  • 21. Data: 2005-07-16 08:27:10
    Temat: Re: W sprawie bezpieczenstwa bankow internetowych...
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Olgierd wrote:
    > W odpowiedzi na wypowiedź
    > <news:slrnddh6lk.612.kjonca@kjonca.kjonca.bogus> autorstwa niejakiego
    > Kamil Jonca wyjaśniam co następuje:

    > A czy to nie wynika także z proporcji komputerów pracujących pod MS Win
    > i Linuksem?

    A że, się tak spytam, co mnie to obchodzi ?

    KJ

  • 22. Data: 2005-07-16 08:48:54
    Od: Grzegorz Szczepanik <g...@o...pl>

    Audyt IT wrote:

    > Nie. Uruchamianie programów wykonywalnych to jedno.
    > Drugie stanowi fakt że każdy komputer w internecie jest
    > serwerem z którym można się połączyć, jeśli system
    > operacyjny ma paskudne dziury. Wtedy hacker będzie masowo
    > wysyłał na wszystkie adresy internetowe, włączając adres
    > pana komputera, kod który umożliwia ściągnięcie i
    > uruchomienie programu wykonywalnego. Jeśli dany komputer
    > nie ma zainstalowanych łat to ten kod na tym komputerze
    > uruchomi wirusa.

    Niestety straszne bzdury piszesz.

    Pozdrawiam
    Grzegorz Szczepanik

  • 23. Data: 2005-07-16 13:44:05
    Od: mlody_book <m...@g...pl>

    Luki napisał(a):

    > Bede bardzo wdzieczny.

    Skrót PPPoE oznacza 'Point-to-Point Protocol over Ethernet', a więc nie
    ma zastosowania dla modemów zewnętrznych podłączanych przez USB tylko
    kartę Ethernetową. Z kolei sterowniki dostarczane przez kochaną TePsę
    wymagają dostępu do źródła jądra, a nie wiem czy takowy dostęp w
    knoppiksie czy innym livecd jest. Tak czy inaczej wymaga to
    każdorazowego instalowania, więc znudzi Ci się po 2 - 3 razie.
    Najważniejsze jest jednak to, że jeżeli pytasz o bezpieczeństwo, to
    zdecydowanie odradzałbym Live CD.
    1. Szybko się zdezaktualizuje, aby skorzystać z dostępnych poprawek
    systemu i programów będziesz musiał wypalać płytę od nowa.
    2. Nie wiem czy podczas startu tego systemu jest uruchomiony firewall,
    jeżeli nawet jest to jaka jest jego konfiguracja i jakie usługi
    stanowiące potencjalne zagrożenie są włączone.
    3. W live cd bez żadnego hasła uzyskujesz dopstęp do praw
    administratora. Wystarczy wpisać komendę 'su -' i już jesteś bogiem ;-)
    dlatego te dystrybucje są genialne jako rescue cd (z poziomu knoppixa
    ostatnio odzyskiwałem nie zarchiwizowane dane i poprawiałem tablicę
    partycji po tym jak PM mi w niej namieszał).
    W związku z p. 1 - mała dystrybucja odpalana z flasha byłaby pewnie
    lepsza, bo szybciej mógłbyś zaktualizować najważniejsze pakiety i zawsze
    w razie potrzeby bez problemu zmodyfikowałbyś pliki konfiguracyjne.
    Odnośnie p. 2 - można przygotować własne live cd choćby na podstawie
    knoppiksa, ale jest z tym trochę zachodu (chociaż nie chcę Cię
    zniechęcać - jeżeli chcesz to próbuj, a zyskasz nową umiejętność i
    poznasz linucha od środka), ale raczej namawiałbym Cię na zainstalowanie
    'stacjonarnego' systemu i takie jego skonfigurowanie, żeby działało w
    nim tylko to co jest dla Ciebie niezbędne i nie stanowi dodatkowego
    potencjalnego zagrożenia. Reasumując uważam Twój pomysł za niezły i
    zrobiłbym to tak: na dwóch początkowych partycjach primary stoją dwa
    Windowsy - jeden do codziennego użytku, drugi z zainstalowanymi
    programami koniecznymi do zachowania maksimum bezpieczeństwa (wszystkie
    poprawki, antywirus - polecam avasta, w którym aktualizacji bazy danych
    wirusów trwa kilknaście sekund i firewall - np. Outpost z blokadą na
    wszystko oprócz http i https na konkretne porty, kierunki transmisji i
    określone serwery bankowe i oczywiście wybrana przez Ciebie
    przeglądarka, którą uważasz za najbezpieczniejszą). W ten sposób oprócz
    systemu do 'bankowania' masz system, którego możesz użyć w dowolnym
    momencie kiedy z podstawowym pojawią się problemy. Na następnej partycji
    (już logicznej) możesz dodatkowo postawić 'stacjonarnego' linuksa (Slack
    ma opinię bardzo bezpiecznego, ale każdy dobrze skonfigurowany będzie
    równie bezpieczny, a Fedora Core jest bardzo wygodna i wręcz intuicyjna
    w instalacji i obsłudze) i odpalasz to, co uważasz za najlepsze do
    określonych zadań.

    --
    "- Why do they call him a bullet dodger?
    - Because he dodges bullets, Avi." (Snatch)