  • 1. Data: 2008-09-25 09:40:31
    Temat: Gdzie konto w GBP i dobry kurs?
    Od: "Marek" <n...@m...mnie>

    Witam, prosze o pomoc w nastepujacym problemie - chce przelac funty do
    Polski i zamienic je na zlotowki. Zalezy mi, zeby bylo to mozliwie
    nieskomplikowane i zeby kurs wymiany na zlotowki byl sensowny.

    W tej chwili mam rachunek w mBanku i z tego, co sie tam dowiedzialem, konto
    w GBP moglbym otworzyc w zasadzie od reki a przelew z tego konta na rachunek
    w zlotowkach bylby bezplatny. Wiem oczywiscie, ze bede musial zaplacic za
    przelew z UK to PL.
    Szkopul rozwiazania z mBankiem jest taki, ze kursu ponoc nie mozna
    negocjowac. W gre wchodzilaby wieksza kwota, wiec liczylem na to, ze jednak
    uda sie wytargowac jakis ciekawszy kurs niz oglaszany w tabeli.

    Szukalem w archiwum ale nie znalazlem aktualnych albo bardziej konkretnych
    odpowiedzi. Slyszalem tez o ofercie Citibanku ale nie chce otwierac u nich
    konta w UK, kurs funta u nich tez nie wydawal mi sie bardzo korzystny. Oto
    wiec pytanie - w jaki sposob najprosciej przelac funty na rachunek walutowy
    w Polsce i jak je potem korzystnie zamienic na zlotowki kiedy przyjdzie
    odpowiednia chwila? W ktorym banku mozna negocjowac kurs, a otwarcie
    rachunku walutowego nie jest zbyt skomplikowane? Dzieki za podpowiedzi.

  • 2. Data: 2008-09-25 09:50:16
    Temat: Re: Gdzie konto w GBP i dobry kurs?
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > przyjdzie odpowiednia chwila? W ktorym banku mozna negocjowac kurs, a
    > otwarcie rachunku walutowego nie jest zbyt skomplikowane? Dzieki za

    najlepsze rozwiazanie to jednak Citi - przelejesz do Polski funty i
    przewalutowania nie bedzie, a tutaj wyplacisz gotowke w kasie i wymienisz w
    kantorze - oplaca sie jezeli ma to byc faktycznie wieksza kwota!

    w pozostalych przypadkach albo tragiczny kurs albo wysoka oplata za
    przelew...

    generalnie szukaj banku, ktory pozwoli wyslac (najtaniej) funty na konto
    funtowe w Polsce - unikniesz niekorzystnych przewalutowan

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-09-25 10:05:45
    Od: "Marek" <n...@m...mnie>

    > najlepsze rozwiazanie to jednak Citi - przelejesz do Polski funty i
    > przewalutowania nie bedzie, a tutaj wyplacisz gotowke w kasie i wymienisz
    > w kantorze - oplaca sie jezeli ma to byc faktycznie wieksza kwota!

    W kantorach sa naprawde lepsze kursy niz przy przewalutowaniu w banku?
    Moglbys podac jakies przyklady?
    Czyli w oddziale Citi w Polsce moglbym wyplacic funty, nie myle sie?
    Tylko ze jesli mam sie wloczyc z gotowka po kantorach to rownie dobrze moge
    sam przywiezc walizke banknotow z UK... ;)

  • 4. Data: 2008-09-25 10:15:53
    Od: k...@o...pl

    On 25 Wrz, 12:05, "Marek" <n...@m...mnie> wrote:

    > Tylko ze jesli mam sie wloczyc z gotowka po kantorach to rownie dobrze moge
    > sam przywiezc walizke banknotow z UK... ;)
    Są kantory które umożliwiają przewalutowanie poprzez konto bankowe.
    (np. http://www.kantor.katowice.pl/) Nie wiem jak to działa ale jeśli
    posiadają konto w tym samym banku w którym Ty byś miał(może maja w
    kilku?) to przelew byłby bezpłatny.

