  • 1. Data: 2004-09-01 18:01:57
    Temat: "Na rachunkach IKE będzie można gromadzić obligacje" [onet]
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    http://info.onet.pl/973821,10,item.html

    "Ministerstwo Finansów uruchomi 1 października nową formę oszczędzania
    na emeryturę w ramach indywidualnych kont emerytalnych (IKE)."

    "Będą to emerytalne dziesięcioletnie obligacje oszczędnościowe (EDO) i
    będą one dostępne wyłącznie dla klientów indywidualnych w banku PKO BP.
    Każdy, kto zechce kupić obligacje, będzie musiał założyć indywidualne
    konto emerytalne w PKO BP."

    Michał

  • 2. Data: 2004-09-01 18:11:53
    Od: "Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\)" <p...@w...pl>

    W artykule news:41360E95.8050800@news.mrc.tychy.org,
    Michał Rolka z adresu <usenet@moje_nazwisko.info> napisał(a):

    > Każdy, kto zechce kupić obligacje, będzie musiał założyć
    > indywidualne konto emerytalne w PKO BP."

    UOKiK powinien się tym zająć.

    --
    *Pozdrawiam*
    *Piotr Hołda*

  • 3. Data: 2004-09-02 05:39:32
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)"
    > W artykule news:41360E95.8050800@news.mrc.tychy.org,

    > UOKiK powinien się tym zająć.

    A czym konkretnie?
    MF ma umowe z PKO BP na sprzedaz obligacji, wiec co w tym dziwnego?
    Przedtem mieli z Pekao, to tez sprawa dla UOKiK?
    Wcale nie powinni miec umowy, twoim zdaniem?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2004-09-02 06:59:35
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > A czym konkretnie?
    > MF ma umowe z PKO BP na sprzedaz obligacji, wiec co w tym dziwnego?
    > Przedtem mieli z Pekao, to tez sprawa dla UOKiK?
    > Wcale nie powinni miec umowy, twoim zdaniem?

    Warunek posiadania IKE w PKO

  • 5. Data: 2004-09-02 07:21:10
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "ROBBO 2" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Warunek posiadania IKE w PKO

    No i?
    Przeczytales JAKIE to sa obligacje?
    I czym sie roznia od obligacji dodtad rozprowadzanych przez PKO BP?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2004-09-02 07:57:49
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Michał Rolka" <usenet@moje_nazwisko.info> napisał w wiadomości
    > http://info.onet.pl/973821,10,item.html
    >
    > na emeryturę w ramach indywidualnych kont emerytalnych (IKE)."
    > Każdy, kto zechce kupić obligacje, będzie musiał założyć indywidualne
    > konto emerytalne w PKO BP."

    Eeetam
    IKE będzie miało wiele banków i efekty tego będą gorsze niż z SFI mbank
    Za kilkadziesiąt lat kto wie jaki będzie podatek, może żaden, albo IKE
    zostanie opodatkowane
    Przy takiej "zaje*stej" kwocie 1/8 średniej krajowej (1,5 średniej
    miesięcznej rocznie) IKE nie ma sensu:-(

  • 7. Data: 2004-09-02 08:00:07
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    > No i?
    > Przeczytales JAKIE to sa obligacje?

    List emisyjny pod koniec wrzesnia

    > I czym sie roznia od obligacji dodtad rozprowadzanych przez PKO BP?

    Niczym wystawca jest MF obligacje detaliczne. Subkonto jest potrzbne po to
    zeby nie naliczac podatku.
    IMHO moge miec tylko jedno IKE wiec rozwiazanie jest ostro bez sensu.
    No ale ustawa o IKE pewnie jest tu problemem. W artykule na interri jest
    nieco inaczej

  • 8. Data: 2004-09-02 15:20:38
    Od: d...@p...onet.pl (Adam S.)

    > A czym konkretnie?
    > MF ma umowe z PKO BP na sprzedaz obligacji, wiec co w tym dziwnego?
    > Przedtem mieli z Pekao, to tez sprawa dla UOKiK?
    > Wcale nie powinni miec umowy, twoim zdaniem?

    Porównanie sytuacji z Pekao IMO chybione. Kiedy Pekao miało umowę z MF
    obligacje mogłeś kupić w różnych biurach maklerskich /nie tylko Pekao/
    Teraz jeżeli chcesz je kupić na rynku pierwotnym musisz skorzystać z
    usług PKO BP.

    pozd
    Adam

  • 9. Data: 2004-09-02 15:30:43
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Adam S. said the following on 2004-09-02 17:20:
    [...]

    > Porównanie sytuacji z Pekao IMO chybione.
    Nie.

    > Kiedy Pekao miało umowę z MF
    > obligacje mogłeś kupić w różnych biurach maklerskich /nie tylko Pekao/
    > Teraz jeżeli chcesz je kupić na rynku pierwotnym musisz skorzystać z
    > usług PKO BP.

    A wtedy na rynku pierwotynym _tylko_ z pekao sa.

    Dokładnie tak samo.

    KJ

  • 10. Data: 2004-09-02 16:14:43
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    W wiadomości z 04-09-02 17:30, tako rzecze Kamil Jońca:

    > A wtedy na rynku pierwotynym _tylko_ z pekao sa.
    >
    > Dokładnie tak samo.

    AFAIR w innych DM też... w DMBZWBK widziałem oferty.

    Michał