  • 11. Data: 2005-05-17 23:10:56
    Temat: Re: Znikniecie pieniedzy z konta bankowego- co robic?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Thorn wrote:

    > W koncu pieniadze sa klienta a nie banku.

    Owszem.

    > Jakim prawem bank blokuje srodki, ktore nie powinien blokowac?

    Bo póki co maszyny mówią bankowi, że miały miejsce trzy transakcje na
    taką samą sumę. Może się zdarzyć? Może.

    Dopiero reklamacja sygnalizuje bankowi, że coś się popsuło.

    > A jakby narazil klienta na straty? A nerwy
    > wlasciciela konta? Czas ktory trzeba poswiecic na wyjasnienie sprawy?

    W porządnym banku środki są odblokowywane w chwili reklamacji - najwyżej
    w przypadku pomyłki klienta klient jest kosztami błędnej reklamacji
    obciążany. W porządnym banku także złożenie reklamacji nie jest
    czasochłonne.

    [ciach]

    > Maszyny mozna kontrolowac. Zakup byl zrobiony w sobote, a juz mamy prawie
    > srode.

    A reklamacja została złożona kiedy? Czy może póki co nie została złożona
    i tylko się pienisz na bank, który póki co oficjalnie nie wie, że coś
    jest nie tak.

    > Ta osoba, ktora kontroluje "maszyny" powinna juz dawno skorygowac ten
    > blad. A nie, ze codziennie dowiadujemy sie, ze ubywa pieniedzy z rachunku!

    Które maszyny? Kto kontroluje? Masz zerowe pojęcie o mechanizmach
    biorących udział w transakcjach karcianych. W tym przypadku - sądząc po
    opisie - nawaliło połączenie telefoniczne. A bank za telefony nie odpowiada.

  • 12. Data: 2005-05-18 00:04:47
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > W porządnym banku środki są odblokowywane w chwili reklamacji - najwyżej
    > w przypadku pomyłki klienta klient jest kosztami błędnej reklamacji
    > obciążany.

    A przypadkiem UOKiK nie zwojował czegoś w kwestii opłat za nieuznane
    reklamacje?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 13. Data: 2005-05-18 01:11:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Thorn wrote:

    > Zablokowana. Ale dzisiaj spotkala nas kolejna niemila niespodzianka-
    > zablokowana zostala trzykrotnosc kwoty zakupu!!! Wedlug mnie to juz jest
    > skandal. Moja dziewczyna ma jutro do zaplaty czynsz, rachunki, a pieniedzy
    > nie ma, bo cholerny BZWBK zablokowal jej prawie wszystkie pieniadze! Moja
    > dziewczyna zalamala sie i juz chyba nigdy nie zaplaci za zakupy karta! Jutro
    > idziemy do banku. A swoja droga- czy to jest zgodne z prawem, aby tak
    > robili? W sklepie tlumaczyli nam, ze terminal trzykrotnie nawiazywal
    > polaczenie i dlatego jest to mozliwe. Zwariowac mozna przez te banki :-(
> [...]
    to weź pożyczkę, a odsetkami obciąż bank.

  • 14. Data: 2005-05-18 01:14:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Czarek Gorzeński wrote:

    > A przypadkiem UOKiK nie zwojował czegoś w kwestii opłat za nieuznane
    > reklamacje?

    Cóż - pisałem "najwyżej" ;->

  • 15. Data: 2005-05-18 06:10:03
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Thorn" <o...@p...cc> napisał w wiadomości

    > W koncu pieniadze sa klienta a nie banku.

    Ja bym powiedzial, ze pieniadze BYLY klienta dopoki ich do banku nie
    zaniosl...;-)

    > Jakim prawem bank blokuje srodki,
    > ktore nie powinien blokowac?

    Skad wiesz, ze BANK nie powinien?
    A jesli wina jest sklepu/firmy obslugujacej karty/plam na sloncu?
    Reklamuj to oddadza.

    > A jakby narazil klienta na straty?

    Zgadzajac sie na bezgotowkowa forme platnosci klient tez ponosi jakies
    ryzyko, ze maszyna zawiedzie.
    Reklamacja z pewnoscia sprawe zalatwi, ale za jakis czas...
    Trza miec wlasne srodki w rezerwie na taka okolicznosc.
    Albo uzywac tylko gotowki (rowniez ryzykujac...)

