nie jeździć autem?

    Gdyby po trzeciej stłuczce odebrano Ci prawo jazdy, to byś już więcej
    nie jeździł ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 58. Data: 2007-06-17 18:07:43
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 15 Jun 2007 05:25:40 -0700, g...@o...pl wrote:

    >nie wiem skąd się bierze takie podejście do dni tygodnia, ale
    >wszystkie kalendarze, w których tydzień zaczyna się od niedzieli
    >natychmiast lądują u mnie w śmietniku.

    Oj, lepiej nie emigruj do Ameryki Północnej. Tam to chyba standard :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 59. Data: 2007-06-17 18:13:48
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> wrote in message

    > Oj, lepiej nie emigruj do Ameryki Północnej. Tam to chyba standard :-)

    raczej na pewno.

  • 60. Data: 2007-06-18 00:14:06
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Jarek Andrzejewski napisał(a) w wiadomości:
> [...]

    Wg nauki Kościoła 1. dzień tygodna to niedziela.

    >Oj, lepiej nie emigruj do Ameryki Północnej. Tam to chyba standard :-)

    Aż tak są konserwatywni (na pokaz)?
    Arek