  • 1. Data: 2002-04-03 13:41:07
    Temat: bezpieczeństwo a' la Inteligo - tp mit :-(
    Od: "krab" <k...@h...pl_______>

    Karty kodów wyglądają elegancko, ładnie zamalowane, co ma uniemożliwić
    podgląd kodów tam zapisanych przez kogokolwiek poza posiadaczem konta.
    Brzmi dumnie :-)))
    No ale okazuje się, że to jest totalna farsa !
    Dlaczego ?
    Otrzymałem automatycznie wysyłaną - kolejną, kartę kodów.
    Nie była mi jeszcze potrzebna.
    nie minął tydzień - patrzę - dostałem następną kartę kodów, może nic
    dziwnego - gdyby nie fakt, że: TO BYŁ DOKŁADNY duplikat otrzymanej karty
    kilka dni wcześniej ! DOKŁADNIE taka SAMA karta kodów - o tym samym numerze
    kolejnym i o identycznych kodach pod malunkami !
    Nie zdążyłem jeszcze ochłonąć z wrażenia - a tu dzwoni do mnie inteligowa
    infolinistka i informuje mnie, że:
    przez tzw: pomyłkę - pracownik wydrukował dla mnie ..:-)))) he he "dla mnie"
    :-)) duplikat karty kodów.
    No i prysł mit o tajnych kodach, malunkach i temu podobnych bzdetach, bo oto
    okazuje się, że "byle szary' pracownik może sobie wydrukować dowolną kartę
    kodów i zrobić z nią co mu się podoba.
    Tajne kody nie są już takie tajne - bo bez żadnego problemu - "przez
    pomyłkę" można sobie wydrukować dowolną kopię dowolnej katy kodów -
    dowolnego użytkownika inteligo !
    Zapytam tak przy okazji - komuś jeszcze przysłali "duplikat" ?? czy to tylko
    na moje konto ktoś sobie ząbki ostrzył - a przez głupotę zamiast do siebie -
    wysłał ją do mnie :-))))

  • 2. Data: 2002-04-03 14:00:14
    Temat: Re: bezpieczeństwo a' la Inteligo - tp mit :-(
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "krab"
> [...]
    tylko
    > na moje konto ktoś sobie ząbki ostrzył - a przez głupotę zamiast do

    Na p.b.b. i w roznych "rankingach" jest dożo zwolenników hasel
    jednorazowych.
    Ja natomiast uważam, że hasla jednorazowe (drukowane lub generowane przez
    token)
    maja taką właśnie wadę, że pracownik banku (szczególnie informatyk) mogą
    sobie taką
    odpowiedż jednorazową wygenerować, bo komputer bankowy po prostu to umie.

    Klucz prywatny do podpisu elektronicznego mam tylko ja i nikt za mnie
    transakcji
    nim nie podpisze ;-))
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-04-03 14:06:32
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "krab" <k...@h...pl_______> napisał w wiadomości
    :
    TO BYŁ DOKŁADNY duplikat otrzymanej karty
    > kilka dni wcześniej ! DOKŁADNIE taka SAMA karta kodów - o tym samym
    numerze
    > kolejnym i o identycznych kodach pod malunkami !

    O Boże - jakieś horrory tu wypisujesz, aż mnie się włosy na głowie zjeżyły !

> [...]
    > infolinistka i informuje mnie, że:
    > przez tzw: pomyłkę - pracownik wydrukował dla mnie ..:-)))) he he "dla

    Jak to możliwe żeby można było wygenerowac taki duplikat ? Jeśli się mylę to
    napiszcie jak to jest - bo chyba taka listę kodów mozna wygenerowac tylko
    raz ??? Posiwieje zaraz jak Boga kocham .....

  • 4. Data: 2002-04-03 14:12:30
    Od: "minik" <m...@m...net>

    Wydrukuje sobie nawet i 1000 duplikatow i co z nimi zrobi? Chyba za
    skrobaczke do szyb mu posluza.
    Widziales KARTKI z mBanku?

