    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: bez Belki - ostatnia szansa
    Date: Tue, 14 Feb 2012 20:38:50 +0100

    W dniu 2012-02-14 19:24, witek pisze:
    > Co do wf, to akurat rozwiązanie problemu widziałem na własne oczy.
    > Lekcje prowadzi dwóch nauczycieli. To co wymaga sprawnosci i pokazania
    > na poczatek prowadzi jeden nauczyciel, drugi ma grupę, którą potem tylko
    > nadzoruje.
    > Fantastyczna sprawa, bo nauczyciel nie musi mieć oczu dookoła głowy,
    > żeby mieć pewność czy akurat ktoś sobie łba nie skręca.

    Ale to chyba nie w PL. Podwoiłoby koszt takiej lekcji. No i kwestia
    zaplecza - w praktyce 2 sale gimnastyczne potrzebne by były albo jakaś
    jedna wielka.

    > Owszem nauczyciele mogą pracować do tego wieku, bo tak sie praktykuje,
    > ale wowczas albo są nauczycielami, którzy prowadzą zajęcia dodatkowe, na
    > ktore przychodzą ci zainteresowani, albo dostają doraźne zastępstwa albo
    > są drugim nauczycielem w klasie. Tylko, że to jeszcze nie u nas.

    Dłuuugo jeszcze nie u nas.

    > Tyle, że to kosztuje więcej, a nie mniej, a zdaje sie nie o to chodzi.
    > Po za tym wydłużenie pracy automatycznie wytnie wszystkie wolne miejsca
    > pracy i zamiast starych na emeryturze, bedziemy mieli młodych
    > dramatycznie szukających zwalniającej się posadki.

    Prócz podanego wfu ciekawie będzie też np. w zerówkach czy klasach
    I-III. 65-letnia nauczycielka w starciu z gromadką dzieci jest bez
    szans. Aczkolwiek w gimnazjum półgłucha i ślepa też pewnie nie da rady.
    W zasadzie to nie wiem gdzie rząd sobie wyobraża, że Ci nauczyciele mają
    dotrwać do tych emerytur...