    From: "skippy" <s...@t...mercury>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Sensowno?ć inwestycji w fundusze
    Date: Sat, 3 Jan 2009 20:36:09 +0100

    Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości
    news:raevl4lv87fvrjm5b7s9fuhpobjjikqj2o@4ax.com...

    > Czyli wtedy (przy 18k) przelicznik jest 1:1, tak? Czyli jeśli w20
    > dojdzie do 2000, to ja mam (2000-1800)*10zł=2000zł zarobione? No i
    > wiadomo, podobnie w drugą stronę.

    Tak

    > No i oczywiście mogę kupić/sprzedać kontrakt, czyli zająć pozycję
    > long/short, czego fundusze mi nie dają? (w zasadzie to oczywiste, ale
    > tak sobie głośno myślę).

    A tu juz chcesz grać, a nie o tym mówilismy.
    Pisałem o najlepszym zastepstwie instrumentu podążającego swoją wartościa za
    indeksem.

    > Jeszcze wracając do lewara. Przy lewarze x2 jak kurs zleci na ~1k, to
    > bankrutuję (przy 10k zł). A jeśli kurs skoczy z 1800 na 2000, a ja
    > wpłaciłem 10k?

    Z grubsza: jak masz depo 10k, kurs jest przy zakupie kontraktu 2k i zleci na
    1k, to masz w efekcie zero.
    A jak początkowy depozyt jest równy kursowi kontraktu x10, to cały czas masz
    kasę kurs kontraktu x 10.
    Bankructwo przy w20 = 0, ale wtedy żadna kasa nie ocaleje.