    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zmiany w opłatach
    Date: Fri, 2 Feb 2024 18:33:57 +0100

    > Nie no, to są przecież odsetki za poprzedni okres rozliczeniowy, a nie za ten,
    > za który jest wyciąg, na którym te odsetki są.

    Nie no.
    Jak nie spłacił całości z poprzedniego wyciągu, to gdzieś te odsetki
    (odroczone) muszą się pojawić.

    > W sumie dość osobliwy pomysł, żeby je księgować z datą wystawienia kolejnego
    wyciągu,
    > przecież są anty-umarzane na koniec GP, który jest jednak krótszy niż miesiąc.
    > No ale co kraj to obyczaj - w sumie nie mam jak porównać bo nigdy w życiu takich
    > odsetek nie płaciłem.
    > A czy od tych odsetek też są naliczane odsetki?

    Zapewne w całości wejdą w kwotę minimalną kolejnego wyciągu, więc
    zgodnie z wymogami ustawowymi - nie będą.

    > Różnicy dużej nie będzie, bo między miesiącem a długością GP, bo odsetki
    > i tak trzeba spłacić w kwocie minimalnej - no ale zawsze coś.

    j.w.

    > No i jeszcze najciekawsza ciekawostka - skoro data księgowania odsetek na koniec
    > okresu rozliczeniowego, to dlaczego można je było "wyzerować" na dwa dni
    > przed wystawieniem wyciągu?

    Nie mam (już) KK mbanku ale HGW co tam Piotr spłacał. Opisałem ogólny
    mechanizm, zapewne odsetki wiszą na koncie odsetek niezapadłych a
    dopiero w dniu generowania wyciągu jest przeksięgowanie na zapadłe.
    A skoro niezapadłe, to nie są wymagalne więc nie wchodzą w kwotę
    zadłużenia do spłaty.

    > Czyżby "data operacji" na koniec GP, a "data księgowania" na dzień wystawienia
    wyciągu?
    > Zaś "spłać całą zaległość" w mBąku spłacało również z blokadami?
    > Chyba że odsetki to jakaś takaś "specjalna" blokada...

    nie mając wglądu, to możemy sobie akademicko dyskutować :)

    > A co do twojego "obejmują okres zadłużenia o 2 dni krótszy" - nie 2 dni krótszy,
    > tylko z przesunięciem o 2 dni, bo tyle zwykle trwa księgowanie w visie (ciekawe,
    > że w mc tylko jeden dzień, choć chyba gdzieś miałem, albo nawet mam, kartę mc
    "2-dniową").
    > Oczywiście patrząc po dacie transakcji, bo patrząc po dacie księgowania
    przesunięcia nie ma.

    O 2 dni krótszy - w sensie odsetki nie za cały okres do generowania
    wyciągu tylko do dnia spłaty.

    --
    Pete