  • 81. Data: 2023-09-15 09:14:19
    Temat: Re: Zamykać bankowe konta
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 11.09.2023 o 15:42, _Master_ pisze:

    > To nie jest instytucja zaufania publicznego.
    >
    > jak mogą wyłudzić od ciebie kasę to to zrobią

    Jasne, ale raczej pod warunkiem że im to się opłaca.

  • 82. Data: 2023-09-15 09:15:05
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 14.09.2023 o 21:03, Kris pisze:
    > Art 60 prawa bankowego
    > Jeżeli umowa rachunku bankowego nie stanowi inaczej, ulega ona rozwiązaniu, gdy w
    ciągu dwóch lat nie dokonano na rachunku żadnych obrotów, poza dopisywaniem odsetek,
    a stan środków pieniężnych na tym rachunku nie przekracza kwoty minimalnej określonej
    w tej umowie.

    Nareszcie jakiś konkret. Dzięki bardzo. Choć oczywiście i to nie
    rozwiązuje wszystkich wątpliwości..

  • 83. Data: 2023-09-15 09:15:26
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 11.09.2023 o 15:32, _Master_ pisze:

    > Skoro masz takie marne danie o swoich kontrachentach to dlaczego
    > trzymasz pieniądze w banku?
    >
    > To jakaś obłuda czy ułomność intelektualna?
    >
    > Jak masz tyle i się boisz kupuj nieruchomości ;-)

    Ty masz i wiesz kiedy jakiś bank upadnie.. Jak w ogóle taki gość mógł
    wpaść w kredytowe tarapaty?
    A coś więcej w temacie nieruchomości? Np ile potrzebuję mieszkań na
    wynajem w średniej wielkości mieście aby wyciągnąć tzw średnią krajową w
    zarobkach, czyli jakieś 8tys/zł?

  • 84. Data: 2023-09-15 09:48:58
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Trybun <M...@j...cb> writes:

> [...]
    w tej umowie.

    > Nareszcie jakiś konkret. Dzięki bardzo. Choć oczywiście i to nie
    Żaden konkret. "Jeśli umowa nie stanowi inaczej".
    Po prostu wypowiedz te umowy.
    KJ

  • 85. Data: 2023-09-15 10:05:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 15 Sep 2023 09:14:02 +0200, w <ue107q$34oet$4@dont-email.me>, Trybun
    <M...@j...cb> napisał(-a):

> [...]
    SMSem

    > Z mojej strony, przy takich kontach to koniec współpracy.  To że bank
    > trzyma dalej moje dane to już jest jego indywidualne podejście.  Mogę
    > się mylić, ale obiło mi się kiedyś o uszy że w przypadku braku
    > aktywności przez dłuższy czas bank sam ma prawo zamknąć konto.

    Jest tak samo inteligentne jak zaprzestanie pobierania wody (czy prąd) i
    twierdzenie, że "przecież już nie korzystam, nie widzicie?"

  • 86. Data: 2023-09-15 14:44:19
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-09-15 o 09:15, Trybun pisze:
    > Nareszcie jakiś konkret. Dzięki bardzo. Choć oczywiście i to nie
    > rozwiązuje wszystkich wątpliwości..

    Jaki kurwa konkret?

    "Jeżeli umowa rachunku bankowego nie stanowi inaczej"

    Ufasz że bankster się boi prawa i nadzoru?

  • 87. Data: 2023-09-15 18:21:33
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 15 wrz 2023 o 09:15, Trybun pisze:

    > A coś więcej w temacie nieruchomości? Np ile potrzebuję
    > mieszkań na wynajem w średniej wielkości mieście aby
    > wyciągnąć tzw średnią krajową w zarobkach, czyli jakieś
    > 8tys/zł?

    Lokator dziś nie musi płacić czynszu. Nie możesz go nachodzić,
    napominać, prosić o zapłacenie itd... Lokator jest w RP prawie
    świętą krową; prawie świętą krową, gdyż nie można takiej krowy
    wydoić...

    Mleko w BiedAronce wróciło do 2.99 pln za litr...
    To dopiero inflacja!

    -=-

    Rzuciłem okiem na ceny mieszkań i domów -- te
    naprawdę skoczyły w górę w ostatnich latach.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 88. Data: 2023-09-16 00:23:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Jak prowadzisz biznes z nastawieniem na brak zaufania, to jest to
    > przewidywalne kosztowo i logistycznie.

    Jasne że tak. Przewidywalne, ale kompletnie nieopłacalne.

    > Natomiast jest niewygodne jeśli zaufamy i efekty tego są dla nas
    > zaskoczeniem.

    Zaskoczenie to inna sprawa. Przecież nie chodzi o zaufanie bezgraniczne,
    tylko o ograniczone. Ograniczając zaufanie, godzimy się na pewne ryzyko,
    ale zyskujemy zmniejszenie kosztów. To kwestia kalkulacji.

    > Ja mam dla wszystkich zero.

    To być może może w jakiś sposób działać w mikroskali. Aczkolwiek nawet
    wtedy nieco wątpię.
    Ryzyko to jest coś, z czym trzeba żyć - jest to znacznie tańsze niż zero
    zaufania i zero ryzyka (właściwie, teoretyczne zero zaufania wiąże się
    pewnie z nieskończonymi kosztami).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 89. Data: 2023-09-16 07:28:36
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Ryzyko to jest coś, z czym trzeba żyć - jest to znacznie tańsze niż zero
    > zaufania i zero ryzyka (właściwie, teoretyczne zero zaufania wiąże się

    Widzę, że przyjmujesz bardzo skrupulatnie to zero. :-)
    OK, zgoda tak definiując zero faktycznie biznes jest trudny i prowadzi do
    teoretycznie nieskończonych kosztów.
    Przekładając to na akceptowalne ryzyko, to faktycznie jakieś minimalne
    trzeba założyć, bo bez tego nie da się funkcjonować.
    Ja pisząc o zerowym zaufaniu miałem na myśli jego minimalną
    dopuszczalną wartość.

    Nie wiem jak jest w makroskali,
    bo nie miałem z tym do czynienia ale w zwykłych drobnych działalnościach
    ryzyko najczęściej jest trampoliną prowadzacą do przeskoczenia na wyższy
    poziom
    biznesu albo do upadku.

  • 90. Data: 2023-09-16 11:01:09
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >
    > -=-
    >
    > Rzuciłem okiem na ceny mieszkań i domów -- te
    > naprawdę skoczyły w górę w ostatnich latach.

    Ogólna tendencja wzrostowa obowiązuje od 89roku. Oczywiście za sprawą
    kolejnych rządów których zdaje się nadrzędnym celem jest to aby
    mieszkania i domy w PL nie były tanie.

    A co do prowadzenia takiego interesu, - jak to nie musi płacić czynszu?
    Przecież czynsz to jest podstawowa baza takiej umowy..