  • 1. Data: 2007-08-31 15:50:30
    Temat: Re: Zakup przy pomocy karty. rodki zdjęte po roku
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    >Dziwne, ze nie widzial takiej platnosci, a raczej jej braku?
    >to nie 20 zl i raczej brak sciagniecia srodkow powinien dziwic i byc
    >dostrzegalny.

    moze sklep dostał kase rok temu

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-09-16 13:09:35
    Temat: Zakup przy pomocy karty. Środki zdjęte po roku
    Od: malyd77 <M...@g...com>

    Witam

    Dziś zalogowałem się do mBanku patrzę na saldo i nie wierzę -600 zł -
    skąd.? Przeglądam historię operacji i patrzę a tu w ubiegłym tygodniu
    zakup w sklepie jubilerskim za taką kwotę. Mało mnie krew nie zalała
    bo nie robiłem żadnych zakupów. Zacząłem analizować i okazało się że
    taki zakup robiłem dokładnie rok temu - kupowałem obrączki.
    Sprawdziłem historię rachunku i rok temu nie było zdjętej takiej
    kwoty.?
    Okazało się że kwota za zakup dokonany 31-08-2006 zostały zdjęte
    31-08-2007. Spotkaliście się z czymś takim.
    Ciekawe co by było jak bym zlikwidował konto. Trafiłbym do BIK-u.?
    Pozdrawiam
    Dawid

  • 3. Data: 2007-09-16 13:34:11
    Temat: Re: Zakup przy pomocy karty. Środki zdjęte po roku
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    malyd77 <M...@g...com> writes:

    > Okazało się że kwota za zakup dokonany 31-08-2006 zostały zdjęte
    > 31-08-2007. Spotkaliście się z czymś takim.

    Nie, az trudno uwierzyc. Ale teoretycznie oczywiscie nie da sie
    takich rzeczy wykluczyc.
    W mBanku jest chyba data operacji? Jest prawidlowa?

    > Ciekawe co by było jak bym zlikwidował konto. Trafiłbym do BIK-u.?

    Nie powinno tak byc, raczej sklep by nie dostal pieniedzy ze wzgledu
    na zbyt pozne rozliczenie i likwidacje konta. Ale co bank by zrobil
    to nikt nie wie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2007-09-16 15:06:26
    Od: malyd77 <M...@g...com>

    On 16 Wrz, 15:34, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Nie, az trudno uwierzyc. Ale teoretycznie oczywiscie nie da sie
    > takich rzeczy wykluczyc.
    > W mBanku jest chyba data operacji? Jest prawidlowa?

    Ponieważ trzymam różnego rodzaju rachunki. Odnalazłem potwierdzenie z
    terminala ze sklepu
    Data 31-08-2006 kwota 600 zł
    Sprawdzam historię rachunku od 01-06-2006 i do dnia 30-08-2007 nie ma
    żadnej takie transakcji na taką kwotę. Pierwsza taka kwota pojawia się
    równo po roku (30-08-2007). I nazwa sklepu się zgadza. Rozmawiałem z
    mLinią i mówią że są to bardzo wyjątkowe sytuacje ale sie zdarzają.
    Naprawdę dziwna rzecz. Ale cóż pewnie się zdarza i jak masz za coś
    zapłacić to i tak zapłacisz. Pytanie czy jest jakiś termin po którym
    taka płatność traci ważność - czy taka operacja może się przedawnić.
    Pozdrawiam
    Dawid

  • 5. Data: 2007-09-16 15:32:29
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl>

    malyd77 pisze:
    > Pytanie czy jest jakiś termin po którym
    > taka płatność traci ważność - czy taka operacja może się przedawnić.
    > Pozdrawiam
    > Dawid

    OIDP kodeks cywilny wyznacza 3 lata na dochodzenie należności.
    Ale głowy nie dam.

    Pzdr.

  • 6. Data: 2007-09-16 16:10:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    malyd77 wrote:
> [...]
    > 31-08-2007. Spotkaliście się z czymś takim.
    > Ciekawe co by było jak bym zlikwidował konto. Trafiłbym do BIK-u.?

    Wszystko się zgadza.
    W 2006 wydałeś pieniądze, które przestały być twoje, natomiast leżały "w
    depozycie" na twoim koncie. Po czym przepuściłeś "depozyt" jeszcze raz,
    a w momencie kiedy właściciel zgłosił się, po swoje okazało się że ich
    nie ma, więc bank zrobił ci debet. Pretensje tylko do siebie.

  • 7. Data: 2007-09-16 16:11:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Nie powinno tak byc, raczej sklep by nie dostal pieniedzy ze wzgledu
    > na zbyt pozne rozliczenie i likwidacje konta. Ale co bank by zrobil
    > to nikt nie wie.

    Raczej bank wezwałby go do wpłaty tych pieniędzy.
    Sprzedawca na pewno by je dostał.

  • 8. Data: 2007-09-16 16:32:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    malyd77 <M...@g...com> writes:

    > Sprawdzam historię rachunku od 01-06-2006 i do dnia 30-08-2007 nie ma
    > żadnej takie transakcji na taką kwotę. Pierwsza taka kwota pojawia się
    > równo po roku (30-08-2007). I nazwa sklepu się zgadza.

    Czyli mBank nie pokazuje daty operacji, ok.

    > Pytanie czy jest jakiś termin po którym
    > taka płatność traci ważność - czy taka operacja może się przedawnić.

    To zalezy od banku i jego klienta. Bank zawsze moze obciazyc klienta,
    nawet bylego, moze takze odrzucic taka operacje jak zbyt pozna
    (chargebackiem). Jesli bank obciazy klienta, to ten moze sie z tym
    zgodzic (dostal wtedy po prostu nieoprocentowany kredyt na rok,
    w sumie nie wyszlo zle) lub moze ta transakcje reklamowac. Tu bank
    znow moze zrobic chargeback lub moze reklamacje odrzucic, gdyz
    transakcja miala miejsce. Jesli bank odrzuci reklamacje, klient
    moze zaplacic lub nie. W ostatnim przypadku, bank moze sam sobie
    wziac zaplate, np. obciazajac inne konto albo uzywajac BTE, albo
    wystapic do sądu z powodztwem cywilnym.

    Przedawnienie to oczywiscie prawda, z tym, ze jesli bank sobie
    "sam wezmie", to nie za bardzo jest chyba sens o tym wspominac.
    Ew. w powodztwie przeciwegzekucyjnym, ale nie jestem pewien czy
    to by zadzialalo przeciw BTE.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2007-09-16 16:52:23
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 16 Sep 2007 15:06:26 -0000, malyd77 <M...@g...com> wrote:

    >zapłacić to i tak zapłacisz. Pytanie czy jest jakiś termin po którym
    >taka płatność traci ważność - czy taka operacja może się przedawnić.

    Chyba po 2 albo 3 latach - zerknij do Kodeksu Cywilnego
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2007-09-16 17:21:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Raczej bank wezwałby go do wpłaty tych pieniędzy.
    > Sprzedawca na pewno by je dostał.

    Nic z tych rzeczy, "late presentment" chargeback - po pol roku
    (przynajmniej w przypadku VISA) bank moze zrobic chargeback bez
    podawania zadnych innych przyczyn.
    --
    Krzysztof Halasa