  • Data: 2024-02-06 17:44:23
    Temat: Re: Zmiany w opłatach
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 6.02.2024 o 10:06, J.F pisze:

    > Czym?

    Jak we frankach. Całkowita kwota do spłaty rosła zamiast maleć.

    > Trzeba było nadwyżki wpłacać na lokaty, skoro odsetki nieoprocentowane
    > :-)

    Genialne. ;)

    > Jesli ktos się spóźnił z płatnością, to mu nie grozi,
    > ale jak "nie zapłacę, bo nie mam" ?

    Normalnie. Restrukturyzacja itp.
    Bankom nie zależy na wypowiadaniu umów.

    > No ale jak dostaję wyciąg "razem 1000 zl, płatne do 22.02", i zapłacę,
    > to sie spodziewam, ze wyzeruję zadłużenie.

    zaleźy czy to razem do zapłaty jest w pozycji "całkowite zadłużenie" czy
    "wystarczy zapłacić tyle" :)

    > A tu jak mówisz - nie, bo 1000 zl to było z odsetkami do 31.01,
    > do 22.02 naliczyły się kolejne odsetki ... no tak, ale naprawde
    > naliczone, czy jak wolisz skapitalizowane, to one będą dopiero 28.02.

    Zgadza się.

    > W dodatku w lutym cos pewnie będę kupował ... i odsetki od tych nowych
    > zakupów będą naliczane, czy nie?

    Nie będą, bo będziesz miał GP dla wydatków z bieżącego miesiąca/okresu

    > Strasznie trudno wyjsc ze "spirali zadłuzenia" w KK :-)

    Bardzo proste. Trzeba spłacać całość z wyciągu w terminie.

    > Trzeba wplacic z górką, jak najwczesniej, albo moze skorzystać z tego
    > przycisku w mbanku.

    Podejrzewam, że jeśli zostaną spłacone wszystkie odsetki i zadłużenie z
    wyciągu, to kolejne odsetki za kawałek miesiąca bank anuluje, bo nie
    spotkałem się, żeby odsetki były na 2-ch kolejnych wyciągach w przypadku
    poślizgu.

    > Pomniejszone o odsetki.

    Nie sądzę. Raczej suma ale mogę się mylić.

    > Ale musisz te 5% zapłacic. Bo jak nie, to mamy problem do dyskusji -
    > czy odsetki są oprocentowane :-)

    To, że odsetki są sumowane na wyciągu, nie znaczy, że w systemie
    księgowym są również dodawane do kapitału do spłaty.
    Wręcz przeciwnie - są liczone w oddzielnej przegródce.

    1,sprawdz-gdzie-mozesz-znalezc-informacje-o-aktualne
    j-wysokosci-oprocentowania-swojego-kredytu-pozyczk.h
    tml

    > Tez nie tak całkiem prosto, bo trzeba liczyc na osobnym koncie, z duzą
    > dokładnoscią, potem to zsumować.
    > No, w sumie można od razu sumować.

    Chyba, że reklamacje, korekty z datą wsteczną ;)

    > Wydaje mi się, ze nie wymagał, ale moze to inny bank.
    > Za to była opłata za przedłuzenie kredytu/limitu.
    >
    > Tym niemniej wydaje mi się, ze co miesiąc sciągną z konta odsetki,
    > a ponieważ juz jest na minusie, to sie zadłuzenie powiększy, i w
    > efekcie będą odsetki oprocentowane, z prawdziwą kapitalizacją
    > miesięczną.

    Nie mam pojęcia w jaki sposób to jest skonstruowane, że omija KC.

    --
    Pete