  • 1. Data: 2020-01-14 21:28:58
    Temat: LidlPay ...
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    Właśnie przeczytałem że Lidl sie szykuje do wprowadzenia płatności w
    swojej aplikacji Lidl+ ... czy jakoś tak.
    IMO dodatkowe zawracanie D klientowi i wydłużenie czasu przy kasie
    Zamiast "pyknąć" kartą i ew. wstukać PIN
    klient teraz bedzie grzebał w komórce by wygenerować kod QR aby pokazać
    go czytnikowi.
    Jak dla mnie totalnie bez sensu... ale może o czymś nie wiem ?

    Pozdro

  • 2. Data: 2020-01-14 21:34:34
    Temat: Re: LidlPay ...
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

> [...]
    > go czytnikowi.
    > Jak dla mnie totalnie bez sensu... ale może o czymś nie wiem ?

    Nie wszystkie telefony mają NFC.

    --
    Grzexs

  • 3. Data: 2020-01-15 00:34:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" qvl8a8$g6s$...@g...aioe.org

    > klient teraz bedzie grzebał w komórce by wygenerować kod QR aby pokazać

    Będzie generował za każdym razem unikalny kod czy pokaże zawsze ten sam?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 4. Data: 2020-01-15 11:49:16
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    > "Waldek" qvl8a8$g6s$...@g...aioe.org

    > Będzie generował za każdym razem unikalny kod czy pokaże zawsze ten sam?

    Zakładam że ten sam. A "wygenerować" ...obraz ? - na ekranie smartfona.

    Lojalnościówka Orlena "Vitaj" pewnie by mogła działać tak samo
    gdyby pod nią była podpięta siakaś karta płatnicza.

    Dla mnie wyciąganie telefonu przy kasie to bezsens (mając kartę)
    i proszenie się o kłopoty (np.upadek tegoż).
    Prościej i szybciej machnąć plastikiem.

    Pozdro

  • 5. Data: 2020-01-15 22:43:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Waldek <m...@n...dam> writes:

    > Dla mnie wyciąganie telefonu przy kasie to bezsens (mając kartę)
    > i proszenie się o kłopoty (np.upadek tegoż).
    > Prościej i szybciej machnąć plastikiem.

    Też tak myślę. Zresztą, nawet włożyć kartę łatwiej (żeby było bez NFC) -
    w kwestii PINów tylko wtedy lepiej. Ale trzeba kreować zapotrzebowanie,
    no to się wymyśla różne cuda.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 6. Data: 2020-01-15 22:59:20
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Zakładam że ten sam. A "wygenerować" ...obraz ? - na ekranie smartfona.

    Raczej za każdym razem inny.

    --
    Grzexs

  • 7. Data: 2020-01-15 23:37:16
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 15 Jan 2020 11:49:16 +0100, Waldek <m...@n...dam> wrote:

    >Dla mnie wyciąganie telefonu przy kasie to bezsens (mając kartę)
    >i proszenie się o kłopoty (np.upadek tegoż).
    >Prościej i szybciej machnąć plastikiem.
    Aplikacją trzeba machnąć (kodem, by mieć rabaty) więc to machnięcie
    się powinno przenieść na koniec transakcji - machasz, nalicza rabat i
    pobiera kasę.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 8. Data: 2020-01-16 06:42:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Waldek <m...@n...dam> writes:

> [...]
    >NFC) -
    >w kwestii PINów tylko wtedy lepiej. Ale trzeba kreować

    Na smartfony ?
    Wydaje mi sie, ze ludzie po prostu to lubia - tzn placenie telefonem a
    nie karta.
    No - polowa ludzi. Ba - w polskich sklepach to moze nawet tylko 5%
    ludzi.

    Teraz tylko kwestia czemu - lubia sobie komplikowac zycie ?
    Sa "nowoczesni" i uwazaja, ze smartfon podstawą ?
    A moze nie lubia portfela z kartami ?

    Albo ... no jeszcze rozumialbym kobiety - kieszeni nie maja, smartfon
    latwiej znalezc w torebce :-)
    No i przekladanie tego wszystkiego miedzy torebkami.

    Choc prawde mowiac ... kieszenie mam wypchane od tych portfeli ...

    J.

  • 9. Data: 2020-01-16 10:34:59
    Od: j...@j...org

    On Thursday, January 16, 2020 at 6:43:47 AM UTC+9, Krzysztof Halasa wrote:

    > Też tak myślę. Zresztą, nawet włożyć kartę łatwiej (żeby było bez NFC) -
    > w kwestii PINów tylko wtedy lepiej. Ale trzeba kreować zapotrzebowanie,
    > no to się wymyśla różne cuda.

    Są ludzie, którzy nie noszą ze sobą portfela, bo telefon wystarczy.

  • 10. Data: 2020-01-16 11:37:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 15 stycznia 2020 11:49:33 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:

    > Dla mnie wyciąganie telefonu przy kasie to bezsens (mając kartę)
    > i proszenie się o kłopoty (np.upadek tegoż).

    Ludziska w lidlu czy np kauflandzie(payback) i tak te telefony wyciągają żeby
    zeskanować kod aplikacji(czasami zniżki przez to sa)
    Więc i płatność tym czymś specjalnie czasu nie wydłuży
    Sam z apek nie korzystam ale instalowałem teściowi tą z Lidla- fajna sprawa. Jak
    zeskanujesz kod podczas swoich zakupów to masz tam ładnie widoczne wszystkie
    paragony. Przydatna rzecz podczas ew zwrotów czy reklamacji bo nie trzeba papierowych
    trzymać

    > Prościej i szybciej machnąć plastikiem.

    Też uważam ze wygodniej kartą