  • 1. Data: 2004-10-28 16:47:11
    Temat: co zrobic z pewna kwota? (rachunki, lokaty)
    Od: "klimecki" <d...@g...pl>

    Jak byscie sobie 'poradzili' z kwota 2-3tys dolarow. Mam na mysli jej
    ulokowanie. Poki co od kilku dni spoczywa ona na rachunku dewizowym
    multiBanku (topnieje, bo $ traci niestety na wartosci). Jak na miejscu
    wlasciciela rozdysponowalibyscie taka kwota. Dodatkowo moge powiedziec ze
    wlascicielem jest studentka posiadajaca oprocz konta dewizowego w multi,
    jeszcze rachunek w pln w tym samym banku i od dluzdzego czasu w ('przez
    sciane') w MBanku (eMax i E). I jeszcze jedno, mam na mysli jakas korzystna
    lokate na okres, powiedzmy, do czerwca przyszlego roku. Z wlasnych wnioskow
    moge jeszcze dodac, ze zamrozenie tej kwoty (tak by nie naruszac jej na
    jakis szczegolnych wymagajacych tego lokatach) moze siegac do ok 3/4 (tzn te
    2tys moze sobie lezec i procentowac, reszta w zaleznosci od potrzeb moze
    wyparowac). Zakladam, ze warto czym predzej wymienic pieniadze na pln (i tu
    pytanie - czy skorzystac z mozliwosci multi czy raczej wyplacic i udac sie
    do kantoru itp, - by obylo sie bez zbednych oplat za transakcje, moze ktos
    robil cos takiego ostatnio?). No i w jakim kierunku nastepny krok. Pierwsze,
    co przyszlo mi na mysl to wplacic wszystko na emax w MB i moze skorzystac z
    jakis lokat (hm 6miesiecy?) w tym samym banku. Moze jednak ma ktos ciekawsza
    (i racjonalniejsza z ekonomicznego punktu widzenia) propozycje (akcje?
    jakies krotkoteminowe inne papiery wartosciowe, fundusze?). Wazne by te
    pieniazki nie stracily na wartosci, a jeszcze lepiej gdyby troche sie
    'rozmnozyly' [studentka!:)]. Z gory dziekuje z rady i propozycje.
    pozdrawiam
    kp

  • 2. Data: 2004-10-28 18:20:22
    Temat: Re: co zrobic z pewna kwota? (rachunki, lokaty)
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > jakies krotkoteminowe inne papiery wartosciowe, fundusze?). Wazne by te
    > pieniazki nie stracily na wartosci, a jeszcze lepiej gdyby troche sie
    > 'rozmnozyly' [studentka!:)]. Z gory dziekuje z rady i propozycje.

    propozycja ; fundusz USD obligacji, jak dolar się wzmocni, to skorzystać i
    wypłacić.

  • 3. Data: 2004-10-28 20:28:25
    Od: "klimecki" <d...@g...pl>

    > propozycja ; fundusz USD obligacji, jak dolar się wzmocni, to skorzystać i
    > wypłacić.
    Czyli warunek 'jesli usd sie wzmocni', hm nie wiadomo (przynajmniej dla
    mnie) czyli w porownaniu do zwyklego oprocentowanego z 4-5%rora netowego nie
    ma wcale gwarancji ze bedzie zysk? (przy zalozeniu ze kwota przemieniona na
    pln i zdeponowana na koncie nie straci na wartosci w stosunku do dewiz).
    dziekuje
    kp

  • 4. Data: 2004-10-28 20:43:04
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > Czyli warunek 'jesli usd sie wzmocni', hm nie wiadomo (przynajmniej dla

    słusznie, nikt takiej gwarancji nie daje, to takie moje cichutkie
    oczekiwanie, ale... nie wiadomo kiedy. Falowa natura kursów to jedno a
    rzeczywistość i polityka to drugie.

> [...]
    > na
    > pln i zdeponowana na koncie nie straci na wartosci w stosunku do dewiz).

    gwarancji na REALNY zysk tak prosto się nie dostanie, bardziej niż ror
    możnaby polecić tu produkty (np. fundusze, lokaty ) indeksowane wiborem, czy
    zbliżone do niego, jeśli już chcesz przejść na PLN.

    wybór waluty to odpowiedź na pytania: jaka gospodarka się umocni w czasie
    inwestycji + jaka waluta da wyższe realne stopy % ?
    To niełatwo oszacować.