  • 91. Data: 2002-04-10 00:11:06
    Temat: Re: bezpieczeństwo a' la Inteligo - tp mit :-(
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> writes:

    > minik - nie pisz bzdur. Idea kodów wg mnie powinna być zgodna z ideą haseł
    > szyfrowanych. Czyli kody generuje się TYLKO i WYŁĄCZNIE raz. Kod można
    > sprawdzić ale NIE odtworzyć, dlatego że algorytm ma działać tylko w jedną
    > stronę. Łopatologinicze: możesz wpisywać i do skutku zgadywać kod aż Ci
    > system napisze "Kod OK" ale odtworzenie kodu NIE wchodzi w grę.

    No to wlasnie tak to mozna odtworzyc. Normalnie, uzywajac klienta WWW,
    zapewne nie wchodzi to w rachube, ale jesli pracownik zna hashe,
    to bedzie to ulamek sekundy.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 92. Data: 2002-04-10 00:16:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "blad" <b...@W...pl> writes:

    > Klucz prywatny do podpisu elektronicznego mam tylko ja i nikt za mnie
    > transakcji
    > nim nie podpisze ;-))

    To jest ewidentne, problem tylko w tym, by klienci bankow chcieli takiego
    sposobu uzywac. Obawiam sie ze w tej chwili niespecjalnie duzo by takich
    klientow sie znalazlo - zwlaszcza takich, ktorzy dodatkowo pilnowaliby
    tego klucza (albo calego podpisywacza).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 93. Data: 2002-04-10 00:24:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    <y...@y...pl> writes:

    > Lista haseł jest kopiowalna w sposób fizyczny, da sie wydukować duplikat,
    > skopiować plik itp. Token nie jest kopiowalny. Posiada swój unikatowy numer,
    > niemożna go powielić, rozmontować czy przeprogramować.

    Mozna, mozna.

    > Zakładasz że bank sam szyfruje tokeny - ma to miejsce tylko w wypadku
    > tokenów
    > typu challange - response. Tokeny generujące response w oparciu o czas są
    > programowane przez producenta a ich algorytmy są najcześciej nieznane
    > bankowi.

    Ale znane ludziom, ktorzy sie tym interesuja. Wszelkie urzadzenia
    "szyfrujace", ktorych producenci staraja sie zapewnic (zwiekszyc)
    odpornosc przez utajnienie algorytmow, jednoczesnie stosujac te same
    algorytmy w wielu tokenach, sa bez sensu. To tak jakby zwiekszyc
    ilosc znakow w hasle z 8 do 16, ale teraz pierwsze 8 znakow byloby
    jednakowe dla wszystkich uzytkownikow.

    Tyle ze to z reguly jest tak, ze albo mamy 8 roznych znakow,
    albo 12 jednakowych + 4 wlasne :-(

    > Najbezpieczniejszy moim zdaniem token pracujący w trybie Time based
    > challange
    > response generuje kod w oparciu o wywołanie i ziarno czasu. Jeśli więc nawet
    > ktoś "podpatrzyłby" odpowiedz z tokena dla danego wywołania to i tak po
    > uływie
    > określinego czasu straciła by ona swoją ważność.

    Wszystko mozna zlamac. Silna kryptografia to na razie jedyna rzecz,
    ktora w tym przeszkadza. Niestety tokeny niekoniecznie czegos takiego
    uzywaja.

    > A jak przechowujesz ten kluczyk?
    > - na karcie ? to musisz mieć w kieszeni czytnik inaczej rozwiąznie nie jest
    > przenośne.
    > - na dyskietce? ;-)........ kiedyś miałem ze pare programików do
    > kopiowania
    > dyskietek 1 do 1 z nunerami seryjnymi włącznie.

    Numer seryjny zapisany jest w boot sektorze, wiadomo w ktorym miejscu itd.
    Bardziej skomplikowany bylby program, ktory _nie_ kopiowalby SN.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator