  • Data: 2024-02-05 20:09:42
    Temat: Re: Zmiany w opłatach
    Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 5.02.2024 o 13:17, J.F pisze:

    > Moze i tak, ale czy nieoprocentowana?

    nieoprocentowana

    > IMHO - troche by nie wyszli na swoje, ale moze procent był odpowiednio
    > wysoki.

    około 18%. Wiem, bo miałem :/
    Odraczane były odsetki w kwocie około spłacanej raty.
    Ja wiedziałem czym to grozi, więc nadpłacałem tak, żeby odsetki się nie
    odkładały.

    > Kiedys nastąpi.

    Od wystąpienia karnych odsetek do PSW to ponad pół roku przy pomyślnych
    wiatrach (dla banku)

    > Po czym dochodzą karencje i wakacje :-)
    >
    > Tylko nie wiem jak to liczą dla KK - odsetki na dzień spłaty, czy na
    > dzień planowej spłaty ...

    Boszzz.
    Kapitalizowane są na dzień generowania wyciągu n. Ale do czasu spłaty
    kapitału od którego były naliczane te odsetki, naliczają się nadal
    kolejne odsetki, które zostaną skapitalizowane/wykazane na kolejnym
    wyciągu n+1 (za dni od generowania wyciągu n do dnia spłaty).

    > Tym niemniej - nie zapłacisz, to kwota kredytu się nie obniza,
    > więc odsetki od niej ciągle wysokie.

    Zwykle się obniża o 5% które wchodzi do spłaty minimalnej.

    1,sprawdz-gdzie-mozesz-znalezc-informacje-o-aktualne
    j-wysokosci-oprocentowania-swojego-kredytu-pozyczk.h
    tml

    > Moze i racja.

    > A to nie wiem. Moze faktycznie wygodniej codziennie, a moze raz na
    > miesiąc z dzienną dokładnością. Jak jest zmiana odsetek w ciągu
    > okresu, to to raz na miesiąc może być trudne programistycznie ...
    > tzn nie tyle trudne, co się program komplikuje.

    Dlatego liczy się codziennie ;)

    > No właśnie - jesli to kredyt w rachunku bieżącym, to nie ma takiej
    > typowej kapitalizacji? Mogłbym sobie 10 tys debetu zrobić, przez 2
    > lata nic nie spłacać, i co miesiąc doliczaliby odsetki tylko tego
    > początkowego debetu, czyli niejako w stałej kwocie (zmiennej, bo ilość
    > dni zmienna) ?
    > Czy co miesiąc dopiszą należne odsetki do salda, i kwota debetu
    > wzrośnie, i za miesiąc odsetki będą już od wyższej kwoty?

    To pewnie zależy od umowy. mBank zdaje się wymagał spłaty całości raz w
    roku. Ale przyznam się, że nie znam szczegółów jak taki produkt jest
    skonstruowany.

    --
    Pete