  • 1. Data: 2004-10-28 19:59:09
    Temat: Visa Electron a płatność w internecie?
    Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl>

    Witam!!!

    Czy można używać karty PKO BP (PKO Ekspres) - Visa Elektron do płatności za
    zakupy w sklepach internetowych? I czy można korzystać z niej do takich
    właśnie zakupów w sklepach za granicą? Jeśli nie, to jaką kartę trzeba by
    posiadać?

    Z góry dzięki za pomoc
    Pozdrawiam
    Asia

  • 2. Data: 2004-10-28 20:06:22
    Temat: Re: Visa Electron a płatno?ć w internecie?
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Thu, 28 Oct 2004 21:59:09 +0200, w <clrj3c$kuv$1@news.onet.pl>, "Joanna"
    <d...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > zakupy w sklepach internetowych? I czy można korzystać z niej do takich
    > właśnie zakupów w sklepach za granicą? Jeśli nie, to jaką kartę trzeba by

    1) Nie
    2) z Elektronów -- Inteligo

  • 3. Data: 2004-10-28 20:22:58
    Temat: Re: Visa Electron a płatnosć w internecie?
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    e-karty (VV) mBanku.

    --
    Adek
    http://adek124.republika.pl/

  • 4. Data: 2004-10-29 05:24:15
    Temat: Re: Visa Electron a płatność w internecie?
    Od: Suriv <suriv@no_spam.gazeta.pl>

    w <news:clrj3c$kuv$1@news.onet.pl>
    Joanna napisal[a]:

    > Witam!!!
    >
    > Czy mozna uzywac karty PKO BP (PKO Ekspres) - Visa Elektron do
    > platności za zakupy w sklepach internetowych? I czy mozna korzystac z
    > niej do takich wlaśnie zakupów w sklepach za granicą? Jeśli nie, to
    > jaką karte trzeba by posiadac?

    Witam

    Visami Electron nie zap?acisz... za granica potrzebuja zwyklych Visa czyli kart
    kredytowych!

    Pozdrawiam
    Suriv
    www.grytapety.avanger.com

  • 5. Data: 2004-10-29 06:23:01
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    X...@2...244.88.51,
    Suriv <suriv@no_spam.gazeta.pl>:

    > Witam
    >
    > Visami Electron nie zap?acisz... za granica potrzebuja zwyklych Visa
    > czyli kart kredytowych!

    Czlowieku! Nie wiesz - nie pisz.

    --
    Robert

  • 6. Data: 2004-10-29 12:28:17
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    <d...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > zakupy w sklepach internetowych? I czy można korzystać z niej do takich
    > właśnie zakupów w sklepach za granicą? Jeśli nie, to jaką kartę trzeba by

    1) Nie
    2) z Elektronów -- Inteligo

    Podobno jeszcze da się electronem Deutsche Banku PBC i Fortisu, ale nie
    jestem pewien na 100%. Natomiast generalnie większością electronów da się
    płacić tylko w terminalach POS (czyli w środowisku elektronicznym).

  • 7. Data: 2004-10-29 12:31:25
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Podobno jeszcze da się electronem Deutsche Banku PBC i Fortisu,

    DB tak. Fortisu juz nie.

    >Natomiast generalnie większością
    > electronów da się płacić tylko w terminalach POS (czyli w środowisku
    > elektronicznym).

    Jest jeszcze kredytowa VE Interia z BPH.

  • 8. Data: 2004-10-29 12:43:04
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Suriv" <suriv@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    51...
    >w <news:clrj3c$kuv$1@news.onet.pl>
    > Joanna napisal[a]:
    > Witam
    >
    > Visami Electron nie zaplacisz... za granica potrzebuja zwyklych Visa czyli
    > kart
    > kredytowych!
    >
    > Pozdrawiam
    > Suriv
    > www.grytapety.avanger.com

    To częściowo prawda. Generalnie zależy to od wieku infrastruktury w danym
    kraju. Wiadomo, że electron wymaga potwierdzenia każdej płatności online
    (czyli musi być terminal POS z dostępem do sieci przez modem, GPRS itp).
    Choć w większości krajów Europy takie terminale są już powszechne to bywają
    miejsca w których dominują archaiczne żelazka albo elektroniczne terminale
    offline (np. na promach), które łączą się z siecią tylko raz na jakiś czas
    (np. w nocy). Nie mam praktyki, ale słyszałem że w USA mogą być kłopoty z
    electronem bo jest to najstarszy rynek kartowy i jest jeszcze dużo starych
    urządzeń akceptujących (nie oznacza to, że electronem nie da się zapłacić,
    ale w niektórych miejscach może być kłopot). Reasumując electronem można
    zapłacić praktycznie w całej UE i w wielu innych krajach, ale jeśli ktoś
    wybiera się do prowincjonalnych miasteczek (nie turystycznych) i chce
    zapewnić sobie absolutną pewność akceptacji karty to proponuję kartę
    wypukłą. Co do rodzaju kart to pragnę dodać, że karty wypukłe (kolega nazwał
    je zwykłymi) nie muszą być kredytowe (choćprzeważnie są to kredytówki).
    Rodzaj karty nie ma tu znaczenia. Znaczenie może natomiast mieć znak
    akceptacji (czyli organizacja płatnicza: Visa, MasterCard itp). Są miejsca
    np. Beneluks, w których bardziej popularny jest MasterCard i jak słyszałem
    Visa bywa nieakceptowana. Poszukaj dokładnie w archiwum grupy.

  • 9. Data: 2004-10-29 12:58:24
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    > Jest jeszcze kredytowa VE Interia z BPH.

    Oczywiście są też kredytowe electrony i to nie tylko te.

  • 10. Data: 2004-10-29 13:11:15
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Paweł Nyczaj wrote:

    > Oczywiście są też kredytowe electrony i to nie tylko te.

    Mówimy o elektronach umożliwijących płacenie zdalnie. AFAIK to po
    odpadnięciu Fortisa pozostaje Inteligo, DB i własnie kredytowa VE Interia
    BPH.