  • 91. Data: 2008-09-28 09:24:38
    Temat: Re: Słyszeliście już o Lukas Banku ?
    Od: Pete <n...@n...com>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Ja sobie wyobrażam. Wystarczy, że kierownik oddziału nie dopełnił
    > swoich obowiązków, przez co w razie gdyby bank wypłacił te 81
    > tysiaków, to kierownik musiałby je oddawać z własnej kieszeni.

    No ale co to by obchodziło zarząd Lukasa? Kierownik jest takim samym
    mięsem armatnim jak szeregowy pracownik i ma niewielki wpływ na decyzje
    podejmowane przez zarząd. A na opinię banku pracuje się latami.

    --
    Pete

  • 92. Data: 2008-09-28 11:44:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 28 Sep 2008 11:24:38 +0200, Pete <n...@n...com> wrote:

    >No ale co to by obchodziło zarząd Lukasa? Kierownik jest takim samym
    >mięsem armatnim jak szeregowy pracownik i ma niewielki wpływ na decyzje
    >podejmowane przez zarząd. A na opinię banku pracuje się latami.

    Tyle, że niedorzecznik prasowy w naszym kraju ma g... do gadania i
    zawsze będzie bronił firmy, a nei powie, że cos jest nie tak. Dlatego
    też zanim sprawa doszła do zarządu w świat poszło już takie, a nie
    inne oświadczenie.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 93. Data: 2008-09-28 12:49:37
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    > Z całego tego artykułu wygląda mi na to, że ten jubiler i koleś z banku
    > zawarli prywatną (być może byli nawet znajomymi) umowę typu: Pan mi tu
    > poobraca moimi pieniędzmi a ja odpalę z zysku 30%. Tu jest mój login i
    > hasło - proszę działać.

    Przeciez w Lukasie nie ma dostepu do gieldy a jedynie do kilku funduszy
    inwestycyjnych. Wiec jak by mial obracac kasa w ramach Lukasa?
    Jakby przelal kase na swoje konto w biurze maklerskim
    i do tego dal dostep to mozaby taka wersje moze przyjac.

    Gdyby Lukas mial jakis mocny argument potwierdzajacy,
    ze to byla wina jubilera to mysle ze kilka dni by im wystarczylo
    na przekazanie jakiegos info dziennikarzowi. Chocby takiego,
    ze ze wzgledu na tajemnice bankowa nie moze udzielic
    inforamcji ale dowod ujawni w sadzie.

    Pracownik Lukasa nie byl przeciez sadzony z powodztwa
    poszkodowanego jubilera tylko Lukasa. A gdyby pracownik
    dzialal w porozumieniu z jubilerem to bank moglby ich
    oskarzyc obydwu o probe wyludzenia albo nie skazyc
    nikogo bo klient wzial swoje pieniadze a bank nic
    do tego nie ma. Tymczasem bank twierdzi, ze prcownik
    ukradl mu 80 K PLN (oskarzenie w stosunku do pracownika).

    Jak dla mnie wersja o wspolpracy pracownika z jubilerem
    za bardzo sie nie trzyma kupy.

    Mi sie wydaje, ze ktos za bardzo nie myslac lub kryjac
    jakies niedociagniecia w placowce (np. skazany pracownik
    mial szerszy dostep do kont klientow niz potrzeba albo znal
    haslo kogos innego) napisal taka odpowiedz klientowi
    w nadziei ze na tym sie sprawa zakonczy. Przeciez
    o 80 K PLN raczej nie decyduje zarzad banku czy jego
    prezes ale szeregowi pracownicy ktorzy maja swoje wlasne
    interesey (jak ta reklamacje uznamy to prace straci Krysia,
    a to przeciez zona kuzyna) niekoniecznie zbiezne
    z interesem banku.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 94. Data: 2008-09-28 13:34:44
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin" <u...@u...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > interesey (jak ta reklamacje uznamy to prace straci Krysia,
    > a to przeciez zona kuzyna) niekoniecznie zbiezne

    Mam wrażenie, iż pomimo tego, że suma 80k nie jest rzeczywiście
    oszałamiająca, jest jednak już na tyle wysoka, że potencjalne spory z
    klientami o takie kwoty powinny iść przez centralę banku (naturalnie tak jak
    napisałeś do zaangażowania w to zarządu droga daleka). Niemniej jednak, to
    powinno w dużej mierze odfiltrować takie "chronienie Krysi". Wpływ
    pracowników oddziału rzecz jasna nadal pozostaje znaczący, bo to w końcu oni
    decydują jak to jest z ich strony przedstawiane centrali banku. Ja jednakże
    a'priori, wiedząc jakie rzeczy się potrafią nieoficjallnie odbywać na styku
    bank-klient, raczej przyjmuję, że klient banku nie jest tu bez winy.

    marekz

  • 95. Data: 2008-09-28 21:12:59
    Od: PZ <p...@i...pl>

    krzysztofsf wrote:

    > Sie chyba komus z Citi pomieszalo, gdzie jest OPCJA potwierdzenia
    > telefonu z ktorego sie dzwoni jako numeru, polaczenia z ktorego nie beda
    > wymagaly identyfinacji poprzez wklepywanie kodu identyfikacyjnego.

