  • Data: 2009-01-04 22:40:29
    Temat: Re: Sensowno?ć inwestycji w fundusze
    Od: "skippy" <s...@t...mercury> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości
    news:i481m41huaa9gdhn3u51f7q2t8p3hc1c1l@4ax.com...

    > Skippy, mogę zapytać coś jeszcze?
    >
    > Nie bardzo rozumiem jak się składa zlecenia z lewarem, bez i jak się
    > określa wysokość lewara.

    Moze poczytaj na początek książke G. Zalewskiego.

    Nie ma zleceń z lewarem i bez (na naszej giełdzie)
    Po prostu, jeśli kupujesz jeden fut za 1800zł i na rachunku masz 1800zł
    (pomijam tu jaka jest wymagana kwota depa, zeby pisac jasno) to przy spadku
    FW o 180pkt robi Ci sie ZERO.
    Bo 180pkt zamieni sie w 1800zł.
    Upraszczam tu kilka kwestii, chodzi o mechanizm.
    Wynika to z faktu że zmiana FW o 1pkt powoduje zmiane Twojej kasy na rku o
    10zł.
    Stąd lewar.
    Ty o nim decydujesz.
    Bo jesli kupisz jeden FW za 1800 mając na rku 18k, to przy tym mnoznkiu x 10
    jest tak, jakbyś po prostu kupił jednosteke w20 za 18k.
    Wtedy jest 1:1, nioe ma lewara, niska prowizja, brak sciemy ze strony
    cwaniaków jak umarzasz, itd.

    I sie nie czepiajcie szczegółów.
    Jak mu to lepiej wytłumaczyć?
    Ostatecznie oprócz tego, ze czasami sie uda ograć JPM, to wypada na jakimś
    leszczu odegrać bankructwio.
    I drugie.
    I trzecie.
    :)))