  • 71. Data: 2023-09-14 21:03:40
    Temat: Re: Zamykać bankowe konta
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 10 września 2023 o 16:59:15 UTC+2 Trybun napisał(a):
    > czy nie? Zrezygnowałem z usług kilku banków, odbyło się to na zasadzie
    > wyzerowanie stanu konta i odinstalowania ich APKi z telefonu. Tak mnie
    > naszły wątpliwości czy nie należałoby złożyć wypowiedzenia.. Wie kto jak
    > to wygląda od strony prawnej?

    Art 60 prawa bankowego
    Jeżeli umowa rachunku bankowego nie stanowi inaczej, ulega ona rozwiązaniu, gdy w
    ciągu dwóch lat nie dokonano na rachunku żadnych obrotów, poza dopisywaniem odsetek,
    a stan środków pieniężnych na tym rachunku nie przekracza kwoty minimalnej określonej
    w tej umowie.

  • 72. Data: 2023-09-14 21:10:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 14 września 2023 o 21:03:42 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    a stan środków pieniężnych na tym rachunku nie przekracza kwoty minimalnej określonej

    I tak mie teraz naszło:
    Konto w mBanku mam chyba ponad 20 lat
    Ekonto używam
    Dwa emax-y nieużywane na pewno dłużej jak dwa lata- czemu nie zamknęli?

  • 73. Data: 2023-09-14 21:10:48
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

> [...]
    a stan środków pieniężnych na tym rachunku nie przekracza kwoty minimalnej określonej

    "Jeśli"

    KJ

  • 74. Data: 2023-09-14 22:19:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 września 2023 o 21:10:20 UTC+2 Kris napisał(a):

> [...]
    > Konto w mBanku mam chyba ponad 20 lat
    > Ekonto używam
    > Dwa emax-y nieużywane na pewno dłużej jak dwa lata- czemu nie zamknęli?

    Widocznie umowa stanowi inaczej.
    A takie inteligo wypowiada już po pół roku.

  • 75. Data: 2023-09-14 22:36:20
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-09-14 o 21:10, Kris pisze:
    > dłużej jak dwa lata- czemu nie zamknęli?

    albo "stanowi inaczej" czyli ogóle przepisy są DO DUPY

    albo knują i wystąpią o trofiejne jak się odsetki nazbierają. ;-)

    Jest sprajt jest impreza ;-)

  • 76. Data: 2023-09-14 23:17:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 14 Sep 2023 19:41:12 +0200, w <udvgc2$5te$3$chmurka8@news.chmurka.net>,
    _Master_ <...@...pl> napisał(-a):

    > I pewnie poczyniłeś ten pierwszy milowy krok? -)
    >
    > PS. A mogę zacytować tu ugodę w sprawie kredytu frankowego?
    > bardzo będzie piekło? ;)

    Jakiś frajer poszedł na ugodę? :D

  • 77. Data: 2023-09-15 09:11:10
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 11.09.2023 o 13:52, Kamil Jońca pisze:

    > Jest takie przysłowie o nadziei. (Choć każda matka kocha swoje dzieci)
    >
    > Pamiętaj że bank może np. do BIK wpisać. NIe wiem czy może iść do sądu
    > elektrycznego, ale jeśli tak, to tym bardziej nie machnie ręką
    > KJ

    No a niby co mam zrobić więcej niż mieć nadzieję. Z niektórymi moimi
    byłymi bankami całkowicie utraciłem kontakt. BIK to akurat mi
    niestraszny, w życiu nie wziąłem złotówki kredytu i nie planuję zmieniać
    zwyczajów.
    "Sąd elektroniczny", a co to za ptica, coś w rodzaju procesu zaocznego?

