  • 1. Data: 2008-09-25 10:43:17
    Temat: [Lukas] aż trudno uwierzyć.
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,57324
    53,Okradziony_jubiler_kontra_Lukas_Bank.html

    Najlepsze jest to:
    =========================
    Najbardziej szokujący jest jednak następny akapit. "Pragnę podkreślić,
    iż bez znaczenia dla niniejszej sprawy pozostaje fakt, iż Łukasz B.
    pozostawał pracownikiem Lukas Banku, jako że do jego obowiązków
    pracowniczych nie należało popełnianie przestępstw polegających na
    włamywaniu się do sieci bankowości elektronicznej. Wobec powyższego nie
    jest możliwe przypisanie Lukas Bankowi odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez pracownika przy wykonywaniu przez niego obowiązków
    pracowniczych" - przekonuje departament prawny Lukas Banku.
    =========================

    KJ

  • 2. Data: 2008-09-25 10:56:10
    Temat: Re: [Lukas] aż trudno uwierzyć.
    Od: "sumi" <s...@p...onet.noSPAM.pl>

    "Kamil Jońca" wrote in message

> [...]
    > wyrządzoną przez pracownika przy wykonywaniu przez niego obowiązków
    > pracowniczych" - przekonuje departament prawny Lukas Banku.

    riposta też jest ciekawa:
    ============
    Zaciekawieni tłumaczeniem prawników wysłaliśmy w piątek dwa pytania do
    rzeczniczki Lukas Banku. Po pierwsze, czy do obowiązków jakiegokolwiek
    pracownika Lukas Banku należy "popełnianie przestępstw polegających na
    włamywaniu się do sieci bankowości elektronicznej"? Po drugie, jeżeli nikt
    nie ma takiego zakresu obowiązków, to czy oznacza to, że Lukas Bank nie
    ponosi żadnej odpowiedzialności za bezprawne działania swoich pracowników?
    Odpowiedzi do wczoraj nie otrzymaliśmy.
    ============
    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 3. Data: 2008-09-26 23:32:18
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    Info z banku mnie przyznam niezłe...
    Ciekaw jestem jak ta "reklama" czknie się Lukasowi i na ile większą kwotę,
    niż strata tego człowieka. Artykuł drugi dzień utrzymuje się w dziesiątce
    najczęściej czytanych na internetowej wybiórczej, a przyznam, że zanim
    siadłem wieczorem i go spokojnie przejrzałem, to wcześniej 2 osoby już mi go
    zrelacjonowały. Raczej nie przeszedł niezauważony.
    Nie do końca jednak kumam mechanizm tej kradzieży. Nie wiem jak jest
    autoryzowany dostęp przy kontach bez tokena, ale przy e-konto pro z tokenem
    nie widzę opcji dla takiego magika.
    Słuchajcie, jak się z Lukasa korzysta w oddziale banku? Ja byłem ostatnio,
    tak pierwszy raz chyba od 3 lat, musiałem sobie przypomnieć PIN do obsługi w
    oddziale, ale nie mam pojęcia jak się go zmienia &#8211; czy jest wysyłany pocztą
    do domu, czy od razu na miejscu? Jeśli to drugie, to tu bym widział
    ewentualne pole do nadużyć, ale poza tym w opcji jaką mam, to nie specjalnie.

    Tomek

  • 5. Data: 2008-09-26 23:43:42
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Tomasz Opalski <o...@g...pl> wrote:

> [...]
    > do domu, czy od razu na miejscu? Jeśli to drugie, to tu bym widział
    > ewentualne pole do nadużyć, ale poza tym w opcji jaką mam, to nie specjalnie.

    Zmienia sie go w oddziale, trzeba podpisac dyspozycje zmiany (wiec
    zostaje podpis do sprawdzenia).

    a.