  • 1. Data: 2005-05-16 20:31:58
    Temat: Znikniecie pieniedzy z konta bankowego- co robic?
    Od: "Thorn" <o...@p...cc>

    Witam!
    Moja dziewczyna kupowala cos w sobote i placila za to karta visa elektron.
    Dzisiaj sprawdzila stan konta i wyglada na to, ze z konta zniknela podwojna
    wartosc zakupu. Kwota jest duza bo kilkaset zlotych. Co zrobic w tej
    sytuacji? Czy jest szansa na odzyskanie pieniedzy? Bylem przy tym, karte
    mielismy na widoku, PIN byl wpisany jeden raz. Na pokwitowaniu jest wlasciwa
    kwota. Wszystko bylo w porzadku, jedynie czekalismy bardzo dlugo na
    polaczenie, bo lacza byly zapchane. Co mamy zrobic w tej sytuacji? A konto
    jest w BZWBK.
    Pozdrawiam
    Thorn

  • 2. Data: 2005-05-16 20:35:02
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Thorn" <o...@p...cc> napisał w wiadomości
> [...]
    > kwota. Wszystko bylo w porzadku, jedynie czekalismy bardzo dlugo na
    > polaczenie, bo lacza byly zapchane. Co mamy zrobic w tej sytuacji? A konto

    Złożyć reklamację w banku.

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 3. Data: 2005-05-16 20:57:41
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Thorn napisał(a):
> [...]
    > kwota. Wszystko bylo w porzadku, jedynie czekalismy bardzo dlugo na
    > polaczenie, bo lacza byly zapchane. Co mamy zrobic w tej sytuacji? A konto

    Po pierwsze ustalcie, czy kwota została faktycznie zdjęta z konta, czy
    też jedynie zablokowana. Jeśli to pierwsze - to jak ktoś już radził -
    pisać reklamację, jeśli to drugie - poczekać kilka(-naście) dni.
    Ewentualnie poszukać w archiwum, czy można coś w kwestii wcześniejszego
    odblokowania tej kwoty zrobić, ale AFAIR nie.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 4. Data: 2005-05-16 21:36:30
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Mon, 16 May 2005 22:31:58 +0200, na pl.biznes.banki,pl.soc.prawo, Thorn
    napisał(a):

> [...]
    > Dzisiaj sprawdzila stan konta i wyglada na to, ze z konta zniknela podwojna
    > wartosc zakupu. Kwota jest duza bo kilkaset zlotych. Co zrobic w tej

    Parę dni temu miałem taką samą sytuację, po raz pierwszy w życiu. Żona
    płaciła KK Multi ale ich obsługuje CA BZ WBK. Może im coś tam siadło i
    zanim naprawili to poksięgowali podwójnie?
    Co do rozwiązania - u mnie wystarczyła telefoniczna reklamacja, na drugi
    dzień już miałem uznanie rachunku sporną kwotą. Druga pozytywnie załatwiona
    reklamacja w Multi :)

    pzdr
    konlin

  • 5. Data: 2005-05-17 09:44:41
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Thorn* wrote in <news:d6b09e$atd$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > polaczenie, bo lacza byly zapchane. Co mamy zrobic w tej sytuacji? A konto
    > jest w BZWBK.

    reklamacja do banku, mogło sie tak stac np. jesli w terminalu byla
    nieprawidlowa data - nie wiem jak to mozliwe ale mi sie cos takiego
    przydazylo.

    --
    Jeśli mówisz do boga - to jest modlitwa.
    Jeśli bóg mówi do Ciebie - to nazywa się schizofrenia paranoidalna.

  • 6. Data: 2005-05-17 20:38:12
    Od: "Thorn" <o...@p...cc>

    > Po pierwsze ustalcie, czy kwota została faktycznie zdjęta z konta, czy
    > też jedynie zablokowana.

    Zablokowana. Ale dzisiaj spotkala nas kolejna niemila niespodzianka-
    zablokowana zostala trzykrotnosc kwoty zakupu!!! Wedlug mnie to juz jest
    skandal. Moja dziewczyna ma jutro do zaplaty czynsz, rachunki, a pieniedzy
    nie ma, bo cholerny BZWBK zablokowal jej prawie wszystkie pieniadze! Moja
    dziewczyna zalamala sie i juz chyba nigdy nie zaplaci za zakupy karta! Jutro
    idziemy do banku. A swoja droga- czy to jest zgodne z prawem, aby tak
    robili? W sklepie tlumaczyli nam, ze terminal trzykrotnie nawiazywal
    polaczenie i dlatego jest to mozliwe. Zwariowac mozna przez te banki :-(
    Thorn

  • 7. Data: 2005-05-17 20:43:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Thorn wrote:

> [...]
    > robili? W sklepie tlumaczyli nam, ze terminal trzykrotnie nawiazywal
    > polaczenie i dlatego jest to mozliwe. Zwariowac mozna przez te banki :-(

    Co ma do tego prawo? Ełłae humanum est. A maszyny też robią tylko ludzie.

    Tak czy inaczej bank o właściwym podejściu do klienta odblokowałby
    środki natychmiast w chwili złożenia reklamacji - pro-forma strasząc
    obciążeniem kosztami w przypadku nieprawidłowej reklamacji.

  • 8. Data: 2005-05-17 20:55:04
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Thorn napisał:

> [...]
    > robili? W sklepie tlumaczyli nam, ze terminal trzykrotnie nawiazywal
    > polaczenie i dlatego jest to mozliwe. Zwariowac mozna przez te banki :-(

    Mialem cos takiego w BePeHahahaha. Nie udalo mi sie zaplacic karta, ale
    wszystkie 3 proby spowodowaly zalozenie blokady. 1 lub 2 blokady zdjeli
    mi gdy do nich zadzwonilem. Reszte po paru dniach sami z siebie.
    Reklamacji nie pisalem.

    Bartol

  • 9. Data: 2005-05-17 20:55:21
    Od: "Thorn" <o...@p...cc>

    > Co ma do tego prawo? Ełłae humanum est. A maszyny też robią tylko ludzie.

    W koncu pieniadze sa klienta a nie banku. Jakim prawem bank blokuje srodki,
    ktore nie powinien blokowac? A jakby narazil klienta na straty? A nerwy
    wlasciciela konta? Czas ktory trzeba poswiecic na wyjasnienie sprawy? Tego
    nie mozna przeliczyc na pieniadze... A jutro trzeba placic rachunki. Czym?
    Maszyny mozna kontrolowac. Zakup byl zrobiony w sobote, a juz mamy prawie
    srode. Ta osoba, ktora kontroluje "maszyny" powinna juz dawno skorygowac ten
    blad. A nie, ze codziennie dowiadujemy sie, ze ubywa pieniedzy z rachunku!
    Thorn

  • 10. Data: 2005-05-17 21:59:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d6dm1a$buv$1@nemesis.news.tpi.pl>, Thorn wrote:
> [...]

    "robili? W sklepie tlumaczyli nam, ze terminal trzykrotnie nawiazywal
    polaczenie i dlatego jest to mozliwe. Zwariowac mozna przez te banki :-("

    Jak terminal połączył się 3x to skąd wiesz że to wina banku a nie np.
    obsługi sklepu czy firmy obsługującej terminal? Trudno aby bank nie
    blokował tych środków jeśli teoretycznie możliwy byłby taki zakup.
    Wyjaśnisz, odblokują.

    --
    Marcin