  • 1. Data: 2004-09-01 19:17:22
    Temat: Splata kredytu studenckiego i PKO BP
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Od pazdzirernika bede splacal kredyt studencki.
    Dzisiaj dostalem z banku PKO BP (V oddzial w Lodzi)
    plan splaty podpisany przez 2 pracownikow z pieczatkami.
    Problem w tym, ze na tym papierze nie ma numeru konta,
    na ktore mam splacac (nie mam konta w PKO BP).
    W kopercie byl jeszcze druczek przeleu z recznie
    wpisanym dlugopisem numerem konta.
    Domyslam sie, ze mam
    na to konto splacac. No i pytanie na ile to jest
    standardowa procedura w PKO BP?
    Bo przeciez pracownik do koperty mogl
    wrzucic swoj numer konta (nawet sie pod tym nie podpisal)
    albo zwyczjanie sie pomylic wpisujac (chociaz malo
    prawdopodone ze wzgledu na NRB).
    Czy PKO BP przysyla do domu co jakis czas
    potwierdzenia, ze kredyt jest splacany?
    Nie chcialbym sie po paru latach dowiedziec,
    ze wplacalem na zle konto.
    Wiem, ze najlepiej to pojechac do tego oddzialu,
    ale teraz mam do niego prawie 200 km:(

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2004-09-01 19:28:44
    Temat: Re: Splata kredytu studenckiego i PKO BP
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Marcin napisał:

    > Wiem, ze najlepiej to pojechac do tego oddzialu,
    > ale teraz mam do niego prawie 200 km:(

    A do najblizszego telefonu?

    Bartol

  • 3. Data: 2004-09-02 06:01:05
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    > wpisanym dlugopisem numerem konta.
    > Domyslam sie, ze mam
    > na to konto splacac. No i pytanie na ile to jest

    Co do PKO to nie wiem ale numer konta powinien byc raczej w umowie.

  • 4. Data: 2004-09-02 06:45:58
    Od: "nebe" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > Problem w tym, ze na tym papierze nie ma numeru konta,
    > na ktore mam splacac (nie mam konta w PKO BP).
    --cięcie--

    Z PKO BP tak już jest, też miałem związany z tym problem.
    1. Nie musisz jechać do oddziału, wystarczy zadzwonić, jak sugerował Bartol.
    Chociaż wypadałoby, żeby bank załatwił to bardziej formalnie.
    2. Groźba, że będziesz wpłacał przez lata raty na nie swoje konto, nie
    istnieje, gdyż wystarczy że nie wpłynie choć jedna rata a bank szybko upomni
    się o swoje :).
    3. Zwróć uwagę, czy na blankietach wpłat nie ma tego numeru (ewentualnie bez
    NRB), co na wypisanym ręcznie blankiecie.

    Ja mam jeszcze inny problem związany z kredytem studenckim. Otóż po zmianie
    stóp procentowych zmienia się oprocentowanie kredytu, z tym że nowy plan spłaty
    otrzymuję po terminie spłaty bieżącej raty. Wpłacam ratę pierwszego a plan
    spłaty otrzymuję około piatego i jest w nim zwiększona rata, którą właśnie
    wpłaciłem. Zastanawiam się czy bank w końcu nie upomni się o brakujące odsetki?
    Zbieram na wszelki wypadek korespondencję jako dowód, że została wysłana zbyt
    późno, ale czy to wystarczy? Dodam jeszcze, że w nowym planie spłaty nie są
    uwzględniane kwoty faktycznie wpłacone, lecz tak jakby były cały czas wpłacane
    dokładnie zgodnie z planem. Teoretycznie mógłbym sam wyliczać kolejne raty, ale
    szczerze powiedziawszy nie bardzo mi się chce.

    Pozdrawiam
    nebe

  • 5. Data: 2004-09-02 07:32:21
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

> [...]
    raty, ale
    > szczerze powiedziawszy nie bardzo mi się chce.

    Tak to czytam i stwierdzam, że Pekao to luksus to w porównaniu do PKO BP
    ;)))) Bo w Pekao dostaję list z wysokością raty już na 2-3 dni robocze przed
    terminem zapłaty. Poza tym co miesiąc jest na tym świstku też kwota
    pozostała do spłaty i widać, ze się zmiejsza :)

    Co do rachunku do spłaty. On nie musi być taki jak w umowie. Ja miałem w
    umowie Eurokonto ale dawno je zamknąłem. Telefonicznie podano mi po prostu
    numer rachunku do spłaty. Warto przy spłacie podawać dane odbiorcy (czyli
    swoje) oprócz numeru. To powinno pomóc w przypadku ewentualnego przekrętu
    (był już case, że bank jest zobowiązany sprawdzać dane beneficjenta).

    Pozdrawiam
    topjes

  • 6. Data: 2004-09-02 08:16:00
    Od: g...@s...pl

> [...]
    ale
    > szczerze powiedziawszy nie bardzo mi się chce.

    Zgadza się z tymi planami spłat w PKO BP. Mają naprawdę porąbany system
    informatyczny. Kompletne fiasko. Mam dokładnie to samo tyle, że z kredytem
    hipotecznym. Zamiast przysłać mi "historię" ruchów na końcie roboczym plus 3
    najbliższe raty które powinienem zapłacić to przysyłają mi co 3 miechy parę
    stron A4 z "nowym planem spłat" nieuwzględniającym nadpłat których dokonuje...
    Poprostu wyrzucam je do kosza. kompletna bzdura.. Aby się dowiedzieć ile mam
    jeszcze kredytu do spłacenia dzwonie do banku i czasami powiedzą czasami nie.

    George

  • 7. Data: 2004-09-02 08:23:27
    Od: "Adam Iganowicz" <i...@w...pl.won.ze.spamem>

    > 2. Groźba, że będziesz wpłacał przez lata raty na nie swoje konto, nie
    > istnieje, gdyż wystarczy że nie wpłynie choć jedna rata a bank szybko
    upomni
    > się o swoje :).

    no i przy okazji "z automatu" zrobi stosowny wpis w biurze informacji
    kredytowej.... ;)
    AI

  • 8. Data: 2004-09-02 19:19:02
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości

    > A do najblizszego telefonu?

    Tyle co do kieszeni;)
    Tyle, ze w planie splaty nie ma numeru telefonu, na kopercie nie ma.
    Musze poszukac w starej korepondecnji albo w Internecie.

    Pozdrawiam

    Marcin