  • Data: 2018-02-03 23:02:44
    Temat: Re: Wierni sie skonczyli?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 3 Feb 2018 22:48:54 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
    > No właśnie. Komercyjniaki mają nad sobą prawo, czyli są pod jakąś
    > kontrolą. Pozwala ona uwzględniać poczynania banków komercyjnych w
    > polityce emisyjnej centralnego regulatora.

    Ale ja tu o czystej ekonomii - nie mozesz udzielic kredytu, jak nie
    masz pieniedzy.
    No - obecnie z drobnymi zastrzezeniami to "nie mozesz", ale w
    ogolnosci obowiazuje.

    Tradycyjnie miala kreacje ograniczac stopa rezerw obowiazkowych.
    Ale ona u nas od lat nie zmieniana, to jak moze pelnic role
    regulacyjna ?

    U nas obecnie to chyba najbardziej ogranicza procent wymaganych
    kapitalow wlasnych ...

    J.