  • 11. Data: 2005-07-15 09:19:19
    Temat: Re: W sprawie bezpieczenstwa bankow internetowych...
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    Myślisz że linux nie ma dziur przez które można zdalnie uruchomić program ?

  • 12. Data: 2005-07-15 11:40:30
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Grzegorz Szczepanik napisał:

    > W zależności dystrybucji różnie to wygląda. Tzn praktycznie
    > zawsze można doprowadzić do działania ale może działać od
    > razu lub trzeba nad tym popracować. Na moim Slackware 10.0
    > Neostrada na USB działa bez problemów ale trzeba trochę
    > ręcznie konfigurować. Na płytce dostarczanej przez TPSA są
    > sterowniki pod Linuxa więc to ogólnie nie jest problem,
    > niektóre dystrybucje mają także sterowniki w systemie.
    > Niestety nie orientuję się jak to wygląda w przypadku
    > dystrybucji odpalanej z płytki.

    Korzystam z liveCD DamnSmallLinux - on ma sterowniki do połączeń modemów
    ADSL (PPPoE). Sam nie mam Neo więc nie wiem jak to działa, ale jutro
    będę u wujaszka to przetestuję.

    K.

  • 13. Data: 2005-07-15 13:33:03
    Od: "Luki" <l...@T...pf.pl>

    > Myślisz że linux nie ma dziur przez które można zdalnie uruchomić
    > program ?

    Oczywiscie, ze ma, ale czy jesli nie bede uruchamial niczego innego z tylko
    przegladarka+strona banku to chyba jest to dosc bezpieczne ?

    Łukasz

    http://lukiphoto.of.pl/

  • 14. Data: 2005-07-15 13:35:58
    Od: "Luki" <l...@T...pf.pl>

    > Korzystam z liveCD DamnSmallLinux - on ma sterowniki do połączeń
    > modemów ADSL (PPPoE). Sam nie mam Neo więc nie wiem jak to działa,
    > ale jutro będę u wujaszka to przetestuję.
    >
    > K.

    Bede bardzo wdzieczny.

    Łukasz

    http://lukiphoto.of.pl/

  • 15. Data: 2005-07-15 14:51:11
    Od: Poke <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@konto2.pl>

    Dnia 2005-07-15 09:57:51, Trzypion napisał(a):

    > Windows - pierwsza dziura.

    Bez demagogii. Nie wazne jaki system ,wazne jaki user.

    --
    Pozdrowienia/Greetings,
    Poke

    Kredyt Bank i PKO to parodie instytucji finansowych

  • 16. Data: 2005-07-15 19:13:11
    Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz>

    Luki napisal(a):

    > O wlasnie mialem o to zapytac !
    > Tylko nie bardzo sobie wyobrazam jak to w linuxie wyglada. Czy wybrac
    > Aurox'a czy moze Knopix'a ?? Czy nie bedzie problemu z neostrada ?
    > Przy okazji poznam troche linuxa...

    Jak ten Linux ma być tylko do tego celu to...

    Aurox i Knoppix to straszne kobyły. Znajdź coś mniejszego.
    Nieźle spisuje się SlaX. ~200MB całość, wchodzi na małą płytę CD.
    Albo coś jeszcze mniejszego, co odpalisz z Pendrive.

    Z Neostradą możesz mieć problem, jak będziesz używał czegoś odpalanego
    z płyty.

    Marek Szapajko | http://www.szapajko.republika.pl
    GG: 208353 / ICQ: 40171443
    Adres w nagłówku zakodowany w ROT13.

  • 17. Data: 2005-07-15 19:21:18
    Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz>

    Łukasz Cielecki napisal(a):

    > Nie przeginajmy... Jeśli będziesz miał odpowiednio utrzymany system
    > "zasadniczy" (firewall, antywir, antyspyware, i _przede wszystkim_
    > zdrowy rozsądek) to to w zupełności wystarczy.

    Polimeryzowałbym :)

    Polecam stronę http://www.firewallleaktester.com/tests.htm,
    a później przetestowanie swojego firewalla np.tym:

    http://www.firewallleaktester.com/leaktest12.htm

    albo tym:

    http://www.firewallleaktester.com/leaktest13.htm

    Wyniki są dość obrazowe :) (dotyczy Windows)

    > Jeśli zaś będziesz miał nieutrzymany system dodatkowy
    > to będzie to tylko bezsensowna strata miejsca na dysku.

    Dystrybucje Live mozna odpalać z płyty CD :)

  • 18. Data: 2005-07-15 21:37:34
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    Luki wrote:

    > Oczywiscie, ze ma, ale czy jesli nie bede uruchamial niczego innego z tylko
    > przegladarka+strona banku to chyba jest to dosc bezpieczne ?

    Nie. Uruchamianie programów wykonywalnych to jedno. Drugie stanowi fakt że
    każdy komputer w internecie jest serwerem z którym można się połączyć,
    jeśli system operacyjny ma paskudne dziury. Wtedy hacker będzie masowo
    wysyłał na wszystkie adresy internetowe, włączając adres pana komputera,
    kod który umożliwia ściągnięcie i uruchomienie programu wykonywalnego.
    Jeśli dany komputer nie ma zainstalowanych łat to ten kod na tym
    komputerze uruchomi wirusa.

  • 19. Data: 2005-07-16 05:27:16
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Jul 2005 23:37:34 +0200,
    osoba podpisana: Audyt IT <g...@w...pl>
    napisała:
    [...]
    > Nie. Uruchamianie programów wykonywalnych to jedno. Drugie stanowi fakt że
    > każdy komputer w internecie jest serwerem z którym można się połączyć,
    > jeśli system operacyjny ma paskudne dziury. Wtedy hacker będzie masowo
    No dobra. Ile zombies pracuje pod win, a ile pod Lin ?
    Bo to, to że ma dziury to nie wątpię. Że ma dziury, które można
    (opłacalnie) wykorzystać - to wątpię.
    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    yo-yo, n.:
    Something that is occasionally up but normally down.
    (see also Computer).

  • 20. Data: 2005-07-16 07:25:02
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź
    <news:slrnddh6lk.612.kjonca@kjonca.kjonca.bogus> autorstwa niejakiego
    Kamil Jonca wyjaśniam co następuje:

    > No dobra. Ile zombies pracuje pod win, a ile pod Lin ?

    A czy to nie wynika także z proporcji komputerów pracujących pod MS Win
    i Linuksem?

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597