  • 21. Data: 2012-02-14 19:05:51
    Temat: Re: bez Belki - ostatnia szansa
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Bogdan B. <g...@r...pl> wrote on 2012-02-14_19:22

    > nauczycieli dotyczy

    > pomyliło Ci się z policją

    Jakieś źródła ?

    witrak()
    PS. Ustaw sobie przynajmniej stopkę, jak Ci się nie chce podpisać ;-)

  • 22. Data: 2012-02-14 19:10:25
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    maruda <m...@n...com> wrote on 2012-02-14_19:40

    > Znam. Jednym z takowych nawet jestem. Muszę Ci podziękować, bo
    > właśnie pierwszy raz użyłem KF. Bye.

    I ja dziękuję. Bye.

    Do pozostałych: A ja jestem nauczycielem, co prawda akademickim,
    ale i tak zamierzam pracować tak długo, jak długo się da - mam
    nadzieję, że do siedemdziesiątki dociągnę :-)

    witrak()
    PS. Czy aby Ten Maruda nie jest emerytem ? To jak go mogli
    pozbawić prawa do emerytury po iluśtam latach ?

  • 23. Data: 2012-02-14 19:38:50
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2012-02-14 19:24, witek pisze:
    > Co do wf, to akurat rozwiązanie problemu widziałem na własne oczy.
    > Lekcje prowadzi dwóch nauczycieli. To co wymaga sprawnosci i pokazania
    > na poczatek prowadzi jeden nauczyciel, drugi ma grupę, którą potem tylko
    > nadzoruje.
    > Fantastyczna sprawa, bo nauczyciel nie musi mieć oczu dookoła głowy,
    > żeby mieć pewność czy akurat ktoś sobie łba nie skręca.

    Ale to chyba nie w PL. Podwoiłoby koszt takiej lekcji. No i kwestia
    zaplecza - w praktyce 2 sale gimnastyczne potrzebne by były albo jakaś
    jedna wielka.

    > Owszem nauczyciele mogą pracować do tego wieku, bo tak sie praktykuje,
    > ale wowczas albo są nauczycielami, którzy prowadzą zajęcia dodatkowe, na
    > ktore przychodzą ci zainteresowani, albo dostają doraźne zastępstwa albo
    > są drugim nauczycielem w klasie. Tylko, że to jeszcze nie u nas.

    Dłuuugo jeszcze nie u nas.

    > Tyle, że to kosztuje więcej, a nie mniej, a zdaje sie nie o to chodzi.
    > Po za tym wydłużenie pracy automatycznie wytnie wszystkie wolne miejsca
    > pracy i zamiast starych na emeryturze, bedziemy mieli młodych
    > dramatycznie szukających zwalniającej się posadki.

    Prócz podanego wfu ciekawie będzie też np. w zerówkach czy klasach
    I-III. 65-letnia nauczycielka w starciu z gromadką dzieci jest bez
    szans. Aczkolwiek w gimnazjum półgłucha i ślepa też pewnie nie da rady.
    W zasadzie to nie wiem gdzie rząd sobie wyobraża, że Ci nauczyciele mają
    dotrwać do tych emerytur...

  • 24. Data: 2012-02-14 20:03:15
    Od: Szymon <...@w...pl>

> [...]
    >
    > Bo jeśli orientuję się, to podobnie jak Ten Maruda piszecie o
    > hipotetycznych sytuacjach, które nowych pracowników i nastąpią za

    Nie. To już działa. Obejmuje wszystkich nauczycieli.

  • 25. Data: 2012-02-14 21:19:29
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    On 14 Lut, 15:22, maruda <m...@n...com> wrote:

    > Jak się 15 lat temu państwo umówiło z jakimś-tam strażakiem, górnikiem
    > czy innym gliniarzem, że za 15 lat będzie mu dawać do śmierci za nic, po
    > czym pokazuje mu gest Kozakiewicza, to coś zabrało, czy tylko nie daje?

    Nie z jakimś tam, tylko z każdym, kto wybrał ten zawód. A jeśli potem
    pokazuje gest Kozakiewicza to odebrało - odebrało przywilej
    wcześniejszej emerytury, będący przecież zachętą by ten zawód -
    strażaka, górnika czy gliniarza wybrać. Przecież przy ich (tych
    zawodów) wykonywaniu ryzykuje się własne życie

  • 26. Data: 2012-02-14 21:38:50
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > Ale to chyba nie w PL. Podwoiłoby koszt takiej lekcji. No i kwestia

    Zaraz, ale w obecnym rozwiązeniu 1 z tych nauczycieli pobiera emeryturę,
    a drugi uczy - więc i tak "płacimy" na 2.[1][2]
    Czy gdzieś popełniam błąd?

    KJ

    [1] -tyle że znając pęd do oszczędności zostawi się tylko tego jednego
    65-letniego
    [2] - nie wypowiadam się nt. dotrzymywania bądź nie "umowy społecznej" -
    nie znam się na tym.

