  • 1. Data: 2009-06-21 09:38:17
    Temat: Stałe obciążenie karty kredytowej
    Od: Tomasz <t...@g...com>

    Czy ktoś z Was korzysta tej możliwości opłacania rachunków
    telefonicznych (Orange, Plus itp)?
    Zastanawiam się nad tą opcją w Orange - dostałbym dodatkowe 100 pkt co
    miesiąc, ale mam wątpliwość dotyczącą bezpieczeństwa:

    Wysyłam faxem formularz do Orange w którym jest pełny numer karty,
    data ważności. Ktoś nieuczciwy może to wykorzstać i kłopot gotowy.

    Drugie pytanie do posiadaczy KK w mBanku: czy obciążenie KK przez
    operatora gsm (płatność za rachunek tel.) jest notyfikowane smsem z
    mBanku (dotyczy usługi powiadamianie sms o operacjach kartowych)?

  • 2. Data: 2009-06-21 09:55:50
    Temat: Re: Stałe obciążenie karty kredytowej
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Tomasz pisze:
    > Wysyłam faxem formularz do Orange w którym jest pełny numer karty,
    > data ważności. Ktoś nieuczciwy może to wykorzstać i kłopot gotowy.

    Takie dane jak numer karty, data ważności zostają na większości wydruków
    jakie zostawiasz u sprzedawcy (po podpisaniu/wklepaniu pinu).

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2009-06-21 10:01:06
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Takie dane jak numer karty, data ważności zostają na większości wydruków
    > jakie zostawiasz u sprzedawcy (po podpisaniu/wklepaniu pinu).

    zostaje tylko fragment numeru

    --
    http://sklep.wielobranzowy.eu - sprawdź jak tanio!
    http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99

  • 4. Data: 2009-06-21 10:18:03
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 21 Jun 2009 11:55:50 +0200, Mithos napisał(a):

    > Takie dane jak numer karty, data ważności zostają na większości wydruków
    > jakie zostawiasz u sprzedawcy (po podpisaniu/wklepaniu pinu).

    Tak było parę lat temu, obejrzyj aktualne wydruki :).

    --
    Kojer

  • 5. Data: 2009-06-21 10:27:28
    Od: Tomasz <t...@g...com>

    On 21 Cze, 12:18, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > Tak było parę lat temu, obejrzyj aktualne wydruki :).
    >
    > --
    > Kojer

    Wiem, że dalej niektóre terminalne dalej drukują pełny numer karty. Na
    szczęście jest ich coraz mniej. Jakiś rok temu Albert (obecnie
    Carrefour Expres) drukował pełne numery.

    Ogólnie - ktoś korzysta z takiej metody płatności jak na początku
    wątku?
    Jakieś uwagi/opinie?

  • 6. Data: 2009-06-21 11:06:12
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h1l0d6$60c$1@inews.gazeta.pl...

    > zostaje tylko fragment numeru

    Mylisz się. W większości przypadków sprzedawca ma cały numer a odcinek
    klienta tylko kawałek. Wynika to z faktu, że slipy klientów często trafiają
    do śmieci. Jak to sprawdzić? Dokonaj transakcji pustą kartą i wtedy
    przekonasz się, że w pierwszym slipie drukowany jest cały numer. Inny sposób
    to przyjrzeć się co jest na wydruku z terminala w trakcie autoryzacji.

  • 7. Data: 2009-06-21 11:21:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Jun 2009 02:38:17 -0700 (PDT), Tomasz napisał(a):

    > Wysyłam faxem formularz do Orange w którym jest pełny numer karty,
    > data ważności. Ktoś nieuczciwy może to wykorzstać i kłopot gotowy.

    Zostawiasz ta informację w każdym sklepie. Bój się.

    > Drugie pytanie do posiadaczy KK w mBanku: czy obciążenie KK przez
    > operatora gsm (płatność za rachunek tel.) jest notyfikowane smsem z
    > mBanku (dotyczy usługi powiadamianie sms o operacjach kartowych)?

    A to nieco zmienia postać rzeczy. mBank nie ma pojęcia o tym, co to jest
    transakcja bez fizycznej obecności karty.
    Zmień wystawcę karty i przestań się bać.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2009-06-21 11:22:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Jun 2009 12:18:03 +0200, Robert Kois napisał(a):

    > Tak było parę lat temu, obejrzyj aktualne wydruki :).
    Obejrzyj sobie wydruk raportu transakcji z POS. Jest wszystko.
    Ukrywanie kawałka numeru było po to, żeby niedorozwoje nie mający pojęcia o
    tym, że sprzedawca musi znac pełne dane karty nie płakały.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 9. Data: 2009-06-21 11:24:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 21 Jun 2009 03:27:28 -0700 (PDT), Tomasz napisał(a):

    > Wiem, że dalej niektóre terminalne dalej drukują pełny numer karty. Na
    > szczęście jest ich coraz mniej. Jakiś rok temu Albert (obecnie
    > Carrefour Expres) drukował pełne numery.

    I dalej drukuje, tylko nie dla klienta. Dlaczego? Żeby ludzie nie mający
    pojęcia o tym nie płakali.

    > Ogólnie - ktoś korzysta z takiej metody płatności jak na początku
    > wątku?
    > Jakieś uwagi/opinie?

    Tak, korzystałem, bez problemów. Tylko ja miałem kartę Citi, czyli banku
    który wie co to transakcja Mo/To/Io i wie również co to reklamacja.
    Dlatego też nie sram w portki, że mi ktoś numer wykradnie. No wykradnie. I
    co dalej?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2009-06-21 12:58:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 21 Jun 2009 03:27:28 -0700, Tomasz napisał(a):

    > Ogólnie - ktoś korzysta z takiej metody płatności jak na początku wątku?

    Tak, od jakichś 5 lat, w ówczesnej Idei, obecnie w sieci Orżnąć.

    > Jakieś uwagi/opinie?

    Działa.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    << reklama >> potrzebny fotograf we Wrocławiu? <<
    << http://zaklad.foto-krzyki.pl >>