  • 21. Data: 2007-03-26 05:44:39
    Temat: Re: Tokeny zagranicą
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Olisadebe napisał(a):

    > Data ważności nie ma nic wspólnego z synchronizacją tokena, bo trudno
    > byłoby utrzymać synchronizację przez kilka lat.
    > Data ważności jest związana z gwarantowaną trwałością systemu
    > bateria/układ elektroniczny.

    Moj token w Lukasie ten plaski stary umarl 2 miesiace przed koncem daty
    waznosci tzn przestal wyswietlac cyferki a wczesniej byl blady wiec
    pewnei bateryjke szlag trafil. A ze nosze go w teczce to zima pewnie mu
    zaszkodzila i skrocila troche zycie.

    > Tak na marginesie, synchronizacja dotyczy tylko takich tokenów, które
    > generują kod np co minutę (np token w Lukasie). Nie dotyczy tokenów z
    > pinem !

    A to dla sychnronizacji jakas roznica ?

  • 22. Data: 2007-03-26 08:54:41
    Od: Olisadebe <O...@a...com>

    Użytkownik Przemysław Maciuszko napisał:

    > W tej chwili mam drugi token w przeciągu kilku lat (okresy odpowiednio 3 lat
    > i 2 lat) i nigdy się nie 'rozsynchronizował'.

    Nawet zegarki szwajcarskie po 5 latach rozsynchronizują się ;) a co
    dopiero token.
    Niezbyt uważnie czytałeś to co napisałem wcześniej: "Jeżeli różnica
    wskazań wynosi więcej niż minuta to następuje automatyczne korekcja po
    stronie banku i klient o tym nawet nie wie" .
    Jesteś aktywnym użytkownikiem tokena bo: " Jeżeli jednak ktoś bardzo
    długo nie używa tokena to może się zdarzyć, że różnice są zbyt duże i
    bank odmówi autoryzacji".

    --
    Oli

  • 23. Data: 2007-03-26 08:54:59
    Od: Olisadebe <O...@a...com>

    Użytkownik Jan Strybyszewski napisał:

    > A to dla sychnronizacji jakas roznica ?

    Generowanie hasła w tzw trybie asychronicznym nazywanym
    Challenge-Response serwer przesyła do tokenu ( tzn ty wstukujesz ten
    kod do tokena, do tego potrzeba jeszcze pinu!) kod wejściowy
    (Challenge), na podstawie którego token oblicza hasło (Response) i ty go
    wysyłasz

    Tutaj nie ma potrzeby synchronizacji czasowej.

    --
    Oli

  • 24. Data: 2007-03-26 09:06:01
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Olisadebe napisał(a):

> [...]
    > wysyłasz
    > Tutaj nie ma potrzeby synchronizacji czasowej.

    A ja myslalem ze pin tylko zabezpiecza dostep do tokenu a tutaj to
    wyglada tak ze na podstawie kodu ze strony wpisanego do tokena
    generowany jest odpowiedz. Cos jak haslo i odzew ze sredniowiecza

  • 25. Data: 2007-04-04 12:00:48
    Od: Pi23 <p...@t...pl>

    Olisadebe napisał(a):

    > To program w banku pilnuje synchronizacji ( dopasowuje sie do zmian
    > tokena). Jeżeli jednak ktoś bardzo długo nie używa tokena to może się
    > zdarzyć, że różnice są zbyt duże i bank odmówi autoryzacji

    Ale jak sie token dostosowuje, skoro kod jest wyswietlany przez dluzsza
    chwile i system w banku nie wie, czy u mnie ten kod dopiero sie
    wyswietlil czy moze zaraz sie zmieni.

  • 26. Data: 2007-04-04 12:15:31
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Pi23 wrote:

    > Ale jak sie token dostosowuje, skoro kod jest wyswietlany przez dluzsza
    > chwile i system w banku nie wie, czy u mnie ten kod dopiero sie
    > wyswietlil czy moze zaraz sie zmieni.

    Nie token tylko serwer się synchronizuje no chyba, że zostaną
    przekroczone jakieś tam parametry graniczne to trzeba będzie wymienić
    token. Każdy token ma na odwrocie czas do kiedy jest ważny później to
    już tylko na brelok się nadaje.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 27. Data: 2007-05-06 13:11:20
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 26 Mar 2007 10:54:59 +0200, Olisadebe
    <O...@a...com> wrote:

> [...]
    >wysyłasz
    >
    >Tutaj nie ma potrzeby synchronizacji czasowej.

    odgrzewam, ale może się przydać: czas jest brany pod uwagę. Inaczej
    dałoby się wygenerować komplet odpowiedzi, a przynajmniej znacząco
    zmniejszyć bezpieczeństwo.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 28. Data: 2007-05-06 15:52:44
    Temat: Re: Tokeny zagranicš
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > odgrzewam, ale może się przydać: czas jest brany pod uwagę.

    Tak, ale w tym stylu:
    1. START
    2. 59... 58... 57... 0
    1. START
    2 j.w.

    /*-+

  • 29. Data: 2007-05-07 17:15:12
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 6 May 2007 17:52:44 +0200, "*piotr'ek*"

    >Tak, ale w tym stylu:
    >1. START
    >2. 59... 58... 57... 0
    >1. START
    >2 j.w.

    nie wiem, co masz na myśli. Ja wiem, że do obliczenia odpowiedzi
    tokena (na podane zapytanie) jest brany pod uwagę czas (w sensie: data
    i godzina).
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 30. Data: 2007-05-07 17:23:14
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 07 May 2007 19:15:12 +0200,
    osoba podpisana: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    napisała:
    [...]
    > nie wiem, co masz na myśli. Ja wiem, że do obliczenia odpowiedzi
    > tokena (na podane zapytanie) jest brany pod uwagę czas (w sensie: data
    > i godzina).

    A to dziwne. Bo w BGŻ ZTCp był taki sam token jak BZWBK, a ten na pewno
    brał do udzielenia odpowiedzi tylko "zapytanie"

    KJ

    3rd Law of Computing:
    Anything that can go wr
    fortune: Segmentation violation -- Core dumped