  • 1. Data: 2007-03-21 07:57:49
    Temat: Dostałem raport z BIK - subiektywna ocena zawartości ;-)
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,

    11. marca wysłałem zapytanie, 21. marca przyszedł. Szybko się uwinęli.
    Miałem wątpliwość, czy nie będą marudzić ze względu na dołączenie do wniosku
    wydruku z potwierdzenia przelewu z mBanku, a nie "zalecanego" pocztowego
    potwierdzenia wpłaty (wizyta w urzędzie pocztowym doprowadza mnie
    momentalnie do białej gorączki). No ale udało się, widać, że instytucja
    nowoczesna i zagląda w swoją historię wpłat ;-))).

    Co do zawartości:
    - wszystkie kredyty pięknie zawarte: stary konsumencki spłacony, obecny
    hipoteczny i obecny odnawialny z ekonta :-),
    - każda spłacona rata hipotecznego jest zawarta w raporcie (myślałem, że
    jest tylko saldo),
    - spłacony kredyt konsumencki jest odnotowany jako rachunek zamknięty (całe
    szczęście ;-) ),
    - z racji posiadania kredytu odnawialnego w ekoncie, w raporcie znajduje się
    saldo (jeśli jest ujemne) ekonta z ostatniego dnia każdego miesiąca. Jeśli
    na koniec danego miesiąca saldo było dodatnie, to w raporcie jest 0 (nie
    wiedziałem, że ten kredyt odnawialny jest tak skrupulatnie monitorowany
    ;-) ),
    - ciekawostka: nie ma uwagi o podwyższeniu limitu kredytu odnawialnego :-).

    W sumie podoba mi się. Ale to, co jest dla mnie najważniejsze, a o czym nie
    wiedziałem: najlepszy możliwy status płatności rat to "zaległość 0-30 dni".
    Wynika z tego, że obsuwa z płatnością raty do 30 dni w ogóle nie jest jakoś
    szczególnie odnotowywana w BIKu! Dla niektórych to istotne (w tym dla mnie),
    gdyż czasami pensja wpłynie np. drugiego danego miesiąca, a bank próbuje
    ściągnąć ratę pierwszego :-).

    Pozdrr.,
    Boa.

  • 2. Data: 2007-03-22 22:24:57
    Od: "Ag" <a...@w...pl>

    spoznienie jest odnotowywane i to dokladna liczne dni. tylko statu sie nie
    zmienia, dni spoznienia sa widoczne
    uwazaj, bo rozne banki maja roznie poustawiane systemy. BIK tylko zbiera
    informacje, a banki je przetwarzaja dla swoich potrzeb i analizuja. w pekao
    jak spoznisz sie jeden dzien, to juz system poazuje status 01 i tak jest do
    30 dni, pozniej idzie status 02. itd
    pozdr
    raf

  • 3. Data: 2007-03-23 19:18:57
    Od: "sygnetmk3" <s...@o...pl>

    Jakieś info jak wysłać zapytanie aby otrzymać takie info z BIK-u i czy to
    coś jest płatne?

  • 4. Data: 2007-03-23 23:43:56
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    www.bik.pl