  • 1. Data: 2012-02-11 19:22:58
    Temat: Podwójne ubezpieczenie OC samochodu
    Od: xxx <k...@g...pl>

    W sobotę 11.lutego 2012 wchodzą zmiany przepisów o ubezpieczeniach OC
    samochodów.

    http://ubezpieczenia.wp.pl/kat,113544,title,Zmieniaj
    a-sie-przepisy-o-ubezpieczeniu-OC-wlascicieli-samoch
    odow,wid,14239413,wiadomosc.html

    Mam z tym problem, bo w maju 2011 r. podpisałem online umowę z nowym
    ubezpieczycielem a nie powiadomiłem poprzedniego ubezpieczyciela o chęci
    rozwiązania z nim umowy. Finał jest taki że dostałem pismo z wymaganą
    składką. Odpisałem im mailem iż nie zamierzam płacić, bo w razie szkody
    , odszkodowania dochodzić będę u mojego obecnego ubezpieczyciela.
    Niestety wymagają ode mnie zapłaty składki. Napisałem do Rzecznika
    Ubezpieczonych, jednak bez odzewu.
    Rzecznik jednak sugeruje kontakt z ubezpieczycielem i wniosek o
    polubowne rozwiązanie umowy.
    http://rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-pytania-i-odpow
    iedzi/Problem_podwojnego_ubezpieczenia_OC_posiadaczy
    _pojazdow_mechanicznych__55

    Nie zapłacę nawet po moim trupie:) Za taki badziew prawny nie będę
    płacił! Poprzedni ubezpieczyciel nie raczył mnie listownie poinformować
    o automatycznym odnowieniu polisy. Posiadam ważne ubezpieczenie OC i nie
    obchodzą mnie wypociny przekupionych prawników chcących pamiętać o mojej
    niepamięci i forsujących przepisy o automatycznym przedłużeniu umowy OC...
    Zgodnie ze stanowiskiem doktryny prawa cywilnego ,,rozwiązanie jednej z
    umów obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów lub
    wielokrotnego ubezpieczenia jest uzależnione od woli stron". Przyjmuje
    się, że osoba która ma polisę OC komunikacyjnego, spełniła już ciążący
    na niej obowiązek, a kolejna umowa ubezpieczenia OC nie jest już umową
    ubezpieczenia obowiązkowego i nie znajdują wobec niej zastosowania
    ograniczenia dotyczące jej rozwiązywania. Jeżeli więc nabywca samochodu
    nie wypowiedział w odpowiednim czasie umowy ubezpieczenia obowiązkowego
    OC a zawarł kolejną, musi zgłosić się do ubezpieczyciela i liczyć na
    jego pro-konsumenckie podejście i rozwiązanie umowy za porozumieniem stron.
    Napisałem więc do towarzystwa ubezpieczeniowego, proponując ugodę w
    postaci anulowania zobowiązania za automatycznie przedłużoną polisę OC w
    zamian za klauzulę podpisania umowy w kolejnym roku. Czekam na
    odpowiedż. A swoją drogą, czy powinienem mimo wszystko pisemnie wysłać
    im wymówienie tej z automatu przedłużonej umowy? Do końca jej
    obowiązywania pozostały 3 miesiące. Czy składka w takim razie będzie
    wymagalna w wysokości 9/12 rocznej składki?

  • 2. Data: 2012-02-11 19:48:05
    Temat: Re: Podwójne ubezpieczenie OC samochodu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-11 20:22, xxx pisze:

    > składką. Odpisałem im mailem iż nie zamierzam płacić, bo w razie szkody
    > , odszkodowania dochodzić będę u mojego obecnego ubezpieczyciela.

    To nie ma żadnego znaczenia. To nie ty dochodzisz odszkodowania, tylko
    poszkodowany.

    Mało tego, jeden ubezpieczyciel, jeśli wypłaci całość szkody, może żądać
    proporcjonalnego udziału w wypłacie odszkodowania od drugiego
    ubezpieczyciela:

    "Między ubezpieczycielami każdy z nich odpowiada w takim stosunku, w
    jakim przyjęta przez niego suma ubezpieczenia pozostaje do łącznych sum
    wynikających z podwójnego lub wielokrotnego ubezpieczenia"
    (824(1)kc).

    > Nie zapłacę nawet po moim trupie:) Za taki badziew prawny nie będę

    Nie histeryzuj, ściągną przez komornika, od tego się nie umiera :)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-02-11 21:55:36
    Od: xxx <k...@g...pl>

    W dniu 2012-02-11 20:48, Liwiusz pisze:
> [...]

    Napisałem więc do towarzystwa ubezpieczeniowego, proponując ugodę w
    postaci anulowania zobowiązania za automatycznie przedłużoną polisę OC w
    zamian za klauzulę podpisania umowy OC w kolejnym roku.Jak są firma z
    jajami to mi pozwolą , jak nie to kasę dostaną przez komornika. A
    wcześniej zagrożę samospaleniem w siedzibie firmy.

  • 4. Data: 2012-02-11 21:59:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    xxx <k...@g...pl> writes:

> [...]
    > z jajami to mi pozwolą , jak nie to kasę dostaną przez komornika. A
    > wcześniej zagrożę samospaleniem w siedzibie firmy.

