  • 11. Data: 2004-10-29 13:12:12
    Temat: Re: Visa Electron a płatno?ć w internecie?
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Paweł Nyczaj napisał(a):
    > Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście są też kredytowe electrony i to nie tylko te.

    Ale nie każdym kredytowym elektronem zapłacisz w necie (vide mBank)

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 12. Data: 2004-10-29 17:33:14
    Temat: Re: Visa Electron a płatność w internecie?
    Od: "Lonia" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale jeśli ktoś wybiera się do prowincjonalnych miasteczek (nie
    > turystycznych) i chce zapewnić sobie absolutną pewność akceptacji karty to
    > proponuję kartę wypukłą. Co do rodzaju kart to pragnę dodać, że karty
    > wypukłe (kolega nazwał je zwykłymi) nie muszą być kredytowe
    > (choćprzeważnie są to kredytówki). Rodzaj karty nie ma tu znaczenia.
    > Znaczenie może natomiast mieć znak akceptacji (czyli organizacja
    > płatnicza: Visa, MasterCard itp). Są miejsca np. Beneluks, w których
    > bardziej popularny jest MasterCard i jak słyszałem Visa bywa
    > nieakceptowana. Poszukaj dokładnie w archiwum grupy.

    Reasumujac generalnie wybierajac sie za granice lepiej miec karte wypukla.
    Przejezdzajac przez autostrady w Niemczech natknalem sie na miejsca (stacje
    benzynowe) gdzie nie zaplaci sie Electronem...

    Pozdr,

  • 13. Data: 2004-10-29 17:35:00
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Lonia napisał(a):

    > Reasumujac generalnie wybierajac sie za granice lepiej miec karte
    > wypukla. Przejezdzajac przez autostrady w Niemczech natknalem sie na
    > miejsca (stacje benzynowe) gdzie nie zaplaci sie Electronem...

    Niemcy to bardzo dziwny kraj jeśli chodzi o karty płatnicze. Są daleko
    za nami - i wiem co mówię, bo bywam w miarę regularnie...

  • 14. Data: 2004-10-29 18:09:11
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-29 19:33, kiedy Lonia napisał(a) co
    następuje:

    > Reasumujac generalnie wybierajac sie za granice lepiej miec karte
    > wypukla. Przejezdzajac przez autostrady w Niemczech natknalem sie na
    > miejsca (stacje benzynowe) gdzie nie zaplaci sie Electronem...

    Generalizujesz.
    W Portugalii w wielu sklepach nie można zapłacić wypukłą a płaską visą
    electron można. Co kraj to obyczaj.
    A myśl złota , że wyjeżdżając za granicę warto mieć różne karty jest
    jedną z najczęściej powtarzanych w tej grupie.

    --
    **** Jak rzekł pewien klasyk: ****
    **** "If you're so smart, why aren't you rich?" ****

  • 15. Data: 2004-10-29 20:47:37
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    clu107$3nm$...@i...gazeta.pl,
    yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>:

    > Generalizujesz.
    > W Portugalii w wielu sklepach nie można zapłacić wypukłą a płaską visą
    > electron można. Co kraj to obyczaj.

    A wiadomo, z jakiego powodu?

    --
    Robert

  • 16. Data: 2004-10-29 21:07:36
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    yayco napisał(a):

    > W Portugalii w wielu sklepach nie można zapłacić wypukłą a płaską visą
    > electron można. Co kraj to obyczaj.

    A ja głupi nie chciałem babce wierzyć w sklepie w Lizbonie, gdy
    stwierdziła językiem migowo-angielskim, że Visa - nie, Visa Electron - tak.

  • 17. Data: 2004-10-29 21:41:45
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-29 22:47, kiedy RobertSA napisał(a) co
    następuje:

    > A wiadomo, z jakiego powodu?

    Mówiąc szczerze nie wnikałem. Na drzwiach mieli tylko naklejkę z
    electronem i jakimiś lokalnymi kartami (tak jak podglądałem, to też
    płaskie), na widok karty wypukłej coś mówili długo po portugalsku (tam
    angielski nie jest zanadto rozpowszechniony) i machali rękami. Czytniki
    mieli jak najbardziej z przystawką do wklepania pina.
    Dotyczyło to niektórych (mniejszych) sklepów spożywczych i aptek.
    Ponieważ nie było to jakimś większym problemem, to nawet się tym nie
    przejmowałem zanadto.
    Jednocześnie w tej samej Portugalii jedna z sieci stacji benzynowych
    właśnie zaczęła instalować i akceptować płatności za pomocą odcisku palca.

  • 18. Data: 2004-10-29 21:43:33
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-29 23:07, kiedy Wojciech Nawara
    napisał(a) co następuje:

    > A ja głupi nie chciałem babce wierzyć w sklepie w Lizbonie, gdy
    > stwierdziła językiem migowo-angielskim, że Visa - nie, Visa Electron - tak.

    Z wypukłym masterem też miałem kłopoty , jak z płaskim nie wiem bo nie
    mam :-(

  • 19. Data: 2004-10-29 21:58:01
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    cludeo$gos$...@i...gazeta.pl,

> [...]
    > płaskie), na widok karty wypukłej coś mówili długo po portugalsku (tam
    > angielski nie jest zanadto rozpowszechniony) i machali rękami.

    A szkoda, bo przeciez (wspolczesna) wypukla tez dziala "elektronicznie".
    Wydawaloby sie, ze funkcjonalnosc VE jest podzbiorem VC, czy sie myle?

    > Czytniki mieli jak najbardziej z przystawką do wklepania pina.

    Moze o PIN chodzilo, a nie wszystkie wypukle go maja? Wklepywales?

    --
    Robert

  • 20. Data: 2004-10-29 22:14:11
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-10-29 23:58, kiedy RobertSA napisał(a) co
    następuje:

    > Moze o PIN chodzilo, a nie wszystkie wypukle go maja? Wklepywales?

    Tak, małżonka próbowała w ten sposób w jednej z aptek w Lagos
    zaakceptować visę citibanku, a ja mastera od Raiffeisena. Urządzenie
    odmówiło autoryzacji, natomiast bez problemu zaakceptowało electrona od
    Lukasa. W innych przypadkach już nie marudziliśmy tylko płaciliśmy
    gotówką (bankomaty w tamtym kraju dosyć gęsto są porozmieszczane) albo
    electronem.
    Tam było gorąco dosyć, to i nie myślałem o tym, żeby się nie przegrzać.
    Teraz, jak o tym piszę, to też mi się to dziwne dosyć wydaje.