  • 78. Data: 2023-09-15 09:11:39
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 11.09.2023 o 15:38, _Master_ pisze:

    > Bank nie jest instytucją charytatywną a przyprawia sobie gębę
    > instytucji zaufania publicznego
    > Zgraja specjalistów pracuje nad tym abyś tak myślał.
    > A ich system bankowy nigdy nie myli się i nie macha ręką ;-)

    Ale ja wcale nie myślę że charytatywna, ale czasem nie warto wdawać się
    w jakieś procesy dla dosłownie paru złotych. Tym bardziej jak widzę nikt
    tu na grupie nie wie na czym stoję, wszyscy tylko spekulują patrząc na
    sprawę przez czarne okulary.

  • 79. Data: 2023-09-15 09:12:12
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.09.2023 o 18:32, Eneuel pisze:
    > Trybun
    >
    > : Mam nadzieję że ze względu na znikome korzystności
    >
    > Załóżmy delikatny scenariusz -- tylko 5 PLN miesięcznie; 60
    > rocznie; 300 w pięć lat...
    >
    > Pomóżmy to przez sto tysięcy klientów... ;)
    >
    > : najczęstszą reakcją banku jest machniecie
    > : ręką na takiego klienta. Dzięki za odzew.
    >
    > Można założyć mniejszą deli_kat_ność...
    >
    > -&-
    >
    > Być może te opłaty nie mogą być naliczane aż przez pięć lat...

    Były to konta bezpłatne zakładane z konieczności przy okazji zakładania
    lokat, a więc skąd te 5zł długu x miesiąc? Bo z tego co piszesz mogą mi
    śmiało policzyć i 100zł/miesięcznie skoro decyzja o opłatach i ich
    wysokości odbywa się bez mojego udziału.

  • 80. Data: 2023-09-15 09:14:02
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > Tak się żaliłeś, że pomyślałem, że getout jakoś cię tym spamem mocno torturuje.
    > No ale rzeczywiście można to podciągnąć pod "karę za nierozwiązanie umowy".
    > Tylko żeby się tego pozbyć nie trzeba umowy wypowiadać
    > (chyba że konto staje się płatne jeśli zabronisz zgód marketingowych,
    > OIDP w telekomach dają chyba 5zł zniżki miesięcznie na abo za takie zgody aktywne,
    > drugie 5zł za elektroniczną fakturę).

    Nie, nie więcej niż inni bankowi spamerzy, różnica w tym że Getin/Velo
    zwraca się do mnie imiennie. Czyli najprawdopodobniej moje konto jest
    nadal aktywne.

    > O, dobrze to ująłeś (to nie moje, z p.r.h.n. - komentarz do "Podobno NT jest zgodne
    z POSIX").
    > Bo to jednak getout.
    > No i powiadomienie też może wpaść do spamu.
    > Bo prawo wymaga, byś "był powiadomiony" - ale nie, byś "potwierdził zapoznanie
    się".

    Ciekawe jak by sprawa wygadała w sądzie, - bank -"powiadomiliśmy
    klienta", klient - "nic podobnego" .. Na moje oko - wiara sądu tu chyba
    nie wchodzi w rachubę, bank musi mieć potwierdzenie..

    > No bo właśnie nie jest to żadne "zakończenie współpracy".
    > Z panienką można (o ile nie ma jakiegoś PESELu, który to uniemożliwia) zerwać SMSem
    > czy też tam "blokując ją na fejsie czy innym mesendżerze", ale z "odinstalowując
    apkę banku"
    > niewiele zdziałasz.

    Z mojej strony, przy takich kontach to koniec współpracy.  To że bank
    trzyma dalej moje dane to już jest jego indywidualne podejście.  Mogę
    się mylić, ale obiło mi się kiedyś o uszy że w przypadku braku
    aktywności przez dłuższy czas bank sam ma prawo zamknąć konto.

    > To czego się spodziewałeś po tym działaniu, że je tak eksponujesz?

    Jakoś trzeba było  wyszczególnić sposób zakończenia współpracy z
    bankiem. Odinstalowanie apki jest najmniej ważnym tego elementem, ale wy
    tylko z tego robicie temat.