  • 81. Data: 2008-09-26 21:50:29
    Temat: Re: Słyszeliście już o Lukas Banku ?
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    news:gbh3q1$p77$1@news.onet.pl...

    > Tyle, że znamy ja nie z banku, a od dziennikarza. Nie wiemy, na ile ją
    > zmanipulowano.

    Myslisz, ze zdanie o tym, iz do obowiazkow praconika nie nalezalo
    popelnianie przestepstw zostalo wymyslone przez dziennikarza?
    Dziennikarz dal jednak kilka dni na odpowiedz banku na zarzuty,
    ale sie nie doczekal. Moze czekal za krotko, ale
    postaw sie w takiej samej sytuacji. Ginie Ci z konta ponad 80 K PLN
    a bank umywa rece. Jezeli nie sa to wszystkie Twoje pieniadze
    to mozesz sie jeszcze procesowac z bankiem,
    ale jak to beda Twoje wszystkie oszczednosci
    to mozesz juz nie miec na adwokata.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 82. Data: 2008-09-27 10:32:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    monowalker pisze:
> [...]
    3,Okradziony_jubiler_kontra_Lukas_Bank.html

    > W tekście nie ma informacji na jakim stanowisku zatrudniony był
    > złodziej, więc IMO. ciężko powiedzieć, czy miał odpowiednie uprawnienia
    > i dostęp do danych aby przelać pieniądze z konta tego jubilera.
    >
    > Dlatego wina banku nie wydaje mi się tak oczywista jak większość osób tu
    > uważa.

    Z całego tego artykułu wygląda mi na to, że ten jubiler i koleś z banku
    zawarli prywatną (być może byli nawet znajomymi) umowę typu: Pan mi tu
    poobraca moimi pieniędzmi a ja odpalę z zysku 30%. Tu jest mój login i
    hasło - proszę działać.

    A jak kasa zniknęła - to bank jest winien.

    --
    Pete

  • 83. Data: 2008-09-27 11:03:24
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Pete <n...@n...com> writes:

    [...]
> [...]
    > banku zawarli prywatną (być może byli nawet znajomymi) umowę typu: Pan
    > mi tu poobraca moimi pieniędzmi a ja odpalę z zysku 30%. Tu jest mój

    A możesz powiedzieć dlaczego z tego artykułu to wynika?

    KJ(to nie jest ironia)

  • 84. Data: 2008-09-27 13:06:56
    Temat: Re: Słyszeli?cie już o Lukas Banku ?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 26 Sep 2008 12:53:53 +0200, "kris"
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie jest to takie proste bo do zalogowania też potrzebuje hasła a z hasłami
    >jednorazowymi to też nie tak prosto jak piszesz. Do konkretnej operacji
    >trzeba podać konkretne hasło z listy(system podaje że masz podać np 48
    >hasło)a nie kolejen nioewykorzystane.

    Który system?
    Lucasa? MBanku?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 85. Data: 2008-09-27 17:09:29
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    ViRuS wrote:
    > Użytkownik "Jan Słupicki" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Tlumaczenie banku jest idiotyczne. Przeciez ten kolo z racji swojego
    > stanowiska mial dostep do pieniedzy klienta. Nie byl "prywatnym" hackerem.
    > Zadziwiajace czemu Lukas taki syf robi wokol siebie za durne 81 tys.
    > Swoja droga kolo niezle to wykombinowal, 81 tys za 1,5 roku odsiadki to
    > niezly przelicznik, kase pewnie zakopal i po wyjsciu bedzie gosc. No chyba
    > ze bank go zlapie za gardlo i przycisnie komornikiem.

    daj spokój, do pierdla za 81tyś ? za 8mln to rozumiem.
    Przecież jak wyjdzie to już nie będzie mu się tak łatwo zarabiało...

    Marcin

  • 86. Data: 2008-09-27 19:15:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    Kamil Jońca pisze:
    > Pete <n...@n...com> writes:
    >
    > [...]
    >>
    > A możesz powiedzieć dlaczego z tego artykułu to wynika?
    >
    > KJ(to nie jest ironia)

    Źle to ująłem. Bezpośrednio z artykułu oczywiście to nie wynika. Ale
    cała ta sytuacja wygląda tak nieprawdopodobnie, że trudno mi uwierzyć w
    wersję jubilera.

    Bo aż nie wyobrażam sobie sytuacji, że Lukas dla marnych 81 tyś.
    zaryzykował swoją opinię i postanowił nie płacić za przestępstwo pracownka.

    --
    Pete

  • 87. Data: 2008-09-27 19:45:21
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Pete <n...@n...com> writes:

    > Źle to ująłem. Bezpośrednio z artykułu oczywiście to nie wynika. Ale
    > cała ta sytuacja wygląda tak nieprawdopodobnie, że trudno mi uwierzyć
    > w wersję jubilera.
    Erm. Co do tego zgoda. Też mam wrażenie, że jubiler nie mówi wszystkiego
    np. że podał pracownikowi *wszystkie dane* niezbędne do wykonywania
    operacyj.

    Ale od tego jest (IMO) bardzo daleka droga do postawienia wniosku, że
    dzialali obaj w zmowie i klient kazał/zgodził się na pomnażanie kasy przez
    pracownika.
    KJ

  • 88. Data: 2008-09-27 20:44:34
    Od: Pete <n...@n...com>

    Kamil Jońca pisze:

    > Erm. Co do tego zgoda. Też mam wrażenie, że jubiler nie mówi wszystkiego
    > np. że podał pracownikowi *wszystkie dane* niezbędne do wykonywania
    > operacyj.

    Zwłaszcza, że od razu znał podejrzanego :-O

    > Ale od tego jest (IMO) bardzo daleka droga do postawienia wniosku, że
    > dzialali obaj w zmowie i klient kazał/zgodził się na pomnażanie kasy przez
    > pracownika.
    > KJ

    To tylko jedna z hipotez drogi Watsonie ;)

    --
    Pete

  • 89. Data: 2008-09-27 21:19:24
    Od: "kris" <K...@w...pl>

> [...]
    > hasło - proszę działać.
    >
    > A jak kasa zniknęła - to bank jest winien.

    Dokładnie mamtakie same odczucia.

    Krzysiek

  • 90. Data: 2008-09-28 09:13:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 27 Sep 2008 21:15:38 +0200, Pete <n...@n...com> wrote:

    >Bo aż nie wyobrażam sobie sytuacji, że Lukas dla marnych 81 tyś.
    >zaryzykował swoją opinię i postanowił nie płacić za przestępstwo pracownka.

    Ja sobie wyobrażam. Wystarczy, że kierownik oddziału nie dopełnił
    swoich obowiązków, przez co w razie gdyby bank wypłacił te 81
    tysiaków, to kierownik musiałby je oddawać z własnej kieszeni.
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356