    From: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Visa Electron a płatność w internecie?
    Date: Fri, 29 Oct 2004 14:43:04 +0200

    Użytkownik "Suriv" <suriv@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:Xns95914ED4449D1surivkillerradomnet@212.244.88.
    51...
    >w <news:clrj3c$kuv$1@news.onet.pl>
    > Joanna napisal[a]:
    > Witam
    >
    > Visami Electron nie zaplacisz... za granica potrzebuja zwyklych Visa czyli
    > kart
    > kredytowych!
    >
    > Pozdrawiam
    > Suriv
    > www.grytapety.avanger.com

    To częściowo prawda. Generalnie zależy to od wieku infrastruktury w danym
    kraju. Wiadomo, że electron wymaga potwierdzenia każdej płatności online
    (czyli musi być terminal POS z dostępem do sieci przez modem, GPRS itp).
    Choć w większości krajów Europy takie terminale są już powszechne to bywają
    miejsca w których dominują archaiczne żelazka albo elektroniczne terminale
    offline (np. na promach), które łączą się z siecią tylko raz na jakiś czas
    (np. w nocy). Nie mam praktyki, ale słyszałem że w USA mogą być kłopoty z
    electronem bo jest to najstarszy rynek kartowy i jest jeszcze dużo starych
    urządzeń akceptujących (nie oznacza to, że electronem nie da się zapłacić,
    ale w niektórych miejscach może być kłopot). Reasumując electronem można
    zapłacić praktycznie w całej UE i w wielu innych krajach, ale jeśli ktoś
    wybiera się do prowincjonalnych miasteczek (nie turystycznych) i chce
    zapewnić sobie absolutną pewność akceptacji karty to proponuję kartę
    wypukłą. Co do rodzaju kart to pragnę dodać, że karty wypukłe (kolega nazwał
    je zwykłymi) nie muszą być kredytowe (choćprzeważnie są to kredytówki).
    Rodzaj karty nie ma tu znaczenia. Znaczenie może natomiast mieć znak
    akceptacji (czyli organizacja płatnicza: Visa, MasterCard itp). Są miejsca
    np. Beneluks, w których bardziej popularny jest MasterCard i jak słyszałem
    Visa bywa nieakceptowana. Poszukaj dokładnie w archiwum grupy.