  • 21. Data: 2009-06-22 19:48:03
    Temat: Re: Stałe obciążenie karty kredytowej
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    news:h1ojt8$5qp$1@news.wp.pl...
    > "Leszek Kowalski" <k...@o...pl> wrote in message

    > Bez CVV to raczej w ogole karty nie uzyjesz ;). Mi CVC2 sam sie starl na
    > karcie Polbankowej, na szczescie tyle razy korzystalem z niego, ze
    > zdarzylem nauczyc sie go na pamiec :).

    moja pierwsza czynność po otrzymaniu: karty zdrapanie go

  • 22. Data: 2009-06-22 20:04:31
    Od: Tolek <t...@N...gazeta.pl>

    On 2009-06-22 19:08, MK wrote:
> [...]
    > byla podana w PLN, obciazenia karty dokonano w EUR. Zlozylem reklamacje,
    > bo kwota ostateczna byla wyzsza niz podana przez sklep. Dostalem
    > odpowiedz, ze bank tylko rozlicza transakcje i zebym to sobie wyjasnial
    > ze sklepem. Reklamacje skladalem za posrednictwem serwisu internetowego.
    > Po otrzymaniu odpowiedzi zadzwonilem na Citiphone i zlozylem jeszcze raz
    > powiedzialem, ze transakcji na taka kwote w tym dniu nie wykonywalem. Po
    > kilku dniach dostalem odpowiedz, ze uznano moja reklamacje w zakresie
    > roznicy miedzy kwota obciazenia karty w PLN a cena podana przez sklep.

    Dokładnie ten case przeszedłem z Millenium MC 2 razy, trochę trwało, ale
    za każdym razem pozytywnie, wysyłając tylko reklamację przez millenet.

    W.

  • 23. Data: 2009-06-22 20:15:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 22 Jun 2009 20:48:24 +0200, Leszek Kowalski napisał(a):

    > Jednak na innych terminalach (najcześciej w małych sklepach, lub tych
    > niepołączonych z kasą fiskalną), na slipach sprzedawcy jest pełny numer
    > karty i data ważności. Wystarczy tylko kod CVV i już nieuczciwy sprzedawca
    > może robić zakupy w necie na nasze konto.

    Na konto sprzedawcy.

    > Najlepszym zabezpieczeniem wydaje się ficzyne usunięcie kodu CVV z karty.

    Zabezpieczenie kogo przed czym?

> [...]
    > trzymałem ich tysiące), a kod PIN w sposób dyskretny wprowadza co 20 klient.

    Ludzie w Polsce wiedzą, że im nic nei grozi.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 24. Data: 2009-06-22 20:16:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 22 Jun 2009 18:59:46 +0200, Tomasz Nowicki napisał(a):

    > Taaak, różnie z tym bywa. Ja raz padłem ofiarą fraudu przy transakcji
    > sieciowej (sklep nie dostarczył towaru) i citi mnie spuścił na szczaw, bo
    > niby transakcja szła przez pośrednika typu allpay, a on "nie stwierdził
    > nieprawidłowości" - klasyczne "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan
    > zrobisz?". Także to bezpieczeństwo z citi to mit i tyle.

    I miał rację. Jak się przyznałeś, że to Ty zapłaciłeś, to oni nic do tego
    nie mają.
    Zupełnie inaczej jest, jeśli reklamujesz transakcję, której nie wykonałes
    Ty. Kasa wraca na gwizdniecie na konto.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 25. Data: 2009-06-22 20:17:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 22 Jun 2009 19:08:03 +0200, MK napisał(a):

> [...]
    > odpowiedz, ze uznano moja reklamacje w zakresie roznicy miedzy kwota
    > obciazenia karty w PLN a cena podana przez sklep.

    Kluczowym powyżej jest, że Ty nie zgadzałes się na taką transakcję.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 26. Data: 2009-06-22 20:36:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message

    > Kluczowym powyżej jest, że Ty nie zgadzałes się na taką transakcję.

    Za pierwszym razem transakcje odrzucili, a w miedzyczasie nic sie nie
    zmienilo.

    MK

  • 27. Data: 2009-06-22 21:08:47
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote in message

    > moja pierwsza czynność po otrzymaniu: karty zdrapanie go

    A ja dzis placilem karta za dostep do elektronicznego wydania gazety
    wyborczej i nie musialem podawac CVC2, po co wiec go zdrapytac? ;)

    MK

    PS. zeby nie bylo zbednych pytan... aklajer: eCard, karta: Maestro PayPass.

  • 28. Data: 2009-06-22 21:19:46
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    wiadomości news:19zs0xe0lfvos$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Na konto sprzedawcy.

    Jestem kasjerem, znam numer karty, datę ważności i kod CVC2. Wystarczy aby
    kupić sobie coś w necie (np. karty do telefonów). W jaki sposób posiadacz
    karty udowodni iż to nie on dokonywał transakcji? W jaki sposób winę można
    udowodnić sprzedawcy, zwłaszcza gdy kartą płaciło się w 100 różnych punktach
    usługowo - handlowych?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 29. Data: 2009-06-22 21:22:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 22 Jun 2009 22:36:30 +0200, MK napisał(a):

    > Za pierwszym razem transakcje odrzucili, a w miedzyczasie nic sie nie
    > zmienilo.

    Widocznie nie napisałeś słowa - klucza.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 30. Data: 2009-06-22 21:44:49
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Widocznie nie napisałeś słowa - klucza.

    Zrobilem to co trzeba. A widac to po tym, ze nie cala kwota zostala zwrocona
    tylko roznica. Gdyby wzieto pod uwage tylko to, ze nie dokonalem transakcji
    to wtedy by wrocila cala. O ile pamietam na formularzach do reklamacji
    karcianych sa 3 opcje: 1/ nie dokonywalem transakcji, 2/ transakcja byla na
    inna kwote, 3/ nie otrzymalem towaru. Z 2 ostatnich opcji musialem juz
    skorzystac. W przypadku opcji 3 czekalem na zwrot ponad pol roku (karta
    Kredyt Banku obslugiwana przez CKC), opcja 2 - czas pozytywnego rozpatrzenia
    reklamacji ok. 7 dni.

    MK