    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zmiany w opłatach
    Date: Fri, 2 Feb 2024 16:14:11 +0100

    On Thu, 1 Feb 2024 22:23:09 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > Też normalnie nie płacę, ale ostatnio mi się zdarzyła (pierwsza w życiu)
    > wpadka ze spłatą KK.
    > Miałem urwanie głowy w pracy i nie zadbałem aby było dość kasy na koncie
    > w mBanku.

    ALe jesli dobrze widzę, to na to opłat nie podniesli.
    Pomijając odsetki, które wczesniej poszły w górę :-)

    > Już wiem co wtedy robi automat - spłaca tylko kwotę minimalną.

    No coż, w ten sposób bank więcej zarobi :-)

    > Co mnie trochę zdziwiło:
    > Dwa dni przed wystawieniem kolejnego wyciągu wybrałem opcję - spłać całą
    > zaległość (czy jakoś tak), spłaciło się i powstał stan 0. Spodziewałem
    > się, że pewnie w najbliższym wyciągu doliczą odsetki więc jak zrobili
    > kolejny wyciąg to zajrzałem (nie do wyciągu - o tym dalej) i widzę stan
    > zaległości nadal 0. Dziwne.

    Istotnie troche dziwne, bo jak pamietam inne banki, to trudno wyjść z
    takiej spirali zadłużenia :-)

    Bo nagle się okazuje, ze za ten przegapiony wyciąg, nazwijmy go nr 1,
    trzeba zapłacic więcej pieniędzy, bo doliczyli odsetki, więc nawet jak
    szybko wyślesz żądaną kwotę, to i tak nie spłacisz całosci.
    W rezultacze czego odsetki się naliczają kolejny miesiąc, i chyba na
    wyciągu nr 2 są naliczone az do wymaganej daty płatności.

    A jak zapłacisz w wymaganym terminie ... to nadal było zadłuzenie na
    początku okresu 3, i kolejne odsetki się należą :-)

    Jesli więc mbank ułatwił ... to chwała mu, ale to działanie na szkodę
    banku :-)

    Ogólnie przy KK, i to w wielu bankach, jakos trudno ustalic, ile
    trzeba zapłacic pieniędzy. Bo jest zaległosc z poprzedniego wyciągu,
    należności z bieżącego okresu, czasem jeszcze należnosci w blokadach,
    czekające na zaksięgowanie.

    Tu chyba trzeba albo sie zadłuzać i nie interesować ile, albo zawsze
    spłacać w GP.

    > Pobieranie wyciągu (gromadzę sobie pdf-y) jest teraz dla mnie wyjątkowo
    > trudne (może nie teraz ale dla tej karty).
    > Przysyłają mi maila z załącznikiem. Załącznik to jakiś pdf. Zapisuję go
    > na dysku i otwieram. Chce jakiegoś hasła, które mi chyba kiedyś
    > przysłali. Zaglądając do KK nie znalazłem jak to zmienić, ale to mogę
    > wprowadzić tylko z karteczki znak po znaku bo nie do zapamiętania (to
    > jest durne bo to nie utrudnia ataku komputerowi a tylko utrudnia użycie
    > użytkownikowi).

    To ma chronić twoją prywatnosc. Jakby ktos mial dostęp do emaila.

    W ustawieniach możesz sobie ustawić hasło. Oraz wyłączyć szyfrowanie.

    > Jak się pdf otwiera to pokazuje się instrukcja jak się dobrać do wyciągu
    > - muszę znaleźć znaczek spinacza. Zawsze go trochę szukam, bo jest
    > ogólnie dosyć 'szary'. Jak go kliknę to w przeglądarce otwiera się html.
    > I tu sztuczka - aby zapisać jako pdf trzeba wybrać drukuj i potem, że do
    > pdf.

    A to chyba cecha twojej przeglądarki. Otwiera sama pdf.
    IMHO - wcale nie jako html, tylko po prostu wbudowali otwieranie pdf w
    przeglądarki, juz parę lat temu.

    Firefox ma tez opcje zapisu pdf, ale zapisze zaszyfrowany.
    Acrobat tez ma opcje zapisu, i nie wiem jak, ale zapisuje plik
    znacznie krótszy. I ciągle z hasłem.
    Ha, ten zapisany ma opcje "Fast Web View".

    "drukowanie do pdf" zapewne tworzy nowy dokument, bez podpisów banku,
    co moze być istotne ... hm, są tam jakies podpisy?

    > W ST nie znalazłem możliwości zapisania sobie wyciągu w pdf.

    Ja też nie widzę.

    > Dlatego odłozyłem temat do soboty - jak będę miał więcej czasu.
    > I co się okazało. W wyciągu jest 160zł odsetek z tym, że z datą 2 dni
    > późniejszą niż spłacałem, ale już było doliczone do bieżącej zaległości
    > gdy spłacałem - czyli jakby znający przyszłość system...

    Ciekawe. Dwa dni na księgowanie, czy księgowanie w dzien roboczy,
    poniedziałek?

    J.