    No cóż, akurat to ostatnie może być zupełnie skuteczne. Takie czasy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2012-02-11 22:11:36
    Od: xxx <k...@g...pl>

    > No cóż, akurat to ostatnie może być zupełnie skuteczne. Takie czasy.

    Dlaczego nie? Pogrożę mediami, zrobię inscenizację z plakatami jak
    traktuje ta firma klientów i może zmienią zdanie:)

  • 6. Data: 2012-02-11 22:32:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-02-11 23:11, Użytkownik xxx napisał:

    > Dlaczego nie? Pogrożę mediami, zrobię inscenizację z plakatami jak
    > traktuje ta firma klientów i może zmienią zdanie:)

    Jesteś taki głupi czy taki naiwny ?
    Nie po to finansowali stworzenia takiego bubla prawnego aby teraz
    z niego zrezygnować. Tym bardziej że te przepisy mają zmienić
    więc dla nich ostatnia okazja nachapać się na niedouczonych.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-02-11 22:39:00
    Od: xxx <k...@g...pl>

    W dniu 2012-02-11 23:32, RadoslawF pisze:

> [...]
    > z niego zrezygnować. Tym bardziej że te przepisy mają zmienić
    > więc dla nich ostatnia okazja nachapać się na niedouczonych.

    Przepisy zmieniają się od dnia dzisiejszego. Umowy zawarte od dzisiaj
    skutkują koniecznością powiadamiania ubezpieczonych o automatycznym ich
    przedłużeniu .
    W sumie to dziwię się że nikt w Polsce nie dochodził szerzej swoim praw.
    Rzecznik Ubezpieczonych tylko radzi na polubowne dogadanie się i
    rozwiązanie jednej z 2 umów OC ale bez żadnych konkretów. Może trzeba
    byłoby powiadomić jakieś organy międzynarodowe? Co proponujecie? Warto
    walczyć. Nie bądźmy niewolnikami głupiego systemu prawnego.

  • 8. Data: 2012-02-11 23:07:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" jh6gle$om$...@i...gazeta.pl

    > Nie histeryzuj, ściągną przez komornika, od tego się nie umiera :)

    To znaczy, że w Polsce zaszły jakieś przewrotne zmiany.
    Gdy ja ganiałem mego dłużnika, komornicy byli zupełnie bezradni.
    No -- niezupełnie... Zaliczki ode mnie brali zaradnie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2012-02-11 23:27:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > No cóż, akurat to ostatnie może być zupełnie skuteczne. Takie czasy.

    Ja zapłaciłem kiedyś dwa razy za OC w jednej firmie. Zadzwoniłem
    i odpowiedziano mi sympatycznie, że oczywiście nie będą ode mnie
    kasowali dwa razy za to samo -- albo pieniądze wrócą automagicznie,
    albo bezzwłocznie zostaną zwrócone mi jakoś inaczej.
    I oczywiście wróciły.

    Tak sobie myślę i myślę... Pasy jezdni zmieniam bez uruchamiania
    kierunkowskazów... Skręcam zazwyczaj podobnie... Także w obecności
    policji, której jest dużo dookoła... Szybkości dozwolone przekraczam,
    czasami co najmniej znacząco -- oby silnik był rozgrzany, bo na tych
    mrozach różnie bywa a nie chcę szarżować zimnym... Czerwone światła
    sygnalizacji ulicznych działają na mnie jak płachta na byka... Na
    ulicach pusto jak ćwierć wieku temu, co skłania do szaleństw...

    Hm... Od paru dni mam nowe OC... Może by tak zacząć je
    wozić ze sobą na wypadek kontroli policyjnej? ;)

    -=-

    Ćwierć temu jechałem bez świateł po zmroku/zmierzchu.
    Oczywiście bez nadużywania kierunkowskazów. No i dopadła
    mnie policja w chwili, gdy parkowałem pod sklepem. :) Miał
    być mandat, ale że nie miałem wówczas przy sobie żadnych :)
    dokumentów, więc rozśmieszyłem stróży porządku -- i puścili
    mnie bez ukarania. :)

    Czasami w takich sytuacjach pytano mnie o to, gdzie są dokumenty,
    jeśli je w ogóle mam. Gdy odpowiadałem, że mam w domu, proponowano
    mi przejażdżkę tam... Czasami nawet jechali, a czasami puszczali
    po tym, jak zgadzałem się bez oporu.

    Znam kogoś, kto jeździł bez OC wiele miesięcy -- nie miał w ogóle.
    Zatrzymany przez policję wyjaśnił, że zapomniał wziąć z domu.
    Gdy policjanci zaproponowali podróż do domu, oznajmił, że
    brak mu czasu... Policjanci rozpatrywali sprawę dość długo,
    po czym puścili człowieka wolno...

    Wyżej opisany samochód był furgonetką. Bez OC jeździł co najmniej pół
    roku -- bo właścicielowi brakowało szmalu na OC. Co więcej -- stosowni
    urzędnicy nieoficjalnie :) powiedzieli, że w razie wykrycia jest spora
    kara, ale brak wykrycia (zazwyczaj brak wypadku lub kontroli policyjnej)
    nie skutkuje niczym strasznym a po iluśtam latach taki brak ulega
    przedawnieniu i zapomnieniu...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2012-02-12 07:08:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-11 22:55, xxx pisze:
    > Jak są firma z jajami

    Nie ma takich wśród firm ubezpieczeniowych.

    --
    Liwiusz