    A nie przeszkadza ci ze kazdy szary pracownik ma dostep do twojego konta?

    Proponuje skarpete zakonto i to w roznych kolorach (dla utrudnienia, kolory
    beda robic za karte kodow).

  • 5. Data: 2002-04-03 14:21:18
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "minik" <m...@m...net> wrote in message news:a8f2m8$67h$1@news.onet.pl...
    > Wydrukuje sobie nawet i 1000 duplikatow i co z nimi zrobi? Chyba za
    > skrobaczke do szyb mu posluza.
    > Widziales KARTKI z mBanku?

    minik - nie pisz bzdur. Idea kodów wg mnie powinna być zgodna z ideą haseł
    szyfrowanych. Czyli kody generuje się TYLKO i WYŁĄCZNIE raz. Kod można
    sprawdzić ale NIE odtworzyć, dlatego że algorytm ma działać tylko w jedną
    stronę. Łopatologinicze: możesz wpisywać i do skutku zgadywać kod aż Ci
    system napisze "Kod OK" ale odtworzenie kodu NIE wchodzi w grę. Jeśli
    rzeczywiście jest tak jak pisze przedmówca to jest to skandal jakiego chyba
    na pbb nie było.

    K. Kowalski

  • 6. Data: 2002-04-03 14:23:43
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "blad" <b...@W...pl> wrote in message
> [...]
    > sobie taką
    > odpowiedż jednorazową wygenerować, bo komputer bankowy po prostu to umie.

    Bo one nie powinny być tak skonstruowane. Powinny być szyfrowane bez
    możliwości zdeszyfrowania (w rozsądnym czasie ;-)

    K. Kowalski

  • 7. Data: 2002-04-03 14:27:54
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Klucz prywatny do podpisu elektronicznego mam tylko ja i nikt za mnie
    > transakcji nim nie podpisze ;-))

    dokladnie!
    nawet zus to zrozumial,
    proste i eleganckie,
    nie lubie ani tokenow ani list hasel jednorazowych

  • 8. Data: 2002-04-03 14:35:02
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > szyfrowanych. Czyli kody generuje się TYLKO i WYŁĄCZNIE raz. Kod można
    > sprawdzić ale NIE odtworzyć, dlatego że algorytm ma działać tylko w jedną

    proste, skuteczne, dawno odkryte,
    stosowane od systemow operacyjnych, do byle website'ow,

    jezeli inteligo naprawde tak tego nie rozwiazalo,
    to jest to po prostu doszczetna kompromitacja

  • 9. Data: 2002-04-03 14:38:12
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <

    > Bo one nie powinny być tak skonstruowane. Powinny być szyfrowane bez
    > możliwości zdeszyfrowania (w rozsądnym czasie ;-)

    a kto mowi o deszyfrowaniu - majac klucz symetryczny (ty w tokenie a bank w
    komputerze) i algorytm (DES, 3*DES) masz komplet potrzebny na wejsciu.
    Wrzucisz tam haslo "challange" i dostaniesz odpowiedz "response" - ty taka
    sama w tokenie a komputer sobie to przeliczy.
    Jak sie wam wynik zgodzi to jest OK.
    Kazda lista hasel jednorazowych to lista ilus odpowiedzi po wrzuceniu
    jakiegos ostatnio uzytego hasla i zeby ją powtorzyc wystarczy zapamietać to
    ostatnio podane haslo. Jesli komputer bankowy nie umialby tej listy
    odtworzyc to na jakiej podstawie swierdzalby ze twoja odpowiedz jest
    poprawna ;-)))
    *** blad ***

  • 10. Data: 2002-04-03 15:00:51
    Od: "minik" <m...@m...net>

> [...]
    > system napisze "Kod OK" ale odtworzenie kodu NIE wchodzi w grę. Jeśli
    > rzeczywiście jest tak jak pisze przedmówca to jest to skandal jakiego

    No ale przeciez one w bazie musza byc. Inaczej nie zalogowalbys sie na
    konto.