  • 1. Data: 2002-04-03 11:16:24
    Temat: Raporty ;)
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    W koncu ukazal sie Raport NBP o rozliczeniach miedzybankowych za IV kw.
    ub.r. Powiem, ze zawsze go z nieciepliwoscia oczekuje. Tym razem znowu nie
    znalazlo sie w nim nic zaskakujacego. Znaczenie SYBIRu spada, ELIXIRu rosnie
    a VISA znowu umacnia swoja pozycje [w III kw. ub.r. EC/MC troszke zmiejszalo
    dystans, ale jak widac nie na dlugo].

    Troche statystyki:

    SYBIR
    ELIXIR

    oddzialy aktywnie
    uczestniczace 1840 [1862] 2342
    [2463]

    sr. liczba transakcji 15636,2tys 27024tys
    w ciagu m-ca [19258,1tys] [22854tys]

    udzial % w ogolnej
    liczbie zlecen 36,5% [45,6%] 63,5%
    [54,4%]

    Srednia kwota transakcji 1,4tys zl
    14,3tys zl [15,4tys zl]

    Udzial systemu w ogolnych
    obrotach KIR 5,4% [6,2%]
    94,6% [93,8%]

    Karty platnicze
    pod koniec ub.r. w obiegu znajdowalo sie 14,3 mln kart. Rok wczesniej bylo
    ich zaledwie 11,3mln ;). W stosunku do III umocnila sie na rynku VISA. W IV
    kw 54,2% [53,2%] kart bylo wlasnie z logiem tej organizacji. EC/MC mial
    44,8%, PolCard 0,5%, reszta 0,4%.
    W IV kw ub.r. wydano 1080 kart wirtualnych.
    Bankomatow do dyspozycji po koniec ub.r. mielismy 6476 [6023].

    Tabelke ze szczegolami dotyczacymi kart platniczych oraz transakcji nimi
    wrzuce do FAQ [ plik: zalacznik nr. 5 - IV kw '01] zaraz jak tylko uda mi
    sie ja przekondertowac do zjadliwej formy... czyli pdf'a ;).

    Aha... dane w nawiasach kwadratowych dotycza III kw. ub.r.

    Maciej