    From: "nebe" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Splata kredytu studenckiego i PKO BP
    Date: 2 Sep 2004 08:45:58 +0200

    > Od pazdzirernika bede splacal kredyt studencki.
    > Dzisiaj dostalem z banku PKO BP (V oddzial w Lodzi)
    > plan splaty podpisany przez 2 pracownikow z pieczatkami.
    > Problem w tym, ze na tym papierze nie ma numeru konta,
    > na ktore mam splacac (nie mam konta w PKO BP).
    --cięcie--

    Z PKO BP tak już jest, też miałem związany z tym problem.
    1. Nie musisz jechać do oddziału, wystarczy zadzwonić, jak sugerował Bartol.
    Chociaż wypadałoby, żeby bank załatwił to bardziej formalnie.
    2. Groźba, że będziesz wpłacał przez lata raty na nie swoje konto, nie
    istnieje, gdyż wystarczy że nie wpłynie choć jedna rata a bank szybko upomni
    się o swoje :).
    3. Zwróć uwagę, czy na blankietach wpłat nie ma tego numeru (ewentualnie bez
    NRB), co na wypisanym ręcznie blankiecie.

    Ja mam jeszcze inny problem związany z kredytem studenckim. Otóż po zmianie
    stóp procentowych zmienia się oprocentowanie kredytu, z tym że nowy plan spłaty
    otrzymuję po terminie spłaty bieżącej raty. Wpłacam ratę pierwszego a plan
    spłaty otrzymuję około piatego i jest w nim zwiększona rata, którą właśnie
    wpłaciłem. Zastanawiam się czy bank w końcu nie upomni się o brakujące odsetki?
    Zbieram na wszelki wypadek korespondencję jako dowód, że została wysłana zbyt
    późno, ale czy to wystarczy? Dodam jeszcze, że w nowym planie spłaty nie są
    uwzględniane kwoty faktycznie wpłacone, lecz tak jakby były cały czas wpłacane
    dokładnie zgodnie z planem. Teoretycznie mógłbym sam wyliczać kolejne raty, ale
    szczerze powiedziawszy nie bardzo mi się chce.

    Pozdrawiam
    nebe