  • Data: 2024-02-05 05:10:15
    Temat: Re: Zmiany w opłatach
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Feb 2024 23:21:44 +0100, Pete wrote:

    > Tylko w lokatach.
    > W kredytach tak AFAIK banki nie mogą liczyć. Odsetki liczone są
    > oddzielnie i sumowane jeśli nie są spłacone. Ale nie są oprocentowane.

    Na pewno byl kredyt Alicja, gdzie odsetki chyba jednak były
    kapitalizowane ... a moze nie. Bo suma, pomimo splacania, rosła,
    ale moze i odsetki osobno i

    Przy czym normalnie, to rzekłbym, ze różnica jest znikoma.
    Nie zaplacisz raty np za czerwiec, to saldo kredytu nie zostanie
    zmniejszone, odsetek za lipiec bedzie wiecej, niz było w planie,
    z wplaconej w nastepnym miesiacu raty, bank odejmie najpierw odsetki
    za czerwiec, potem za lipiec, i jesli cos zostanie, to zmiejszy saldo
    kredytu, ale sporo mniej, niz planowo. Wiec za sierpien naliczą sie
    wyższe odsetki, niz bylo w planie. A jak skapitalizuja odsetki, to
    wzrosnie jeszcze bardziej, ale juz niewiele.
    Wieksza róznica bedzie, jak nie bedzie spłacane dłuższy czas.
    A i tak wiekszym zmartwieniem klienta będą "karne" odsetki,
    i żądanie natychmiastowej spłaty całosci.

    Przy czym w KK to jakby jeszcze inaczej, bo proporcje inne.
    Ale ta ich kwota minimalna przewyzsza odsetki, wiec póki jest
    wpłacana, to odsetki są regulowane na bieząco.

    Google cos znajduje:
    https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/post,893
    1,sprawdz-gdzie-mozesz-znalezc-informacje-o-aktualne
    j-wysokosci-oprocentowania-swojego-kredytu-pozyczk.h
    tml

    "Dlaczego naliczyły mi się 2 razy odsetki od kredytu w rachunku
    bieżącym?
    Jeśli masz Kredyt w rachunku bieżącym, zmiana spowoduje dodatkową
    kapitalizację odsetek od dnia, kiedy ją wprowadzimy. Oznacza to, że
    odsetki naliczymy proporcjonalnie za okres od ostatniej kapitalizacji.
    Przykład
    Jeśli kapitalizacja odsetek dla Twojego kredytu była do 15 dnia
    każdego miesiąca, to:
    -od 15.10 do 4.11 naliczymy odsetki za ten okres z Twoim
    dotychczasowym oprocentowaniem,
    -od 4.11 do 14.11 naliczymy odsetki, ale już z nowym oprocentowaniem.

    Piszą "kapitalizacja", ale jakby o zwykłe naliczanie odsetek chodzi.
    bo to drugie naliczenie ... bierze podstawę z 15.10, czy z 4.11 - gdy
    "skapitalizowano"

    https://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.
    xsp?key=6D40DE96
    "W odniesieniu do stopy oprocentowania, częstotliwości rat i
    kapitalizacji odsetek kredytodawcy powinni przyjmować zwykle stosowaną
    przez siebie metodę obliczeniową dla odnośnego kredytu konsumenckiego"

    J.