  • 31. Data: 2020-01-18 17:45:43
    Temat: Re: Zawiesilem Lidla ;-))
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
    > Dobra, doczyfałem w instruktażu, tak też można.
    > Ew. pytanie - do kiedy?
    >
    > I właściwie po co jest ta cała szopka?
    > Jaki typ przekrętu ma to eliminować?

    Podobno (takie jest uzasadnienie projektu):

    Ktoś kupował, nie brał paragonu i wtedy sprzedawca na podstawie
    paragonu wystawiał fakturę dla zaprzyjaźnionej firmy.

    Mnie bardziej ciekawi, czy na podstawie 'paragonu z nipem' przysługują
    prawa konsumenckie (np. zwrot przy zakupie na odległość). Z uzasadnienia
    wynikałoby, że nie, ale ...
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 32. Data: 2020-01-18 17:52:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2020 07:01:41 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    napisał(a):
    > I właściwie po co jest ta cała szopka?
    > Jaki typ przekrętu ma to eliminować?

    > Bo teraz musi być tak, że albo paragon bez NIP albo faktura od razu - odchodzi
    możliwość późniejszego wystawienia faktury na podstawie paragonu bez NIP.
    > Później wystawić fakturę można tylko na paragon z NIP.
    > To co, firmy zbierały (skupowały? - jak banderole akcyzowe ;) paragony

    Chyba tak, bo innego sensu nie widze.

    Tylko co - spozywcze ? Jak to odliczyc ...

    Budowlane ? Tu klient paragonu nie wyrzuca tak od razu.

    A moze jakies przekrety z handlu obwoznego "niemiecka chemia" ?

    Ewentualnie ... kopia paragonu, moze nawet bez wiedzy klienta
    zrobiona. Ogolnie jakies znikome kwoty mi sie wydaje, ale w skali
    kraju ... kto wie ..

    Ewentualnie - chca wylapac tych, co sprzedaja bez paragonu, i licza,
    ze kupi na nip ...

    J.

  • 33. Data: 2020-01-18 17:55:11
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.01.2020 o 16:01, Dawid Rutkowski pisze:

> [...]
    > paragonu bez NIP. Później wystawić fakturę można tylko na paragon z
    > NIP. To co, firmy zbierały (skupowały? - jak banderole akcyzowe ;)

    No właśnie podobno brało się cudzy paragon z kosza i na tej podstawie
    fakturę. Po co firmie była faktura - nie wiem, ale zgaduję, że wydała
    jakieś pieniądze na czarno i musiała mieć podkładkę, że coś kupiła. Albo
    inaczej. Nie wiem.

    > Przecież i tak od dawna fakturę na firmę można było dostać na
    > podstawie paragonu max. do miesiąca, czy nawet 2 tygodnie, a na
    > fizola 3 miesiące albo i pół roku.

    Nie wiem, co tutaj ten czas miałby zmieniać. Co za różnica, czy jest na
    to miesiąc czy tydzień, przekręt trwa 5 minut.

    MJ

  • 34. Data: 2020-01-18 18:09:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2020 17:55:11 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

> [...]
    > fakturę. Po co firmie była faktura - nie wiem, ale zgaduję, że wydała
    > jakieś pieniądze na czarno i musiała mieć podkładkę, że coś kupiła. Albo

    W koszta sie wlicza. I podatki zmniejsza.

    J.

  • 35. Data: 2020-01-18 18:30:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Budowlane ? Tu klient >paragonu nie wyrzuca tak od >razu.

    Stacje paliw na pewno. Praktycznie na każdej stacji pracownicy sobie dorabiali
    zbierając paragony zostawione przez klientow. Pożniej wystawiali fakturę
    zaprzyjażnionemu orzedsiebiorcy

  • 36. Data: 2020-01-18 19:27:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 18 stycznia 2020 17:49:04 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> [...]
    >
    > Ktoś kupował, nie brał paragonu i wtedy sprzedawca na podstawie
    > paragonu wystawiał fakturę dla zaprzyjaźnionej firmy.

    A, czyli w przekręcie nie brał udziału sklep sensu stricte, a pracownik?
    Ich inwencja bywa naprawdę niezła, godna lepszej roboty (przychodzi pracownik
    pierwszego dnia do sklepu, kierownik daje mu miotłę i mówi: "twoim pierwszym zadaniem
    będzie posprzątanie sklepu" "ale ja jestem absolwentem uniwersytetu!" - kierownik
    wyrywa mu miotłę i mówi "daj, pokaże ci, jak to się robi").

    Pisałem już o tym, ale godne uwagi, więc jeszcze raz - poranna wizyta w biedronku,
    klientów mało więc tylko jedna kasa czynna, a w drugiej zebranie pozostałych - w
    kasie, więc podsłuchać można. I instruktaż "jak coś kupujecie w sklepie, to na kasie
    sprzedawca ma wam się na paragonie podpisać i tylko z takim podpisanym paragonem
    ochrona wypuści was ze sklepu z biedronkowymi zakupami". Okazało się, że pracownicy
    zbierali paragony zostawiane przez klientów i na ich podstawie wynosili towar.

    > Mnie bardziej ciekawi, czy na podstawie 'paragonu z nipem' przysługują
    > prawa konsumenckie (np. zwrot przy zakupie na odległość). Z uzasadnienia
    > wynikałoby, że nie, ale ...

    Hmm, ale fizol nie dostanie paragonu z NIPem.
    A tak czy siak prawa konsunenckue przysługują konsumentom - a w sumie to nie wiem,
    czy firma w ogóle może być konsumentem?

  • 37. Data: 2020-01-18 19:46:08
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
    > Hmm, ale fizol nie dostanie paragonu z NIPem.
    A dlaczego nie? Rozumujesz jak ministerstwo. :)

    > A tak czy siak prawa konsunenckue przysługują konsumentom - a w sumie to nie wiem,
    czy firma w ogóle może być konsumentem?

    Taka sytuacja: mam dg.
    Chciałbym sobie kupic fubator do firmy, ale nie wiem czy ten który ma
    sprzedający, będzie mi pasował.
    Kupuję więc jako osoba fizyczna, na paragon, po tygdoniu stwierdzam, że
    jest OK, więc piszę do sprzedającego "prosze mi wystawić fakturę".

    I wszyscy byli zadowoleni.
    Teraz, będe musiał fubator odesłać i zamówić nowy.
    Kj

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 38. Data: 2020-01-18 19:55:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Hmm, ale fizol nie dostanie paragonu z NIPem

    Nie masz NIPu?
    Pisz reklamcje

  • 39. Data: 2020-01-18 19:58:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Hmm, ale fizol nie dostanie paragonu z NIPem

    Nie masz NIPu?
    Pisz reklamacje. Z wprawy nie wyjdziesz

  • 40. Data: 2020-01-18 20:29:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2020 09:30:05 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Stacje paliw na pewno. Praktycznie na każdej stacji pracownicy sobie
    > dorabiali zbierając paragony zostawione przez klientow. Pożniej
    > wystawiali fakturę zaprzyjażnionemu orzedsiebiorcy

    No ale ile tego paliwa mozna kupic, zeby nie wzbudzic podejrzen ?

    Co prawda ... programista B2B samochod moze rozliczyc, a do pracy
    jezdzi metrem :-)

    J.