  • 5. Data: 2008-09-25 10:23:45
    Od: k...@o...pl

    On 25 Wrz, 12:15, k...@o...pl wrote:

> [...]
    > (np.http://www.kantor.katowice.pl/) Nie wiem jak to działa ale jeśli
    > posiadają konto w tym samym banku w którym Ty byś miał(może maja w
    Co do kursów to obecnie BRE Bank:
    GBP skup 4,1213
    (przy czym jest adnotacja, że można negocjować)
    wspomniany powyżej kantor przy > 12kPLN
    GBP skup 4,17
    albo
    http://www.kantorwarszawa.pl/
    GBP skup 4,18

  • 6. Data: 2008-09-25 10:56:50
    Od: "Marek" <n...@m...mnie>

    >GBP skup 4,18
    Kurs faktycznie duzo lepszy niz banku, dzieki.

  • 7. Data: 2008-09-25 11:11:20
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Kurs faktycznie duzo lepszy niz banku, dzieki.

    kantory zawsze drozej kupuja i taniej sprzedaja niz okoliczne banki, gdyby
    bylo inaczej to kazdy wolalby dokonac wymiany w banku, bo to w koncu
    instytucja zaufania publicznego

    ale z drugiej strony jak dla Ciebie 5gr na funcie nie robi roznicy to te
    50zł mniej na kazdym 1000 gbp pewnie rowniez nie zrobi zadnego wrazenia...

    ps
    jak nie chcesz to nie biegaj z gotowka do kantoru, mozesz wymienic
    bezposrednio w citi

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2008-09-25 14:11:27
    Od: "Marek" <n...@m...mnie>

    > ale z drugiej strony jak dla Ciebie 5gr na funcie nie robi roznicy to te
    > 50zł mniej na kazdym 1000 gbp pewnie rowniez nie zrobi zadnego wrazenia...

    Robi roznice, robi, moj poprzedni komentarz wcale nie byl sarkastyczny :-)
    Oczywiscie wszystko jest do przemyslenia - musze wziac pod uwage roznice w
    kursach i kwote i policzyc czy naprawde oplaca mi sie ryzykowac bieganie po
    miescie z rulonami forsy czy po prostu darowac sobie te pare zlotych w
    zamian za bezpieczenstwo i wygode transakcji.

    Z innej beczki - jesli w mBanku nie mozna negocjowac kursu, a w BRE mozna,
    to jak to sie ma jedno do drugiego? Nie widze mozliwosci skorzystania z tej
    furtki jesli jestem klientem mBanku (BRE nie prowadzi chyba rachunkow
    prywatnych). A moze sie myle?

  • 9. Data: 2008-09-25 19:50:09
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Thu, 25 Sep 2008 15:11:27 +0100, "Marek" <n...@m...mnie> wklepał(-a):

> [...]
    >to jak to sie ma jedno do drugiego? Nie widze mozliwosci skorzystania z tej
    >furtki jesli jestem klientem mBanku (BRE nie prowadzi chyba rachunkow

    mBank - mały klient, mała kasa. BRE - duży klient (firmy), duża kasa.

    Poza tym mBank to BRE. :) A negocjować to teoretycznie wszędzie można - ale
    przecież na infolinii nie znajdziesz nikogo decyzyjnego, tu zwykle trzeba
    rozmawiać z konkretną osobą w oddziale.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 10. Data: 2008-09-25 20:23:52
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > to jak to sie ma jedno do drugiego? Nie widze mozliwosci skorzystania z
    > tej furtki jesli jestem klientem mBanku (BRE nie prowadzi chyba rachunkow

    jezeli jest tego naprawde wiecej to dzwonisz do okolicznych kantorow i
    ustalasz kurs, umawiasz sie na konkretna godzine, bierzesz taxi i jedziesz
    na miejsce, jezeli masz jakies obawy to wez ze soba kogos z rodziny lub
    znajomego

    kursy mozna negocjowac przy naprawde duzych kwotach, z tym ze kwota musi byc
    DUZA rowniez dla banku, dla niego 10-20k GBP to zadne pieniadze...

    --
    pozdrawiam
    RobertS