  • Data: 2024-02-05 13:17:17
    Temat: Re: Zmiany w opłatach
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 5 Feb 2024 10:55:27 +0100, Pete wrote:

    > Kapitalizacja odsetek nie oznacza doliczenia do kapitału. Oznacza ich
    > zaksięgowanie do całkowitej kwoty kredytu pozostałej do spłaty, ale nie
    > podlega oprocentowaniu.
    > Alicja polegała na tym, że tylko niewielka część skapitalizowanych
    > odsetek była spłacana. Reszta była odraczana do spłaty "na lepsze czasy"
    > =jako oddzielna pozycja.

    Moze i tak, ale czy nieoprocentowana?
    IMHO - troche by nie wyszli na swoje, ale moze procent był odpowiednio
    wysoki.

    > W rzeczy samej, tak to w banku wygląda :)
    > Ale żądanie natychmiastowej spłaty całości to nie tak szybko ;)

    Kiedys nastąpi.

    > Na tym to polega, żeby przy KK bank nie musiał za bardzo się
    > gimnastykować przy odsetkach.
    > No i bardziej stabilny przychód, jak w racie są wszystkie
    > skapitalizowane odsetki.

    Po czym dochodzą karencje i wakacje :-)

    Tylko nie wiem jak to liczą dla KK - odsetki na dzień spłaty, czy na
    dzień planowej spłaty ...

    Tym niemniej - nie zapłacisz, to kwota kredytu się nie obniza,
    więc odsetki od niej ciągle wysokie.

    1,sprawdz-gdzie-mozesz-znalezc-informacje-o-aktualne
    j-wysokosci-oprocentowania-swojego-kredytu-pozyczk.h
    tml

    > Kapitalizacja, czyli definicja, którą podałem wyżej.

    Moze i racja.

    > Bo "w bebechach" odsetki naliczane są codziennie.

    A to nie wiem. Moze faktycznie wygodniej codziennie, a moze raz na
    miesiąc z dzienną dokładnością. Jak jest zmiana odsetek w ciągu
    okresu, to to raz na miesiąc może być trudne programistycznie ...
    tzn nie tyle trudne, co się program komplikuje.

    > skapitalizowanie
    >
    > bierze podstawę z 15.10, czy z 4.11 - gdy
    >
    > I tak są na oddzielnym subkoncie. No i oczywiście saldo kredytowe brane
    > jest z 4.11. Bo od 15.10 mogło się przecież zmienić (tym bardziej, że to
    > kredyt w rachunku bieżącym - więc z definicji dynamiczna zmiana zadłużenia)

    No właśnie - jesli to kredyt w rachunku bieżącym, to nie ma takiej
    typowej kapitalizacji? Mogłbym sobie 10 tys debetu zrobić, przez 2
    lata nic nie spłacać, i co miesiąc doliczaliby odsetki tylko tego
    początkowego debetu, czyli niejako w stałej kwocie (zmiennej, bo ilość
    dni zmienna) ?
    Czy co miesiąc dopiszą należne odsetki do salda, i kwota debetu
    wzrośnie, i za miesiąc odsetki będą już od wyższej kwoty?

    J.