  • Data: 2024-02-06 18:32:13
    Temat: Re: Zmiany w opłatach
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 6 Feb 2024 17:44:23 +0100, Pete wrote:

    > Jak we frankach. Całkowita kwota do spłaty rosła zamiast maleć.

    > Genialne. ;)

    No ale to nie tylko ja bym na to wpadł, więc bank byłby stratny :-)

    Przy CHF:
    -granicy wzrostu nie ma. Teoretycznie, bo w praktyce to nie az tak
    wiele się podniósł,
    -ludzi dotknął wzrost raty, gdy ich nie było na większą stać.

    A tym razem bank nie chciał poczekac, az i CHF straci na wartośći
    i domagał się regularnych spłat :-)

    Zresztą może i dobrze, bo jakby górka odsetek urosła, a frank nie
    stracił?

    > zaleźy czy to razem do zapłaty jest w pozycji "całkowite zadłużenie" czy
    > "wystarczy zapłacić tyle" :)

    No jest kwota "całości" na wyciągu. Ale raczej obliczona na dzień
    wystawienia wyciągu, a nie dzień spłaty.

    > Zgadza się.

    > Nie będą, bo będziesz miał GP dla wydatków z bieżącego miesiąca/okresu

    Ale zakładamy, ze grudnia nie spłaciłem w całosci, więc juz i wydatki
    styczniowe procentują od dnia wydania ...

    > Bardzo proste. Trzeba spłacać całość z wyciągu w terminie.

    Ale jak raz przegapisz, to dalej juz cięzko, przynajmniej tak to jakos
    pamiętam.

    > Podejrzewam, że jeśli zostaną spłacone wszystkie odsetki i zadłużenie z
    > wyciągu, to kolejne odsetki za kawałek miesiąca bank anuluje, bo nie
    > spotkałem się, żeby odsetki były na 2-ch kolejnych wyciągach w przypadku
    > poślizgu.

    Musiałbym eksperyment zrobić.

    > Nie sądzę. Raczej suma ale mogę się mylić.

    Jak spłata minimalna jest 5%, to w pierwszej kolejnosci pokrywa się z
    niej odsetki. Dopiero reszta zmniejsza zadłuzenie.
    A tu w dodatku jeszcze naliczanie wsteczne - miałeś czyste konto,
    wydałeś w grudniu np 1000zl, przyszedł wyciąg z kwotą 1000 do spłaty
    .. i jak spłacisz całość w zadanym terminie, np do 20.01, to masz
    konto czyste.
    A jak nie, to za wydatki grudniowe są naliczane odsetki.

    > To, że odsetki są sumowane na wyciągu, nie znaczy, że w systemie
    > księgowym są również dodawane do kapitału do spłaty.
    > Wręcz przeciwnie - są liczone w oddzielnej przegródce.

    Moze i tak - nie mam ochoty sprawdzać :-)

    1,sprawdz-gdzie-mozesz-znalezc-informacje-o-aktualne
    j-wysokosci-oprocentowania-swojego-kredytu-pozyczk.h
    tml

    [...]
    > Nie mam pojęcia w jaki sposób to jest skonstruowane, że omija KC.

    KC jest IMHO na zwykłe zadłuzenie, nie na umowy/kredyty bankowe.

    J.