  • 21. Data: 2004-02-19 10:00:05
    Temat: Re: Urząd Skarbowy - zwrot z podatku i mBank
    Od: Tomasz Matuszewski <t...@n...artcom.pl>

    Piotr Grzegorz Skowroński <s...@s...preczpoczta.fm> wrote:

    > Tylko pomysł - może im chodzi o to, że wpisałeś mBank zamiast BRE WBE
    > o/Łódź? :)

    hehe ;) nie - wpisałem BRE Bank Wydział Bankowości Elektronicznej. Ale
    zadzwoniłem i już wiem o co chodzi. Rozliczamy się z Żoną wspólnie i
    mamy wspólne konto. Na NIP3 w polu "posiadacz rachunku" ja wpisałem
    siebie, a Żonie wpisałem Żone. Ale... system US tego nie przyjmuje! ;)
    Więc urwe się z pracy, żeby na obu NIP'ach ręcznie dopisać w polu
    posiadacz - Ja i Żona, a na drugim Żona i ja ;)
    Ale dziwi mnie jedno - rok temu nie było takiego problemu
    --
    Tomasz Matuszewski, thom(at)artcom.pl
    "Neutrealnosci nie zada od ciebie nigdy ta strona, ktora ci dobrze

  • 22. Data: 2004-02-19 14:52:52
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c121f5$2voc$...@o...artcom.pl,
> [...]

    > posiadacz - Ja i Żona, a na drugim Żona i ja ;)
    > Ale dziwi mnie jedno - rok temu nie było takiego problemu

    Widac zmienili system.
    Dobrze, ze to opisales, na pewno komus sie przyda to info.

    Pewnie nie byloby problemu, gdybys wpisal na obu NIPach siebie tylko?

    A jakby to byly rozne rachunki, to co by zrobili - zwrocili po polowie, czy
    tej osobie, ktora figuruje jako "podatnik" (czyli nie "malzonek") na glownym
    PIcie rocznym?

    --
    Robert

  • 23. Data: 2004-02-19 15:09:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Tomasz Matuszewski t...@n...artcom.pl ...

> [...]
    > posiadacz - Ja i Żona, a na drugim Żona i ja ;)
    > Ale dziwi mnie jedno - rok temu nie było takiego problemu

    W sumie to doczepili sie prawdy bo przecież zarówno ty jak i żona jesteście
    posiadaczami więc napisałeś na NIP-ach prawdę. A dlaczego sie tego czepiaja
    - zapytaj czy jak byś napisał że posiadaczem jest twoja ciotka to pieniadze
    pójdą na ciotkę czy tak czy tak pójda na ciebie. A jak juz ci pani odpowie
    ze na ciebie (bo US pomimo tego ze podasz na NIP-3 ze właścicielem konta
    jest ktos inny niz ty - i tak wysle pieniazki piszac na przelewie ze konto
    jest twoje) to zapytaj po co cie wzywa!!!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 24. Data: 2004-02-19 16:09:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik RobertSA u...@o...pl ...

    > Widac zmienili system.
    > Dobrze, ze to opisales, na pewno komus sie przyda to info.

    Na pewno nie zmienili systemu - zreszta system bez problemu by to przyjał -
    tu chodzi bardziej o weryfikacje podanych danych.

    > Pewnie nie byloby problemu, gdybys wpisal na obu NIPach siebie tylko?

    Wtedy na pewno nie byłoby żadnego problemu.

    > A jakby to byly rozne rachunki, to co by zrobili - zwrocili po
    > polowie, czy tej osobie, ktora figuruje jako "podatnik" (czyli nie
    > "malzonek") na glownym PIcie rocznym?

    Z tego co wiem - to o ile nie ma innych wytycznych - zwrot idzie na
    pierwsza osobe na zeznaniu.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 25. Data: 2004-02-19 16:16:19
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    1...@b...poznan.pl,
    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>:

    > Na pewno nie zmienili systemu - zreszta system bez problemu by to
    > przyjał - tu chodzi bardziej o weryfikacje podanych danych.

    OK, mialem na mysli "system" w tym szerszym znaczeniu.

    > Z tego co wiem - to o ile nie ma innych wytycznych - zwrot idzie na
    > pierwsza osobe na zeznaniu.

    Jesli tak, to nie ma sensu podawac numeru konta dla tej drugiej osoby, czyli
    "malzonka podatnika"?

    --
    Robert

  • 26. Data: 2004-02-19 16:49:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik RobertSA u...@o...pl ...

    > OK, mialem na mysli "system" w tym szerszym znaczeniu.

    OK, nie pojałem, ale i tak każdy Us ma inaczej.