    Tez dobre. Mozna zadzwonic na jakas bramke h.323 z podstawionym calling
    party i sie zautoryzowac. Gratulacje dla IT.

    pzdr
    pz

  • 96. Data: 2008-09-29 12:52:01
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 28 Sep 2008 23:12:59 +0200, PZ wrote:

    > Tez dobre. Mozna zadzwonic na jakas bramke h.323 z podstawionym calling
    > party i sie zautoryzowac. Gratulacje dla IT.

    Dałbym głowę, że to wygląda tak, że dla danego numeru telefonu możesz
    włączyć opcję, że jesteś pytany tylko o hasło - nie musisz podawać numeru
    karty (która jest identyfikatorem uzytkownika).

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 97. Data: 2008-10-01 12:17:38
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    kris pisze:

    > Ale zawsze taką operację potwierdzasz allbo kodem jednorazowym, albio
    > smsowym albio z tokena- a do tych kodów pracownicy dostepyuu nie maja.
    > Pracownik banku moze przelac pieniądze z czyjegos konta bez problemu(ew,.
    > akcept drugiego pracownika) ale przez bankowosć internetowa to juz nie jest
    > takie proste.

    W ekoncie liste odbiorcow definiujesz w odziale i do przelewu potrzeba
    haslo definiowane w odziale. jaki problem zdefiniowac "inne" konto i w
    domu pod pozorem klienta dokonac przelewu banalne

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 98. Data: 2008-10-07 08:02:47
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik ViRuS napisał:

    > Swoja droga kolo niezle to wykombinowal, 81 tys za 1,5 roku odsiadki to
    > niezly przelicznik, kase pewnie zakopal i po wyjsciu bedzie gosc. No chyba
    > ze bank go zlapie za gardlo i przycisnie komornikiem.

    Policzmy: 81.000 podzielić 1,5 roku to daje 54.000 zł rocznie.
    54.000 podzielić 12 = 4.500 miesięcznie.

    To jest tak dużo? Owszem, powyżej średniej krajowej, ale bez przesady.
    Dodaj jeszcze, że po wyjściu może mieć problemy ze znalezieniem pracy.
    Chyba, że przy łopacie.

    Za 81.000 to on nie kupi nawet mieszkania.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 99. Data: 2008-10-07 17:58:28
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "MarekZ" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ja jednakże a'priori, wiedząc jakie rzeczy się potrafią nieoficjallnie
    > odbywać na styku bank-klient, raczej przyjmuję, że klient banku nie jest

    Lukas przyznal sie do winy, przeprosil klienta i oddal pieniadze.
    http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,5775621,Lukas_Ba
    nk_oddaje_pieniadze_i_przeprasza_okradzionego.html

    Czyli jednak Lukas poprostu chcial sie wykpic. Nie wiem
    czy to zawalil jakis pracownik czy takie mieli odgorne
    polecenie ale rozpatrywanie sprawy prawie 3 lata jak
    dla mnie dyskwalifikuje ten bank.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 100. Data: 2008-10-09 16:09:50
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > czy to zawalil jakis pracownik czy takie mieli odgorne
    > polecenie ale rozpatrywanie sprawy prawie 3 lata jak

    Nawet gdyby rozpatrywanie takiej sprawy trwało 3 miesiące i tak moim zdaniem
    powinno to dyskwalifikować bank. W rzeczywistości trwało to zgodnie z
    artykułem 2 lata. Ciekawe jaka tu jest prawda. Bo jeśli rzeczywiście bank
    chciał się ot tak wykpić i nie miał mocnych poszlak na współdziałanie
    klienta, to pozostaje tylko załamać ręce. Nie chce mi się wierzyć, aby aż
    tak nieinteligentni ludzie mieli moc decyzyjną. Nawet w Lukas Banku.

    Ciekawe jaka będzie dodatkowa rekompensata. Bo jak się będą chcieli wykpić
    odsetkami ustawowymi, to znów pozostaje załamać ręce.

    Niemniej jednak należy mieć świadomość, że prawda może tutaj różnie
    wyglądać. To że bank się poddał, nie jest równoznaczne z tym, że nie było
    współdziałania klienta.

    Zwróćmy uwagę np. na ten cytat: "- Ja już po kilku godzinach wiedziałem, kto
    mnie okradł, ale wewnętrzne śledztwo banku trwało trzy miesiące. Zanim się
    skończyło, straciłem kolejne 24 tys. zł. Dopiero w kwietniu bank powiadomił
    policję - mówi Piątkowski." Mnie on daje do myślenia. :-)

    A historie o wydawaniu na hazard też są standardowe...

    marekz