  • 11. Data: 2002-04-03 15:01:20
    Temat: Re: bezpieczeństwo a' la Inteligo - tp mit :-(
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > Inaczej nie zalogowalbys sie na konto.

    Mialo byc: Inaczej nie wykonalbys zadnej operacji na koncie.

  • 12. Data: 2002-04-03 15:03:47
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Apr 03, 2002 at 05:00:51PM +0200, minik wrote:

    > No ale przeciez one w bazie musza byc. Inaczej nie zalogowalbys sie na
    > konto.

    Slyszales o jednokierunkowych funkcjach skrotu? Jakies md5?

    --

    --w

  • 13. Data: 2002-04-03 15:08:41
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > Slyszales o jednokierunkowych funkcjach skrotu? Jakies md5?

    Nie, prosze o szczegoly.

  • 14. Data: 2002-04-03 15:13:25
    Od: "minik" <m...@m...net>

    Zadzwonilem sobie do Inteligo z ta sprawa i oto co mi powiedziaono:
    1. na wstepie przeprosiny i takie tam blablablabla za zaistniala sytuacje
    (pomimo ze powiedzialem, iz to nie mnie zdarzyla sie taka sytacja)
    2. gosciu stwierdzil, ze taka pomylka byla jednorazowa
    3. w takim przypadku najlepiej byloby zarzadac nowej karty
    4. karty sa drukowane automatycznie a opieke nad urzedzewniami sprawuje 1-2
    pracownikow (podobno zaufanych =)) )

    Moze da ktos ta sprawe mediom? =)

  • 15. Data: 2002-04-03 15:13:56
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "minik" <m...@m...net> napisał w wiadomości

    > Nie, prosze o szczegoly.

    Z wykorzystaniem tych funkcji weryfikowane są wszelkiego rodzaju hasła.
    Do weryfikacji hasła potrzebna jest weryfikującemu znajomość skrótu hasła,
    a nie hasło w czystej postaci.
    Łatwo obliczyć skrót hasła, a trudno na podstawie skrótu samo hasło - stąd
    jednokierunkowość :).

    Pozdrawiam
    R.Wicik

  • 16. Data: 2002-04-03 15:14:06
    Od: "minik" <m...@m...net>

    > minik - nie pisz bzdur. Idea kodów wg mnie powinna być zgodna z ideą haseł
    > szyfrowanych. Czyli kody generuje się TYLKO i WYŁĄCZNIE raz. Kod można
    > sprawdzić ale NIE odtworzyć, dlatego że algorytm ma działać tylko w jedną
    > stronę

    No tak, tu masz racje.

  • 17. Data: 2002-04-03 15:14:54
    Od: "minik" <m...@m...net>

> [...]
    > a nie hasło w czystej postaci.
    > Łatwo obliczyć skrót hasła, a trudno na podstawie skrótu samo hasło - stąd

    Thx za wyjasnienie.

  • 18. Data: 2002-04-03 15:16:28
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Apr 03, 2002 at 05:08:41PM +0200, minik wrote:

    > Nie, prosze o szczegoly.

    Funkcja nie jest odwracalna - dlatego porownujesz efekt funkcji -
    jeden zapisany w bazie z drugim, wynikiem funkcji skrotu na podanym
    przez posiadacza konta.

    --

    --w

  • 19. Data: 2002-04-03 15:20:02
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    > Klucz prywatny do podpisu elektronicznego mam tylko ja i nikt za mnie
    > transakcji nim nie podpisze ;-))

    W systemach klucza publicznego (PKI) także może występować opcja
    odtworzenia kluczy użytkownika:)

    Pozdrawiam
    R.Wicik

  • 20. Data: 2002-04-03 15:20:05
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Moze da ktos ta sprawe mediom? =)

    moze krab,
    ma dowod - dwie karty identyczne karty kodow