    Tak mi sie wydaje!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 27. Data: 2004-02-19 17:20:23
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Budzik"

    > Tak mi sie wydaje!

    na 100% żony r-k zbednie podawałeś.
    od lat rozliczam sie z żoną i nigdy nie składała NIP3 z powodu podania jakiegos
    rachunku bankowego - najwyzej jak sie jej dowod zmienil

    Mnie w US spotkała inna ciekawostka - naprostowałem w lecie i widziałem jak to
    mają w komputerze.
    Otóz na wiosne złożyłem PITa i przy ladzie upewniłem się czy rachunek w Fortisie
    jest w komputerze - byl i na niego mial byc zwrot.
    Zwrot przyszedl na Millennium. Otóż kilka lat temu podałem rachunek Banku
    Gdanskiego, potem zmienil sie na BIG BG a potem Millennium - i oni na ten stary
    rachunek wyslali a bank znalazl mnie z nowym numerem i w Millenecie zobaczylem
    wpływ.
    Okazuje się - tak mi tłumaczyli - że złożenie nowego NIP3 z rachunkiem Fortisa
    nie oznacza polecenia skasowania starego rachunku - on nadal jest widoczny a
    żeby znikł to trzeba tego NIPa3 inaczej wypełnić :-)))
    - a na Fortis nie przysłali zwrotu bo im sie wstawił cynk że to rachunek do DG
    której w życiu nigdy nie prowadziłem, o czym powinni wiedzieć najlepiej ;-)
    *** blad ***

  • 28. Data: 2004-02-19 19:22:01
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c12r9o$70v$...@a...news.tpi.pl,
    blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>:

> [...]
    > rachunkiem Fortisa nie oznacza polecenia skasowania starego rachunku
    > - on nadal jest widoczny a żeby znikł to trzeba tego NIPa3 inaczej

    pisalem o tym wyzej: u mnie nie tyle "inaczej" co "2 razy" - raz
    zlikwidowac, drugi raz, dodac nowe

    > cynk że to rachunek do DG której w życiu nigdy nie prowadziłem, o
    > czym powinni wiedzieć najlepiej ;-)

    ewidencja tym sie nie zajmuje ... (Panie, to nie my - to kolezanka ;)

    --
    Robert

  • 29. Data: 2004-02-19 22:49:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik blad blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl ...

> [...]
    > Otóz na wiosne złożyłem PITa i przy ladzie upewniłem się czy rachunek
    > w Fortisie jest w komputerze - byl i na niego mial byc zwrot.

    Ale widziałeś na pewno że to był aktywny rachunek OSOBISTY, bo jako laik
    mogłeś spojrzeć że ten rachunek był ale nie koniecznie musiał być
    wprowadzony do zwrotu, mogł być informacyjnie albo juz zamknięty!

> [...]
    > Banku Gdanskiego, potem zmienil sie na BIG BG a potem Millennium - i
    > oni na ten stary rachunek wyslali a bank znalazl mnie z nowym numerem

    Ważne że doszło :)

    > Okazuje się - tak mi tłumaczyli - że złożenie nowego NIP3 z rachunkiem
    > Fortisa nie oznacza polecenia skasowania starego rachunku - on nadal
    > jest widoczny a żeby znikł to trzeba tego NIPa3 inaczej wypełnić :-)))

    To już wolna interpretacja niektórych US - te "normalne" po podaniu nowego
    rachunku na NIP-3 aktualizowały go i zamykały stary. Zreszta na szczeście
    zamknięto urzędom tęfurtkę bo na nowym NIP-3 jest już wyraźnie napisane że
    nowy rachunek aktualizuje poprzedni więc nie ma mowy o składaniu dwóch NIP-
    ów 3.

    > - a na Fortis nie przysłali zwrotu bo im sie wstawił cynk że to
    > rachunek do DG której w życiu nigdy nie prowadziłem, o czym powinni
    > wiedzieć najlepiej ;-)

    A to już niestety pomyłka ludzka!!! Takie juz mamy Usy :(

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 30. Data: 2004-02-20 09:57:15
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Budzik"

    > Ale widziałeś na pewno że to był aktywny rachunek OSOBISTY, bo jako laik
    > mogłeś spojrzeć że ten rachunek był ale nie koniecznie musiał być
    > wprowadzony do zwrotu, mogł być informacyjnie albo juz zamknięty!

    spogladala w komputer pani z US i wspomniala cos o DG zaznaczonym przy rachunku
    ale potem powiedziala, ze to sie to blad systemu i ze to poprawia.
    Oczywiscie nic nie zrobili

    Taka sytuacja ze wysla na stary nr i tak jest lepsza od tej ktora zdazyla sie
    kilka lat temu jak bylo przejscie z 6 na 8-cyfrowe numery oddzialow. US zamiast
    wykonac jakies poprawki korzystajac z KIRowskich danych po prostu wszystkie
    informacje o rachunkach wyslalo w kosmos a forse przyslalo poczta :-)
    *** blad ***