  • 1. Data: 2005-07-14 19:02:41
    Temat: W sprawie bezpieczenstwa bankow internetowych...
    Od: "Luki" <l...@T...pf.pl>

    Witam.
    Czy takie rozwiazanie jest dobrym zabezpieczniem ?:
    Zakladam ze z dostepu internetowego do banku bede korzystal tylko z mojego
    komputera na ktorym zainstaluje sobie dodatkowy system (np. Winde XP) i na
    tym systemie bede mial zainstalowana tylko przegladrke na ktorej bede
    korzystal tylko ze storny mojego banku (zadnych innych programow, klientow
    poczty itp).

    Pomijam oczywiscie zagrozenia wynikajace z kradziez tokenow/tanow itp...

    Czy jest sens instalowac dodatkowy system?

    Łukasz

    http://lukiphoto.of.pl/

  • 2. Data: 2005-07-14 19:35:41
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 14 Jul 2005 21:02:41 +0200, w <db6csi$8jh$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Luki"
    <l...@T...pf.pl> napisał(-a):

    > Czy jest sens instalowac dodatkowy system?

    Nie.

  • 3. Data: 2005-07-14 19:36:24
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Luki napisał(a):

> [...]
    >
    > Pomijam oczywiscie zagrozenia wynikajace z kradziez tokenow/tanow itp...
    >
    > Czy jest sens instalowac dodatkowy system?

    Nie przeginajmy... Jeśli będziesz miał odpowiednio utrzymany system
    "zasadniczy" (firewall, antywir, antyspyware, i _przede wszystkim_
    zdrowy rozsądek) to to w zupełności wystarczy. Jeśli zaś będziesz miał
    nieutrzymany system dodatkowy to będzie to tylko bezsensowna strata
    miejsca na dysku. No chyba, że w ramach tego zastosujesz jedyne pewne
    zabezpieczenie - odcięcie kompa od sieci - ale to raczej nie ułatwi Ci
    dostępu do banku internetowego.

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2005-07-14 19:46:39
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    Zawsze istnieje zagrożenie że ktoś znajdzie dziury w windowsie i napisze
    wirusa który zanim zostanie rozpoznany uczyni spustoszenia w twoim
    komputerze, przechwytując wprowadzane numery kart kredytowych.

  • 5. Data: 2005-07-14 21:04:36
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Luki wrote:

> [...]
    > tym systemie bede mial zainstalowana tylko przegladrke na ktorej bede
    > korzystal tylko ze storny mojego banku (zadnych innych programow, klientow

    prosciej i bezpiecznej uzywac do tego linuxa odpalanego z plyty CD, na
    takim
    Ci sie zadne paskudztwo nie zainstaluje

  • 6. Data: 2005-07-14 21:29:53
    Od: "Luki" <l...@T...pf.pl>

    > prosciej i bezpiecznej uzywac do tego linuxa odpalanego z plyty CD, na
    > takim
    > Ci sie zadne paskudztwo nie zainstaluje

    O wlasnie mialem o to zapytac !
    Tylko nie bardzo sobie wyobrazam jak to w linuxie wyglada. Czy wybrac
    Aurox'a czy moze Knopix'a ?? Czy nie bedzie problemu z neostrada ?
    Przy okazji poznam troche linuxa...

    Łukasz

    http://lukiphoto.of.pl/

  • 7. Data: 2005-07-14 22:40:31
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Luki napisał(a):

    > O wlasnie mialem o to zapytac !
    > Tylko nie bardzo sobie wyobrazam jak to w linuxie wyglada. Czy wybrac
    > Aurox'a czy moze Knopix'a ?? Czy nie bedzie problemu z neostrada ?
    > Przy okazji poznam troche linuxa...

    Problem może być tylko z Neostradą zainstalowaną na porcie USB. Nie wiem
    jak Linuksy widzą takie urządzenie. Ja od czasu do czasu korzystam z
    Linuksa z płytki, na którym mam Firefoksa.

    K.

  • 8. Data: 2005-07-15 06:01:13
    Od: Grzegorz Szczepanik <g...@o...pl>

    Krystek wrote:

    > Problem może być tylko z Neostradą zainstalowaną na
    > porcie USB. Nie wiem jak Linuksy widzą takie urządzenie.
    > Ja od czasu do czasu korzystam z Linuksa z płytki, na
    > którym mam Firefoksa.

    W zależności dystrybucji różnie to wygląda. Tzn praktycznie
    zawsze można doprowadzić do działania ale może działać od
    razu lub trzeba nad tym popracować. Na moim Slackware 10.0
    Neostrada na USB działa bez problemów ale trzeba trochę
    ręcznie konfigurować. Na płytce dostarczanej przez TPSA są
    sterowniki pod Linuxa więc to ogólnie nie jest problem,
    niektóre dystrybucje mają także sterowniki w systemie.
    Niestety nie orientuję się jak to wygląda w przypadku
    dystrybucji odpalanej z płytki.

    Pozdrawiam
    Grzegorz Szczepanik

  • 9. Data: 2005-07-15 07:57:51
    Od: Trzypion <t...@o...org.pulapka.pl>

    On Thu, 14 Jul 2005 21:02:41 +0200, "Luki"
    <l...@T...pf.pl> wrote:

    >komputera na ktorym zainstaluje sobie dodatkowy system (np. Winde XP) i na

    Windows - pierwsza dziura.

    >Czy jest sens instalowac dodatkowy system?

    Nie. Lepiej zainstalować jeden, ale dobry. Znaczy się - nie
    microsoftu.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/2005-06-19_Ple

  • 10. Data: 2005-07-15 08:48:51
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...progreso.pEEl>

    Krystek wrote:
    > Problem może być tylko z Neostradą zainstalowaną na porcie USB. Nie
    > wiem jak Linuksy widzą takie urządzenie. Ja od czasu do czasu
    > korzystam z Linuksa z płytki, na którym mam Firefoksa.

    Nie ma zadnego problemu. Niezaleznie od dystrybucji rzecz jasna,
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] progreso [kropka] pl
    http://www.progreso.pl - hosting - 0801 307 301