    > A nerwy wlasciciela konta?

    Jak sie czlowiek deneruje o byle co to juz jego problem

    > Czas ktory trzeba poswiecic na wyjasnienie sprawy? Tego
    > nie mozna przeliczyc na pieniadze...

    Jesli nie mozna przeliczyc na pieniadze to NTG ;-)
    Nie napinaj sie tak bo ci zylka peknie...

    > A jutro trzeba placic rachunki. Czym?

    Patrz wyzej

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 16. Data: 2005-05-18 06:29:49
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    To jest normalne zachowanie. Byla proba platnosci zatem bank zablokowal
    zadana gotowke. Proba sie powtorzyla 3x wiec bank 3x blokowal. Wszystko
    to po to, abys przypadkiem nie wydal wiecej niz masz. A bank nie wie
    ktora z transakcji doszla do skutku. Musisz zatem czekac poki bank nie
    otrzyma odpowiednich potwierdzen od firmy zajmujacej sie autoryzacja
    kart/zakupow. Jesli chcesz miec odblokowane pieniadze wczesniej - wystap
    z reklamacja do banku, powinni uznac.
    Bank tu nie jest winny - on sie po prostu zabezpiecza, a Wy musicie mu
    powiedziec ze popelnil blad (sam na to nie wpadnie)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 17. Data: 2005-05-18 06:33:46
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Slawek Kos napisał(a):

> [...]
    > Trza miec wlasne srodki w rezerwie na taka okolicznosc.
    > Albo uzywac tylko gotowki (rowniez ryzykujac...)

    Albo zgodnie z ich przeznaczeniem, używac kart kredytowych. W tym
    momencie też widać, dlaczego opłaca się mieć karty z limitem większym,
    niż przeciętna kwota wydatków.

    A ryzyko? Takie same, jak przy nieuznanej reklamacji, czyli w praktyce
    zerowe.

    M.

  • 18. Data: 2005-05-18 06:44:22
    Od: "Thorn" <o...@p...cc>

    > Mialem cos takiego w BePeHahahaha. Nie udalo mi sie zaplacic karta, ale
    > wszystkie 3 proby spowodowaly zalozenie blokady. 1 lub 2 blokady zdjeli mi
    > gdy do nich zadzwonilem. Reszte po paru dniach sami z siebie. Reklamacji
    > nie pisalem.
    >
    > Bartol
    Dzisiaj powinno to sie wyjasnic....
    Thorn

  • 19. Data: 2005-05-18 06:48:05
    Od: "Thorn" <o...@p...cc>

    > A reklamacja została złożona kiedy? Czy może póki co nie została złożona i
    > tylko się pienisz na bank, który póki co oficjalnie nie wie, że coś jest
    > nie tak.

    W poniedzialek. Po czym zablokowano kolejna kwote :-( To sie nazywa sprawny
    bank...

> [...]
    > biorących udział w transakcjach karcianych. W tym przypadku - sądząc po
    > opisie - nawaliło połączenie telefoniczne. A bank za telefony nie

    Moze sie nie znam, ale pierwszy raz mnie cos takiego spotkalo. Wczesniej
    nieraz lacza byly zapchane, ale nigdy nie obciazalo rachunku. W banku
    zwalili wine na sklep (dokladniej na terminal), w sklepie na bank. Po prostu
    super...

    Thorn

  • 20. Data: 2005-05-18 06:53:05
    Od: "Thorn" <o...@p...cc>

    > Trza miec wlasne srodki w rezerwie na taka okolicznosc.

    Srodki w rezerwie byly, ale wszystkie zostaly zablokowane. To nie zakup za
    10 zlotych tylko za kilkaset

    > Jak sie czlowiek deneruje o byle co to juz jego problem

    O byle co? Niech Ci bank zablokuje 700 zlotych to zobaczymy czy bedziesz
    taki szczesliwy?

    > Jesli nie mozna przeliczyc na pieniadze to NTG ;-)
    > Nie napinaj sie tak bo ci zylka peknie...

    Nie badz taki uszczypliwy. Nie zycze Ci podobnej sytuacji.

    > Pozdrowienia
    > ---
    > Slawek Kos --> s...@p...com

    Rowniez pozdrawiam