    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zakup przy pomocy karty. Środki zdjęte po roku
    Date: Sun, 16 Sep 2007 18:32:30 +0200

    malyd77 <M...@g...com> writes:

    > Sprawdzam historię rachunku od 01-06-2006 i do dnia 30-08-2007 nie ma
    > żadnej takie transakcji na taką kwotę. Pierwsza taka kwota pojawia się
    > równo po roku (30-08-2007). I nazwa sklepu się zgadza.

    Czyli mBank nie pokazuje daty operacji, ok.

    > Pytanie czy jest jakiś termin po którym
    > taka płatność traci ważność - czy taka operacja może się przedawnić.

    To zalezy od banku i jego klienta. Bank zawsze moze obciazyc klienta,
    nawet bylego, moze takze odrzucic taka operacje jak zbyt pozna
    (chargebackiem). Jesli bank obciazy klienta, to ten moze sie z tym
    zgodzic (dostal wtedy po prostu nieoprocentowany kredyt na rok,
    w sumie nie wyszlo zle) lub moze ta transakcje reklamowac. Tu bank
    znow moze zrobic chargeback lub moze reklamacje odrzucic, gdyz
    transakcja miala miejsce. Jesli bank odrzuci reklamacje, klient
    moze zaplacic lub nie. W ostatnim przypadku, bank moze sam sobie
    wziac zaplate, np. obciazajac inne konto albo uzywajac BTE, albo
    wystapic do sądu z powodztwem cywilnym.

    Przedawnienie to oczywiscie prawda, z tym, ze jesli bank sobie
    "sam wezmie", to nie za bardzo jest chyba sens o tym wspominac.
    Ew. w powodztwie przeciwegzekucyjnym, ale nie jestem pewien czy
    to by zadzialalo przeciw BTE.
    --
    Krzysztof Halasa