    From: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wchodzenie na strony bankow
    Date: Tue, 21 Dec 2004 14:08:33 +0100

    Zdarzyło się to jak raz 2004-12-21 13:27, kiedy Zbigniew Demidowicz
    napisał(a) co następuje:

    > A są jakieś wiarygodne statystyki oparte na badaniach uwzględniających:
    > - okres działania obu przeglądarek,
    > - liczbę użytkowników je stosujących do ebanków,
    > - miarę zainteresowania przestępców internetowych stosunkowo nowym
    > wynachodkiem jakim jest FF.

    1mo - nie istnieje coś takiego jak "wiarygodna statystyka", ale jeśli
    chodzi ci o próby reprezentatywne, to nie nie ma takich, choćby dlatego,
    że 95% użytkowników używa IE. Co nie zmienia faktu, że już od dawna nie
    ma tego produktu na Linuksa, a jego użytkownicy jakoś sobie z bankami
    dają radę.
    2do - Firefox wcale nie jest nowy albowiem jest w lini prostej dzieckiem
    Mozilli, a ta następcą Netscape. W tych kategoriach MsIE jest młodszy.
    Niech cię nie zmyli numeracja. Co więcej MsIE z samego założenia się nie
    rozwija , poprzestając na łatach. Najbliższa zmiana - szukaj pod Longhorn.
    3tio - IMHO nie idzie o zainteresowanie przestępców (chociaż już tutaj
    widać że Firefox jest bezpieczniejszy, bo bardziej niszowy), ale o
    poziom zabezpieczeń stosowanych przez banki i jakość zabezpieczeń
    przeglądarki. O ile Firefox nawet zdaniem Microsoftu (pogoogluj sobie)
    jest bezpieczniejszy, o tyle oprogramowanie bankowe nie zawsze jest
    kompatybilne ze standardami (tak, tak - to Firefox jest zgodny ze
    standardami a nie MsIE). Jak chcesz to sobie poczytaj forum na
    www.mozillapl.org.
    4ro - nie chcesz - nie używaj, ale wtedy zadbaj o bezpieczeństwo. Ja
    używam Firefox w sytuacjach awaryjnych i wtedy gdy nie jestem pewien
    zabezpieczeń komputera, z którego korzystam (mam Firefoxa na flash
    drivie). Normalnie używam MsIE w najnowszej (a to znaczy - niepolskiej)
    wersji, ze wszystkimi poprawkami, z Maxthonem jako nakładką (głównie
    wygoda, ale bezpieczeństwo też). Do tego mam NATa, firewall programowy
    (kontrolujący i javę, i activexy, i cookies i inne takie), monitor anty-
    spyware`owy, o antywirusie nie wspomnę. Bardzo mnie to męczy, ale tak mi
    się złożyło. Proszę nie pytać dlaczego nie używam Linuksa. W tej grupie
    bodaj tylko Tomek Nowicki wie dlaczego, ale mam nadzieję, że nie powie.
    Nota bene łączyłem się przez Firefoxa z Lukasem, Multi, BPH (z lekkimi
    problemami), Citi, Rajfim i jednym takim co go w Polsce nie ma.

    Na koniec uwaga ogólna: w życiu czasami trzeba wybierać samodzielnie.
    Wybieraj jak chcesz, googiel dostarcza informacji.

    --
    * Jak rzekł pewien klasyk: *
    */|\* "If you're so smart, why aren't you rich?" */|\*