  • 21. Data: 2004-12-20 21:49:53
    Temat: Re: Wchodzenie na strony bankow
    Od: Jacek Ostrowski <j...@h...pl>

    Kamil Jonca napisał(a):
    > Ale IE ufasz ? Możesz mi powiedzieć dlaczego ?

    - Do czego służy Internet Explorer?
    - Do przeglądania Internetu z twojego komputera -- i vice versa.

    J.

  • 22. Data: 2004-12-20 22:05:40
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jacek Ostrowski <j...@h...pl> napisał(a):

> [...]
    bezpieczeństwa ?

    > Raczej odwrotnie... Tylko z małą korektą -- IE wyłącznie do Windows
    > Update (więcej zastosowań domowych mi na razie nie przychodzi do głowy,
    > w pracy jest tego więcej).

    Przyznam, nie kumam o co tu chodzi ?

    > Nie wiem jak inne, ale mBank, VW i Lukas w FF działają świetnie.

    Muszę Ci wierzyć na słowo, że tam "w FF działają świetnie", ale nie to jest
    ważne.
    Powtarzam: dla klienta banku istotne jest to czy bank akceptuje/zaleca
    stosowanie FF na równi np. z IE.

    Pzdr.
    Z.

  • 23. Data: 2004-12-20 22:27:49
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Mon, 20 Dec 2004 22:05:40 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Zbigniew Demidowicz <d...@g...SKASUJ-TO.pl>
    napisała:

    > bezpieczeństwa ?

    > Przyznam, nie kumam o co tu chodzi ?

    Po prostu FF jest mniej dziurawy niż IE.

> [...]
    > ważne.
    > Powtarzam: dla klienta banku istotne jest to czy bank akceptuje/zaleca

    A przepraszam. Co właściwie gwarantuje Ci bank po wyprowadzeniu kasy w
    wyniku dziur w IE ? Bo prakyka pokazuje, że rekomendacja przeglądarki
    sprowadza sie do tego, ze bank przetestował, ze strona nie bedzie się
    rozjeżdżać. I tyle. Nic więcej.

    KJ

    > Pzdr.
    > Z.

    EMACS = Eight Megabytes And Constantly Swapping

  • 24. Data: 2004-12-21 01:00:05
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Zbigniew Demidowicz napisał:

    > Tu pełna zgoda :)

    Po prostu przetestuj. Jak Ci nie będzie odpowiadała albo będziesz miał
    problemy przy logowaniu do banków to zostaniesz przy IE. Poza tym jak
    pisał Krzysztof K. Maj to właśnie dziurawego Internet Explorera
    wykorzystywali przestępcy do podmieniania (umieszczania fałszywych)
    stron logowania do banków. Wielu dało się nabrać. Poza tym jak pisałem -
    warto mieć mieć alternatywną, dodatkową przeglądarkę w sytemie. Niektóre
    strony w IE nie wyświetlają się poprawnie. Jeśli to, co ja i inni na
    grupie starali się Tobie przedstawić do Ciebie nie trafia i wolisz trwać
    przy swoim to dla mnie oznacza EOT, bo na dyskusje o bezpieczeństwie
    użytkowania przeglądarek stron internetowych są właściwsze inne grupy
    (chocby _pl.comp.security_).

    Pozdrawiam,

    Krystian

    --
    http://www.browsehappy.pl/ - surfuj wygodnie i bezpiecznie w Internecie

  • 25. Data: 2004-12-21 08:14:03
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2004-12-20, Kamil Jonca <k...@g...pl> wrote:
    > Dnia Mon, 20 Dec 2004 21:23:04 +0000 (UTC),
    > osoba podpisana: Zbigniew Demidowicz <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Ale dla mozilli są, co (z grubsza) oznacza, ze dla FF też/
    Nie do końca - ot takie BPH nie chodzi pod firefoxem - ichnia wtyczka do podpisu
    nie działa..
    Ogólnie jednak FF znakomicie się sprawuje z większością banków :)

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 26. Data: 2004-12-21 08:16:36
    Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>

    On 2004-12-20, Zbigniew Demidowicz <d...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > Ano temu, że:
    > 2. Są obawy wśród użytkowników (ja też do nich się zaliczam), czy FF jest
    > bezpieczny pod tym względem.

    Na czym obawy te są oparte. Jako, że jestem zawodowo z komputerami związany
    na bieżąco śledzę ustrojstwa w stylu bugtraq i jakoś ostatnio poza
    dwoma błedami, które swoją drogą MS uznaje za ficzer to nic mi nie wiadomo
    o jakichś krytycznych błedach ...

    Po za tym są one znacznie szybciej łatane..

    --
    Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE

  • 27. Data: 2004-12-21 12:27:39
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kamil Jonca <k...@g...pl> napisał(a):

    > Po prostu FF jest mniej dziurawy niż IE.

    A są jakieś wiarygodne statystyki oparte na badaniach uwzględniających:
    - okres działania obu przeglądarek,
    - liczbę użytkowników je stosujących do ebanków,
    - miarę zainteresowania przestępców internetowych stosunkowo nowym
    wynachodkiem jakim jest FF.

    Bo jeśli to twierdzenie wynika jedynie z Twego (lub innych entuzjastów FF)
    odczucia, to mnie nie przekonuje. Wolę jeszcze trochę wstrzymać się z
    przygodą z FF ;)

    > A przepraszam. Co właściwie gwarantuje Ci bank po wyprowadzeniu kasy w
    > wyniku dziur w IE ?

