  • 41. Data: 2020-01-18 20:33:22
    Temat: Re: Zawiesilem Lidla ;-))
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przepuściłem paru odmawiających praw konsumenckich sprzedawców przez sąd.
    NIP dostaje każdy obywatel RP, a nie każdy zakup na fakturę jest zakupem do
    działalności, do tego podawanie Pesel wiąże się ze
    znanymi ryzykami (i sędziowie tu głowami przytakują)
    Przykładowo jak była ulga budowlana to trzeba było faktury gromadzić.
    Zresztą dopiero ostatnio to nawet jakieś głośne orzeczenie było, że "nie każdy zakup
    na firmę jest zakupem do firmy".
    Choć czasem nie warto kopać się z koniem i lepiej kupić akumulator na paragon z
    3-letnią gwarancja konsumencką, niż na fakturę z
    gwarancją roczną (w Makro Cash są tak miłe panie, że uprzedzają).
    Do tego spróbuj w niektórych sklepach dostać fakturę (imienną na Jan Nowak) bez
    podania NIP "nie da się bo nie da się".
    A jak podajesz NIP to wielu sprzedawcom automatycznie wyskakują on-line z CEDG dane
    Twojej działalności.

    -----
    > Mnie bardziej ciekawi, czy na podstawie 'paragonu z nipem' przysługują prawa
    konsumenckie (np. zwrot przy zakupie na odległość).

  • 42. Data: 2020-01-18 23:09:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    NIP mam, jak zaczynałem pracę to jeszcze był obowiązkowy.
    Faktury do ulgi remontowej i zwrotu VAT też zbierałem.
    Hm, w sumie to rzeczywiście - może mi tego paragonu z NIPem nie odmówią?
    O, jak ministerstwo znów by robiło loterię, to by nie trzeba już było w przeglądarce
    wpisywać numerów paragonów ;>

    O" - ciekawe, czy mi założyli w takim razie dwa mikrorachunki podatkowe? Czy też może
    dla fizoli bez DG tylko PESELowy jest?
    A może NIPowe to tylko dla spółek?

  • 43. Data: 2020-01-18 23:20:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-01-18 o 20:33, ąćęłńóśźż pisze:

    > NIP dostaje każdy obywatel RP

    Ci młodsi nie dostają NIP,
    ciekawe jak oni wydobędą paragon,
    do którego będą chcieli w przyszłości fakturę

  • 44. Data: 2020-01-18 23:24:11
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-01-18 o 19:55, Kris pisze:

    > Nie masz NIPu?
    > Pisz reklamcje

    Po co mu NIP na paragonie. Firmy paragonów nie rozliczają/nie księgują.
    Przy zakupie bierze się fakturę na firmę , a jak na osobę fizyczną to na
    fakturze tez będzie NIP.

    --
    animka

  • 45. Data: 2020-01-19 10:10:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 18 stycznia 2020 23:20:01 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Ci młodsi nie dostają NIP,

    Zmiana jest chyba taka, że kiedyś było to obowiązkowe, jak się chciało legalnie
    pracować albo dostać fakturę.
    Potem w końcu mądry jakuś pomyślał, że fizole już są ponumerowani, więc po co im
    kolejny numer?
    Ale chyba jak chcesz, to możesz iść do US i NIP dostaniesz, nawet jak nie zakładasz
    DG.
    A jak nie chcesz to używasz PESEL.

    > ciekawe jak oni wydobędą paragon,
    > do którego będą chcieli w przyszłości fakturę

    Dla fizoli nic się nie zmieniło (nadal dostaną fakturę na podsfawue paragonu, również
    bez NIP).
    A nawet ściślej - zmieniło się tylko dla zakupów, które firma chce rozliczyć w
    księgowości.

  • 46. Data: 2020-01-19 12:25:53
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    kolejny numer?
    > Ale chyba jak chcesz, to możesz iść do US i NIP dostaniesz, nawet jak nie zakładasz

    No niezupełnie, bo musiałbyś podać powód - dlaczego potrzebujesz NIP.
    Bez powodu nie dostaniesz (sprawdzone w praktyce)

> [...]
    również bez NIP).
    > A nawet ściślej - zmieniło się tylko dla zakupów, które firma chce rozliczyć w

    To co mam podać wg przepisów, żeby dostać później na ten paragon,
    fakturę VAT na osobę fizyczną do celów jakiejś ulgi w PIT.
    (osoba ta nie posiada NIP - jest identyfikowana PESELEM)

  • 47. Data: 2020-01-19 12:37:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-01-19 o 12:25, cef pisze:

    > To co mam podać wg przepisów, żeby dostać później na ten paragon,
    > fakturę VAT na osobę fizyczną do celów jakiejś ulgi w PIT.
    > (osoba ta nie posiada NIP - jest identyfikowana PESELEM)

    Tzn uściślając mam obawy, że fakturowanie zostanie w całosci
    objęte na kasie nowymi procedurami wg NIP zupełnie niezależnie od faktu, ze
    teoretycznie niby faktura dla nieprowadzącego DG nie wymaga NIP
    na paragonie ale jak on to chce gdzieś ująć to też jest podatnikiem
    i wg tego nowego przepisu art 106b ust 5 powinien mieć paragon z
    identyfikatorem i go podać a do tego podatku będzie to PESEL. I boję
    się, że system nie przyjmie

  • 48. Data: 2020-01-19 12:42:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No np. powiedzieć, że chcesz wykonywać wolny zawód (lub np. najem) i mieć zamiar
    odliczać waciki?

    -----

  • 49. Data: 2020-01-19 13:40:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-01-19 o 12:42, ąćęłńóśźż pisze:
    > No np. powiedzieć, że chcesz wykonywać wolny zawód (lub np. najem) i
    > mieć zamiar odliczać waciki?

    Pewnie nikogo to nie będzie obchodziło co się zmyśli, że uzyskać NIP.
    Ale w państwie opresyjnym to jeśli tego nie będziesz robił co
    deklarowałeś, to zawsze może ktoś zapukać do drzwi i zarzucić ukrywanie
    dochodu
    albo nielegalną działalność itp :-)

  • 50. Data: 2020-01-19 16:53:18
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 18 Jan 2020 14:09:07 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >czy mi założyli w takim razie dwa mikrorachunki podatkowe? Czy też może dla fizoli
    bez DG tylko PESELowy jest?
    >A może NIPowe to tylko dla spółek?
    Tzw. mikrorachunki podatkowe nie istnieją więc nic Ci nie zakładali.
    To tylko schemat numeracji, a przelew, w którym numer rachunku wpisuje
    się w schemat powoduje uznanie zbiorczego rachunku. Jednego.
    Ewentualnie może być tych zbiorczych kilka i uznanie jest na właściwy
    zależnie od schematu np osobny rachunek dla schematów peselowych a
    osobny dla nipowych albo jakkolwiek tam sobie to wymyślili.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Identyfikacja_masowych
    _p%C5%82atno%C5%9Bci
    https://www.ing.pl/przedsiebiorstwa-i-jst/karty-plat
    nosci/system-identyfikacji-platnosci