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 27. Data: 2012-02-15 01:40:26
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > witrak()
    > PS. Czy aby Ten Maruda nie jest emerytem ? To jak go mogli
    > pozbawić prawa do emerytury po iluśtam latach ?

    Skoro pisze ze 15 lat temu, to juz nabyl prawa do emerytury
    - co prawda gownianej bo tylko 40% (po 15-tu latach )
    + ew. jakies ochlapy procentowe za studia & wczesniejsza prace

    A odebrac, to chyba odbierali ale tym co mieli
    cos wspolnego ze strukturami SB
    a to raczej dotyczy ludkow z wiekszym stazem niz 15 lat

    Pozdro

  • 28. Data: 2012-02-15 01:53:44
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "eisenberg" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >strażaka, górnika czy gliniarza wybrać. Przecież przy ich (tych
    >zawodów) wykonywaniu ryzykuje się własne życie

    I tak i nie.
    Sa i inne zawody "nieuprzywilejowane" gdzie sie ryzykuje MOCNO
    ale ok :
    - gornik tzw. dolowy, zgoda
    - strazak (jesli w akcji) zgoda
    - okreslone grupy gliniarzy/wojskowych rowniez zgoda
    ale jest tez wsrod nich spora liczba takich (chocby logistyka)
    ktora nie ryzykuje IMO bardziej od np. zawodowego kierowcy ;)

    Pozdro

  • 29. Data: 2012-02-15 09:19:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witrak()" jhd9v5$ghd$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Nie rozumiesz ?!? ;-)
    > Niektórzy, jak się im nie da, uważają, że się im odbiera...

    No właśnie... Dlaczego każdy mi odebrał po 100 złotych? :)
    To brutalny atak na mój Jednoosobowy Kościół Powszechny!!!

    I teraz jak? Mam żądać oddania? Zwrotu/zwrócenia?
    Zaraz zobaczymy...

    -- Umiłowani, oddajcie mi po 100 złotych,
    jeśli nie chcecie być potępieni na wieki!!
    Nie wyciągajcie świętokradczej ręki po to,
    co nie należy do Was! Kocham Was, dlatego,
    pragnąc Waszego zbawienia, domagam się od
    Was, Umiłowani, sprawiedliwego zrzeczenia
    się przez Was przywiązania do grzechu
    i (co za tym idzie) bezzwłocznego
    przekazania mi tych (niesłusznie,
    i wbrew prawu, odebranych mi) pieniędzy!

    Opamiętajcie się itd...

    Polityka faktów dokonanych, naciągania rzeczywistości na prawidła fantazji itp...

    Ciecie nazywali nas 'lokatorami' zamiast 'właścicielami'. Pewnego dnia wezwali
    policję, aby wyrzucić mnie z pomieszczenia, którego ja byłem współwłaścicielem
    a oni jedynie najemcami. Policji przedstawili mnie jako ich lokatora a siebie
    samych jako właścicieli budynków... I choć ja jestem czuły na tę grę słów, nie
    załapałem na czas, że policjanci naprawdę podeszli do mnie jak do lokatora. :)

    Ciecie wiedzieli, że są cieciami, że my jesteśmy właścicielami itd.
    W pisamch oficjalnych nas szanowali, nazywali właścicielami, wszędzie
    liczyli sie z naszą wolą itd...

    Ale ,,Poszukiwany, poszukiwana'' Stanisława Barei ma swój ciąg dalszy. :)
    W filmie gosposia zameldowała się i nie wymeldowała, :) zaś tutaj ciecie
    nie chcą odejść -- choć 3/4 mieszkańców ich nie chce, sąd chyba uznał,
    iż ciecie mogą zostać...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2012-02-15 17:17:00
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2012-02-14 22:38, Kamil Jońca pisze:
    > Czy gdzieś popełniam błąd?

    Popełniasz błąd podstawowy - za uczniów odpowiada w pełni i całkowicie
    nauczyciel. Przypomnij sobie anglistę ze śmietnikiem na głowie w
    gimnazjum. To nie uczniów ukarano, ale jego wyrzucono, bo sobie nie
    radził. A radzić nie ma jak, bo nic uczniowi nie możesz zrobić - nie
    wolno Ci go dotknąć, podnieść głosu (bo się jeszcze zdenerwuje i
    odszkodowanie będziesz płacił) ani nic. Już widzę, jak 65-letnia
    nauczycielka opanowuje gimnazjum podczas wycieczki na przykład ;-)

    65-letni nauczyciel w świetle reformy Tuska musi pracować. Odejście z
    zawodu oznaczać będzie, że jeszcze przez 2 lata nie dostanie na chleb (i
    tak grosze, bo wiadomo jak w szkolnictwie się zarabia nie mówiąc o
    emeryturze).