    Oczywiście - bank nie może odpowiadać za utratę forsy w wyniku zaistnienia
    jakiejś "dziury" w przeglądarce.
    Nie o 'gwarancje' bankowe tu chodzi. Na szansę wycieku kasy do kieszeni
    hakera w przewżającej części ma wpływ sam klient (przestrzeganie procedur,
    odpowiednie zabezpieczenie komputera i tp.).

    > ...prakyka pokazuje, że rekomendacja przeglądarki
    > sprowadza sie do tego, ze bank przetestował, ze strona nie bedzie się
    > rozjeżdżać. I tyle. Nic więcej.

    Nie wiem..., być może masz rację skoro tak twierdzisz. Jednak mimo tego wolę
    zawierzyć rekomendacjom banku, niż zachwytom entuzjastów na forach ;)

  • 28. Data: 2004-12-21 12:35:03
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-21 13:27 Zbigniew Demidowicz said the following:

> [...]
    > - liczbę użytkowników je stosujących do ebanków,
    > - miarę zainteresowania przestępców internetowych stosunkowo nowym
    Co to "wynachodek" ?
    NIe wiem czy są. Wiem, że ja istotnie mniej dostaję informacji o
    dziurach w FF niż w IE.

    > Bo jeśli to twierdzenie wynika jedynie z Twego (lub innych entuzjastów FF)
    > odczucia, to mnie nie przekonuje. Wolę jeszcze trochę wstrzymać się z
    > przygodą z FF ;)
    No cóż, Twoja sprawa.
    KJ

    [...]
    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 29. Data: 2004-12-21 13:08:33
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-12-21 13:27, kiedy Zbigniew Demidowicz
    napisał(a) co następuje:

> [...]
    > - liczbę użytkowników je stosujących do ebanków,
    > - miarę zainteresowania przestępców internetowych stosunkowo nowym

    1mo - nie istnieje coś takiego jak "wiarygodna statystyka", ale jeśli
    chodzi ci o próby reprezentatywne, to nie nie ma takich, choćby dlatego,
    że 95% użytkowników używa IE. Co nie zmienia faktu, że już od dawna nie
    ma tego produktu na Linuksa, a jego użytkownicy jakoś sobie z bankami
    dają radę.
    2do - Firefox wcale nie jest nowy albowiem jest w lini prostej dzieckiem
    Mozilli, a ta następcą Netscape. W tych kategoriach MsIE jest młodszy.
    Niech cię nie zmyli numeracja. Co więcej MsIE z samego założenia się nie
    rozwija , poprzestając na łatach. Najbliższa zmiana - szukaj pod Longhorn.
    3tio - IMHO nie idzie o zainteresowanie przestępców (chociaż już tutaj
    widać że Firefox jest bezpieczniejszy, bo bardziej niszowy), ale o
    poziom zabezpieczeń stosowanych przez banki i jakość zabezpieczeń
    przeglądarki. O ile Firefox nawet zdaniem Microsoftu (pogoogluj sobie)
    jest bezpieczniejszy, o tyle oprogramowanie bankowe nie zawsze jest
    kompatybilne ze standardami (tak, tak - to Firefox jest zgodny ze
    standardami a nie MsIE). Jak chcesz to sobie poczytaj forum na
    www.mozillapl.org.
    4ro - nie chcesz - nie używaj, ale wtedy zadbaj o bezpieczeństwo. Ja
    używam Firefox w sytuacjach awaryjnych i wtedy gdy nie jestem pewien
    zabezpieczeń komputera, z którego korzystam (mam Firefoxa na flash
    drivie). Normalnie używam MsIE w najnowszej (a to znaczy - niepolskiej)
    wersji, ze wszystkimi poprawkami, z Maxthonem jako nakładką (głównie
    wygoda, ale bezpieczeństwo też). Do tego mam NATa, firewall programowy
    (kontrolujący i javę, i activexy, i cookies i inne takie), monitor anty-
    spyware`owy, o antywirusie nie wspomnę. Bardzo mnie to męczy, ale tak mi
    się złożyło. Proszę nie pytać dlaczego nie używam Linuksa. W tej grupie
    bodaj tylko Tomek Nowicki wie dlaczego, ale mam nadzieję, że nie powie.
    Nota bene łączyłem się przez Firefoxa z Lukasem, Multi, BPH (z lekkimi
    problemami), Citi, Rajfim i jednym takim co go w Polsce nie ma.

    Na koniec uwaga ogólna: w życiu czasami trzeba wybierać samodzielnie.
    Wybieraj jak chcesz, googiel dostarcza informacji.

    --
    * Jak rzekł pewien klasyk: *
    */|\* "If you're so smart, why aren't you rich?" */|\*

  • 30. Data: 2004-12-21 14:22:02
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> napisał(a):

    > Co to "wynachodek" ?

    Żartobliwy synonim słowa: "wynalazek" (twórca: kpt. ż. m. Pan T. nie pobiera
    tantiemów za użytkowanie tego słowa, więc ponieważ mi się ono spodobało, więc
    nieopatrznie nim chlapnąłem... przepraszam).

    > NIe wiem czy są. Wiem, że ja istotnie mniej dostaję informacji o
    > dziurach w FF niż w IE.

    Wierzę Ci, ale czy zastanowiłeś się dlaczego tak jest ? ;)

    > No cóż, Twoja sprawa.

    Tu pełna zgoda :)