    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zmiany w opłatach
    Date: Fri, 2 Feb 2024 16:29:12 +0100

    On Thu, 1 Feb 2024 23:35:13 +0100, Pete wrote:

    > W skrócie - to się nazywa kapitalizacja odsetek. I zwykle następuje na
    > koniec okresu umownego.
    > Dlatego odsetki masz zaksięgowane na dzień generowania wyciągu ale
    > obejmują okres zadłużenia o 2 dni krótszy.

    Jak to rozumieć?

    powiedzmy, ze mam okres rozliczeniowy do 28-go kazdego miesiąca.
    Nie wiedziec czemu, w styczniu wyciąg obejmuje 29.12-29.01
    (28.01 to była niedziela). Przysłany emailem 30.01 o 8 rano.

    termin spłaty to 22.02.
    I powiedzmy, ze tez zabrakło by pieniedzy, i spłaciłoby się tylko
    minimum, a ja by zrobił to "spłać całość"
    24.02 - dwa dni po terminie. To ile tych odsetek by naliczyli, tzn za
    jaki okres?

    A jakbym spłacił np 3.03?

    J.