    From: ąćęłńóśźż <...@...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zawiesilem Lidla ;-))
    Date: Sat, 18 Jan 2020 20:33:22 +0100

    Przepuściłem paru odmawiających praw konsumenckich sprzedawców przez sąd.
    NIP dostaje każdy obywatel RP, a nie każdy zakup na fakturę jest zakupem do
    działalności, do tego podawanie Pesel wiąże się ze
    znanymi ryzykami (i sędziowie tu głowami przytakują)
    Przykładowo jak była ulga budowlana to trzeba było faktury gromadzić.
    Zresztą dopiero ostatnio to nawet jakieś głośne orzeczenie było, że "nie każdy zakup
    na firmę jest zakupem do firmy".
    Choć czasem nie warto kopać się z koniem i lepiej kupić akumulator na paragon z
    3-letnią gwarancja konsumencką, niż na fakturę z
    gwarancją roczną (w Makro Cash są tak miłe panie, że uprzedzają).
    Do tego spróbuj w niektórych sklepach dostać fakturę (imienną na Jan Nowak) bez
    podania NIP "nie da się bo nie da się".
    A jak podajesz NIP to wielu sprzedawcom automatycznie wyskakują on-line z CEDG dane
    Twojej działalności.

    -----
    > Mnie bardziej ciekawi, czy na podstawie 'paragonu z nipem' przysługują prawa
    konsumenckie (np. zwrot przy zakupie na odległość).